هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تشکیل شرکت تعاونی

اختصاصی از هایدی تشکیل شرکت تعاونی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 18

 

تقدیر و تشکر :

با سپاس از استاد محترم و زحمتکش آقای وفایی و قدردانی از زحمات ایشان. و با تشکر از آقای زارع کریمی رئیس هیئن مدیره تعاونی که به ارائه اطلاعات و همکاری های مداوم را در این پژوهش و کارورزی کمک و یاری بوده اند.

مقدمه :

تعاونی ها به خصوص روستایی نقش مهمی در توسعه کشور ایفا می کنند.

همکاری یا تعاون یکی از کنش های متقابل پیوسته می باشد و منظور از آن کنشهای متقابلی است که در جهت یگانه ای صورت می گیرد. در مقابل سبقت جویی را کوششی شخصی وصول به هدفی که مورد نظر گیری نیز هست، دانسته و رقابت را کوششی که شخص برای پس انداختن دیگری از وصول به هدفی که مورد نظر هردوی آنان است می دانند.

تعاونی های روستایی مانند سایر تعاونی ها دارای اصول و قواعدی می باشد که در طول بحث به آن پرداخته می شود ولی مهمتر از این است که در تعاونی روستایی بیش از تعاونی های دیگر رفاه و همکاری بیشتری با اعضاء صورت می پذیرد و در صدد تهیه اعتبارات و اعطای امتیازاتی به اعضای خود می باشد.

تعاونی های روستایی همانطور که از نامشان پیداست برای امور روستایی و خدمات رسانی به اعضای یک وستا و یا چند مجموعه روستایی بنا شده است. همانطور که می دانیم روستا محلی است که افراد از لحاظ روابط اجتماعی و اقتصادی و... از بابت شناختی که نسبت به یکدیگر دارند از روی همبستگی و یکپارچگی و عواطف انسانی بیشتری برخوردارند و این موضوع ارتباط تنگاتنگ و مستقیمی با تعاونی های روستایی به خصوص تعاونی مورد تحقیق دارد.

تعاونی های روستایی گاهی بیش از حیطه قانون و اساسنامه به فعالیت هایی رو آورده گویی که بند جدیدی در اساسنامه بوجود می آوردند این گونه مبحث ها در سطح فعالیت های روزانه این عاونی ها گنجانیده می شوند و تعاونی گاهی توجه به اصول اساسنامه برای بهبود وضعیت اعضای خود دست به اقداماتی می زنند.

مقدمه 2:

در نتیجه تعاونی روستایی به عنوان تعاونی و هم به عنوان بنگاه امور خیریه می تواند در اختیار اعضاء و روستانشینان یک منطقه قرار می گیرد که این بحث بیشتر این نکته را به ما متذکر می شود که نحوه تحقیق در مورد تعاونی های مذکور با دیگر تعاونی ها تفاوتهایی دارد.

تعاونی ها ی روستایی حیطه عمل وسیعی دارند مانند بخش توزیع، تولید، خدمات و.... البته قسمت اعظم کار آنها امور کشاورزی و خدمات رسانی در این بخش می باشد.

کارکنان تعاونی اغلب افراد کاری هستند و باید با کشاورزی و کشاورزان و نوع اقلیم منطقه آشنایی داشته باشند تا بتوانند گام مفیدی در این پروسه بردارند.

تاریخچه :

اساسنامه سازمان مرکزی تعاونی روستایی در سال 1342 به تصویب مجلس رسید و از 1346 کار خود را شروع کرد از آن زمان اصول تعاون و تشکیل شرکتهای تعاونی در ایران اجباری اعلام گردید و تعاونی های ایران در سال 1348 تحت حمایت تعاونی قرار گرفت. (آراسته خو، 1385،130)

شرکت تعاونی روستایی رسالت در تاریخ 1/11/69 به مدت نامحدود تاسیس شده است.

هیئت موسس این تعاونی تعدادی از کشاورزان منطقه بودند که از بین همان کشاورزان گروه های مستقلی تشکیل شد که از بین هر گروه نمایندگانی انتخاب شدند و هر گروه 3 نفر را به عنوان هیئت مدیره انتخاب که از بین آنها با رای گیری هیئت مدیره تشکیل شد.

تعداد اعضاء در زمان شروع همانطور که اشاره شد 383 نفر بوده اند و سرمایه اولیه نیز به مبلغ 736000ریال بوده است.

فعالیت های اولیه تعاونی روستایی رسالت محدود و در زمینه هایی خاصی انجام می پذیرفت. در ابتدا تعاونی در امور توزیعی فعالیت داشت و این فعالیت ها به مرور زمان گسترش پیدا کرد به طوری که این تعاونی در حال حاضر بر طرف کننده خیلی از نیازهای اعضا می باشد از جمله نیازهای تولیدی، توزیعی، خدماتی، معیشتی و...

نحوه تشکیل شرکت تعاونی :


دانلود با لینک مستقیم


تشکیل شرکت تعاونی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد