هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق زندگی نامه فردوسی

اختصاصی از هایدی تحقیق زندگی نامه فردوسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 17

 

مقدمه

از میان ملتهای مختلف قدیم جهان ،کمتر ملتی مانند ایران،دارای سابقه ادبی و آثار زیبا و گویا به زبانهای مختلف بومی و با لهجه های شیرین وجود دارد.اندک ملتی مانند ایران دارای سابقه کاوش در مسائل ادبی و علمی و آثار مختلف جامع هنری و فرهنگی است که از قدیمیترین آثار تا جدیدترین آنها نشانه های روح بخش و دل انگیز ادبی،علمی و عرفانی که در همه جا پرتو اندیشه های ناب از آن بخوبی هویداست.

متاسفانه در دورانها ی مختلف رویدادهای تلخ تاریخ این سرزمین کهن را تحت الشعاع قرار داده است .بطوری که ریشه تمدن و فرهنگ ایران زمین را در نوردیدندو زمانی چنان مردم را مأیوس و ناامید ساختند که تا مدتی تمدن خود را به فراموشی سپردند .

در این اثنا افرادی طغیان ادبی کرده و با ذوق هنر فرهنگ و تمدن ایران زمین را به مردم یاد آور شده اند که خود در خور ستایش می باشد.

بدون اغراق و تردید باید اعتراف کرد که هنوز بعد از گذشت جند قرن به طور کلی آثار کامل این افراد و همچنین شرح زندگانی آنان در اختیار مردم قرار نگرفته و فاصله زیادی بین مردم و این مفاخر ملی ،ادبی و تاریخی بوجود آمده است. در

این میان که فرهنگهای بیگانه کشور ما را مورد تاخت و تاز ادبی قرار دادند افرادی میهن پرست از لاک بی تفاوتی سر برآورده و عزم خود را جهت زنده نگاه داشتن فرهنگ ملی ایران زمین جزم کردند . چنانچه حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر شیرین سخن حماسی می گوید :

بسی رنج بردم درین سال سی

عجم زنده کردم بدین پارسی

به هر تقدیر جاوید ماندن آثار هنرمندان و شعراء در حیطه مسئولیت مردم فرهنگ دوست می باشد که به گونه های مختلف با حفظ آثار معنوی آنان در احیای تمدن ادبی ایران کوشا باشند.

بنا بر این برای بیان احوال و زندگی نامه شاعران ،ادیبان و کسانی که برای حفظ فرهنگ این سرزمین کوشیده اند تصمیم گرفتم تا با گردآوری شرح حال این بزرگان در یک مجموعه و قرار دادن آن در دسترس علاقمندان سهم کوچکی از این دستاورد ادبی را به نام خود ثبت نمایم.

نکته قابل توجه این است که در چاپ دوم،شرح زندگانی تعداد دیگری از ادیبان مشهور گنجانده و کلیه مطالب ویرایش مجدد شده است و همچنین شرح حال دیگر ادیبان گمنام و شاعران معاصر در حال گرده آوری است که در جلد بعدی این مجموعه در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت. امید است علاقمندان محترم با انتقادات و پیشنهادات سازنده خود ما را در رفع نواقص احتمالی مساعدت نمایند.

در خاتمه لازم می دانم از آقای جاجرمی ناشر محترم،خواهر عزیزم مریم صوفی، آقایان نادر صالحی ،میر وحید ذنوبی و خانم ها ماندانا نوروزی که صمیمانه و بی ریا ،با اظهار نظرهای سودمند و ملاحظات بی شائبه در به طبع رساندن این اثر دلسوزانه مرا یاری نمودند و همچنین از ناشران محترمی که از عکسها و مطالب کتابهای آنان در این مجموعه استفاده گردیده سپاسگزاری نمایم.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق زندگی نامه فردوسی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد