هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود کامل پایان نامه کارشناسی رشته کامپیوتر با موضوع اینترنت

اختصاصی از هایدی دانلود کامل پایان نامه کارشناسی رشته کامپیوتر با موضوع اینترنت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

در این پست می توانید متن کامل پایان نامه کارشناسی رشته کامپیوتر با موضوع اینترنت را  با فرمت ورد word دانلود نمائید:

 

 Internet

خداوندا تو را شکر می گویم به خاطر آنچه که من دارم و تو نداری

و آن خدایی است که من با همه کوچکیم دارم و تو با تمام عظمتت نداری

 اینترنت چیست ؟
اینترنت یک شبکه جهانی است . شبکه ای که از لحاظ مقیاس جغرافیایی در سطح جهان گسترش یافته است . اینترنت مخفف کلمات International Network به معنای شبکه جهانی می باشد.

اتصال به اینترنت تجهیزات استاندارد برای اتصال به اینترنت :
1- کامپیوتر
2- Modem و بعضی انواع اتصال، که اینها همه تجهیزات پایه و استاندارد هستند ولی این تجهیزات برای برقراری تماس کافی نیست و احتیاج به تلفن داریم
3- تلفن
برای دستیابی به Internet ، کامپیوتر، مودم و ارائه کنندگان سرویس اینترنت و اتصال تلفنی نیازهای اولیه هستند و بطور کلی هر چه مقدار RAM سرعت پردازنده و سرعت Modem بیشتر باشد سرعت بیشتر خواهد بود.
انجام کار :
برای استفاده از سرویسهای اینترنتی نظیر FTP, Gopher, Web و غیره نیازمند بهره گیری از برخی نرم افزار ها هستیم.
در آخرین مرحله که چگونگی نگهداری اطلاعات کامپیوترهای سرویس گیرنده و سرویس دهنده اینترنت است، احتیاج به شماره تلفن جایی که میخواهیم با آنجا ارتباط برقرار کنیم داریم پس در اینترنت نیاز به آدرس داریم . چون برای ما امکان درک زبان اینترنت ( که همان زبان صفر و یک است ) وجود ندارد پس نیاز به مترجم ( Browser) داریم. این مترجم بصورت Packet میباشد.

IP آدرس و DNS

آدرس در اینترنت یا Intenet Protocol :
همانطور که میدانید همه شماره های تلفن با یکدیگر تفاوت دارند و همگی منحصر به فرد هستند. در شبکه جهانی اینترنت نیز هر کامپیوتر دارای شماره خاصی است که آدرس IP نامیده میشود.

آدرس IP :
این آدرس توسط پروتکل اینترنت IP برای شناسایی هر کامپیوتر روی اینترنت مورد استفاده قرار میگیرد یک آدرس IP از 4 عدد تشکیل میشود که این اعداد دربازه صفر تا 255 تغییر کرده و توسط نقطه (.) از هم جدا میشود (35.8.7.92) جلوتر به شرح مفصل آن میپردازیم . کامپیوترها آدرس IP را چگونه به دست می آورند؟ سازمانی به نام Internic به ارائه دهندگان مختلف سرویس اینترنت( ISP ها) این آدرسها را میدهد و همانطور که ممکن است پیش شماره تمام همسایه های شما مثلاً با عدد 624 شروع شود آدرس IP تمام کامپیوتر ها متصل به یک ISP نیز ممکن است با 35.8 شروع شود در حقیقت Internic معمولاً آدرس IP را بصورت مجموعه ای از آدرسها ارائه میکند به عنوان مثال شرکت Y تمام آدرسهای IP که با 35.8.7 شروع میشوند را خریداری میکند بنابراین میتواند 255 آدرس IP مختلف را به افراد ارائه دهد. بعضی شرکتها از اسامی دامنه ها برای پنهان کردن آدرسها IP استفاده میکنند. نام دامنه نیز توسط Internic ثبت میشود و نسخه انگلیسی آدرس IP است . بعضی کامپیوترها (Domain Name Server) را به کار میبرند که همان آدرس اختصاری است که برای دسترسی سریعتر به اینترنت از آن استفاده میشود.

Isp:
مخفف کلمات Internet Service Provider می باشد و واسطه ای است که ما از طریق آن و ایجاد یک Username وPassword (با موافقت ما و ISP) می توانیم به اینترنت دسترسی پیدا کنیم .
1. User name
2. Password
بطور کل یکی از عوامل مهمی که باعث جذابیت اینترنت شده ارتباط دو طرفه ای است که با کاربر دارد یعنی در آن واحد میتوان در تمام محاورات شرکت نمود و از سوی دیگر غیر خطی بودن آن است بعضی اگر یک کلمه یا اصطلاح نیاز به توجیح بیشتر داشته باشد میتوان Link کرد و اطلاعات گسترده تری بدست آورد.
Modem

مودم :
در کامپیوتر داده ها به شکل متفاوتی با داده هایی که از طریق خط تلفن منتقل میشود، ذخیره می گردد داده ها در داخل کامپیوتر در قالب رقمی ( digital ) ذخیره میشود. در جایی که خطوط تلفنی داده ها را در قالب قیاسی( analog)منتقل میکنند.
– به اطلاعاتی رقمی می گویند که توسط اعداد گسسته قابل نمایش باشند.
– به داده ای قیاسی می گوئیم که توسط کمیتهای متغیر پیوسته نمایش داده شود.
وقتی 2 کامپیوتر از طریق خط تلفن به هم متصل کنیم داده ای که از کامپیوتر خارج میشود رقمی است و قبل از اینکه از طریق خط تلفن قابل حمل باشد باید به داده قیاسی تبدیل شود در انتها داده قیاسی پیش از اینکه توسط کامپیوتر دیگر قابل قبول باشد باید به داده رقمی برگردانده شود.
– فرایند تبدیل داده های digital به Analog را modulation میگویند.
– فرایند تبدیل داده ها Analog به digital را demodualation میگویند.
انتخاب مودم :
انتخاب مودم داخلی و خارجی موردی است که در هنگام خرید مودم باید به آنها توجه کنید. نکته دیگر اطمینان از سرعت مودم میباشد سرعتهای مودم بر حسب بیت در ثانیه Bits per second یا BPS بیان میشوند . سرعتهای استاندارد مودم عبارتند از :
28800 bps,14400 bps, 9600 bps, 2400 bps . بعضی اوقات نیز از اختصار “k” برای 1000 استفاده میکنند. بنابراین دو سرعت آخر معمولاً بصورت 28/8 kbps, 14/4 kbps بیان میشوند.

 طریقه ارتباط با ISP از طریق خط تلفن

ابتدا باید Connection بسازیم.
نحوه ایجاد Connection
1- روی گزینه My computer میرویم و آیکون آن را باز میکنیم.
2- وارد Dial up networking می شویم
3- گزینه Make a New connection را انتخاب میکنیم
4- در پنجره ای که ظاهر میشود نامی برای آیکون انتخاب میکنیم
5- با فشردن Next وارد مرحله بعدی میشویم. در صورتیکه با ISP هر دو در یک شهر باشیم Area code را خالی گذاشته در صورتیکه در در شهر های متفاوتی بودیم کد شهری که ISP در آن قرار دارد وارد را میکنیم سپس در قسمت Telephone number شماره تلفنی که ISP در اختیار ما قرار داده است را وارد می کنیم سپس کلید Next را می فشاریم.
6- در اینجا پیامی مبنی بر اینکه Conection با موفقیت درست شده است ، دریافت میداریم .
سپس برای سهولت کار آیکون Short cut آن را بر روی Desktop میسازیم و با بازکردن آیکون ازروی Desktop ، User name , password که از طرف ISP به ما داده شده وارد میکنیم حال برای برقراری ارتباط کاملاً آماده هستیم.

جستجو در اینترنت

موتورهای جستجوگر :نرم افزاری است که تمام اطلاعات موجود در اینترنت را میتواند جستجو کند . موتورهای جستجو در واقع وب سایتهایی هستند که با پیوندهایی بسیار قوی با سایر وب سایتها اطلاعات مورد نظز شما را در اینترنت جستجو مینمایند.

چگونگی فعالیت موتورهای جستجو:وقتی جستجویی در یک موتور جستجوگر انجام و نتایج جستجو ارائه میشود کاربران در واقع نتیجه کار بخشهای متفاوت موتور جستجوگر را میبینند .موتور جستجوگر قبلاً پایگاه داده خود را پاماده کرده و اینگونه نیست که درست در همان زمان و لحظه تمام وب ها را بگردد.

 موتورهای جستجو (Search Engine) سایتهایی هستند که دارای برنامه جستجو گر میباشد از جمله موتورهای جستجوگر معروف میتوان موارد زیر را نام برد.
http://www.google.com/
http://www.yahoo.com/
http://www.altavista.com/
http://www.infoseek.com/
http://www.hotbot.com/
http://www.msn.com/

جستجو در اینترنت دو صورت دارد:
1- بر اساس کلمات کلیدی
2- جستجو از طریق category
قواعد حاکم بر جستجو :

AND
IRAN and Industry صفحاتی که مربوط به یک کدام یا هر دو باشد می یابد. گیومه “ “ در ابتدا و انتهای کلمه برای جستجو دقیق استفاده میشود.
استفاده از پرانتز :
جستجوی ما را واحد میکند IRAN+INDUSTRY- not Isfahan در مورد صنعت ایران صفحاتی را جستجو میکند که Isfahan در آنها نیست .
* تذکر :
(به جای AND میتوان از + و به جای NOT میتوان از – نیز استفاده کرد.)
Case : اغلب موتورهای جستجو به بزرگی و کوچکی حروف حساس هستند.
Match Case : جستجوی گسترده در اینترنت روش مناسب جهت گسترده کردن جستجو در اینترنت از Match Case میباشد.
شما با وارد کردن کلمه جستجو امکان Search در بیش از یک موتور جستجو را دارید. به نمونه ای از آنها اشاره میکنیم.
http://www.dogpile.com/

نمایش نتایج جستجو :
آخرین بخش هر جستجو نمایش نتایج است نتایج جستجو بیشتر بصورت URL نمایش داده میشوند جستجوی نتایج معمولا از نزدیکترین نتیجه به ضعیف ترین آن مرتب میشوند و امکان رجوع به صفحات دیگر نیز فراهم میشود.
در اینجا به ذکر چند Search engine در ارتباط با موضوعهای متفاوت می پردازیم.
   

(ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود کامل پایان نامه کارشناسی رشته کامپیوتر با موضوع اینترنت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد