هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره آموزش زبان به زبان آموزان جوان

اختصاصی از هایدی دانلود مقاله کامل درباره آموزش زبان به زبان آموزان جوان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 9

 

آموزش زبان به زبان آموزان جوان

تأثیر آموزش بر یادگیری زبان دوم

شواهد اساسی در رابطه با متون یادگیری زبان خارجی وتأثیر روش آموزش آنچه آموزش داده می شود وجود دارد. دامنه ی تجربیات زبانی که کودکان در دروس زبان خارجی اتخاذ می کنند احتمالاً چگونگی پیشرفت زبان آنها را تحت تأثیر قرار می دهد . برای مثال اگر این دروس فرصت هائی را برای مشارکت در گفتگو و از نوع پاسخ و پرسش فراهم کنند یادگیرندگان زبان در این زمینه خوب خواهند بود اما ضرورتاً در زمینه های دیگر گستردهتر از نوع گفتگو این گونه خوب نخواهند بود . قسیل و مارتین (1997) سبکه ای متفاوت آموزش و باورهای معلمان فرانسه را در رابطه با کودکان 2 ساله مستند نمودند ( ابزار نمودند ) ( انگلیسی Li ) و نشان دادند که چگونه به نظر می رسد که این اما موجب می شود تا انواع خاصی از زبان به جای انواع دیگر زبان تولید شود وینرت (1994) توضیح می دهد که چگونه زبان آموزان 11 تا 13 ساله ( آلمانی ( انگلیسی Li ) انواع زبان مورد استفاده توسط معلمان خود را در گفتگوی خود دوباره تولید می کنند .

تحقیقات بیشتر در زمینه ی این تأثیرات یادگیری بر یادگیری زبان نیاز است همچنین تحقیقات در این زمینه نیاز است که در چه سطحی از تخصصی بودن عمل می کند ( همچنین مراجعه کنید به فصل 5) دانش کنونی یک مفهوم فراادراکی آشکار را تقویت می کند . زبان آموزان ( یادگیرندگان ) زبان خارجی که به معلمان و متون و مطالب ورودی وابسته هستند که غالباً در معرض آن قرار می گیرند . اگر یادگیری زبان به این موارد محدود شود دامنه ی کامل زبان خارجی خود را توسعه نخواهد داد. یک بعد ویژه از این موضوع صحبت نمودن پیشرفته و توسعه یافته است یعنی صحبت کردن و بعداً نوشتن بهصورت طولانی ( مدت ) اگر مطابق با تحقیقات گزارش شده در رابطه با زبان اول که در بالا ذکر شد ، مهارت های مکالمه ای مستقل از مهارت های محاوره ای توسعه یافته ( پیشرفته ) توسعه یابد بنابراین ما نمی توانیم فرض کنیم که آموزش زبان مکالمه به کودکان آنها را قادر خواهد ساخت تا به مدت زمان طولانی به زبان خارجی صحبت کنند ، اما آنها بر روی اصولی باید کار کنند که اگر از کودکان خواستیم تا داستان هائی را بگویند یا پیشامدهائی را تعریف کنند آنها نیاز داشته باشند تا تجربه نمایند که چگونه این عمل را به زبان خارجی انجام دهند مدلسازی استفاده از زبان توسط معلمان ، قبلاً به عنوان یک گام مهم در چارچوب بندی یادگیری زبان در بخش 1.4 مشاهده شده که نیاز دارد طبقه ی ویژه ای تلقی گردد .

6-1-فواید شروع به آموزش زبان خارجی به جوانان

مزیت های بسیاری برای آغاز یادگیری یک زبان خارجی در سال های ابتدائی زندگی ادعا گردیده است . شواهد بیشتری برای قضاوت در این باره نیاز است که چه مقدار از این ادعاها به واقعیت تبدیل شده است . تجربیات در uk در 20 سال پیش دریافت که یادگیری زبان در مدارس ابتدائی آنگونه که انتظار می رفته است نبوده است اگر چه در بازنگری به این مسئله به نظر می رسد که این امر به دلیل چگونگی اجرا و به طور ویژه به دلیل کمبود توجه برنامه ریزان به آن چیزی بوده است که در سطح دبیرستان در زمانی اتفاق خواهد افتاد که معلمان FL با کلاس های ترکیبی از یادگیرندگان مبتدی و پیشرفته تر روبرو می شوند . موضوعات اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی در حول سیاست های آموزش زبان های خارجی در ابتدا پیچیده هستند و آموزش و یادگیری را در سطح کلاس درس تحت تأثیر قرار می دهند . مطالعات مقایسه ای از متون متفاوت اجتماعی ـ سیاسی در بررسی این تأثیرات و تأثیرات آنها مفید خواهد بود .

اطلاعات چاپ شده در رابطه با نتایج آموزش اولیه ی زبان از تجربیات آمریکای شمالی با آموزش شناور حاصل شده است جائی که گویندگان بومی انگلیسی در دانشکده مدرسه ی پرستاری و نوزادان فرانسه زبان و برعکس قرار می گیرند. هرلی و سوئین 1994 لایت بون و اسپادا 1994 ، هارلی و همکاران 1995 در این زمینه ها ، کودکانی که یک آغاز اولیه دارند ، مزیت هائی را در برخی از حوزه های مهارت های زبان اما نه همه ی آنها توسعه می دهند . درک مطلب شنیداری برای یک آغاز به کار اولیه نتایج کلی بهتری را به همراه دارد ، تلفظ نیز در دوره های طولانی تر سودمند خواهد بود اما به زبان یادگیری در متون طبیعی محدود خواهد شد . و ضرورتاً برای یادگیری مبتنی بر مدرسه به کار گرفته نخواهد شد . کودکان کوچکتر گرامر L2 را به صورت آ هسته تر از یادگیرندگان کو چکتر یاد می گیرند .

بنابراین اگر چه آنها زبان را زودتر یاد می گیرند ولی پیشرفت آهسته تری دارند و دستارورهای کلی آنها به طور مستقیم با زمانی که صرف یادگیری نبوده اند ارتباط ندارد ( هارلی و همکاران 1995) یادگیری یک زبان دوم از طریق آموزش شناور از یادگیری زبان خارجی به صورت یک موضوع درسی چندین بار در یک هفته متفاوت است . دانش آموزان ، آموزش شناور موضوعات درسی را از طریق زبان دوم مطالعه می کنند و بنابراین بیشتر در معرض زبان خارجی قرار می گیرند و تجربه ی بیشتری در این رابطه دارند اما این غیر ممکن است که تفاوت در مقدار تجربه ی یادگیری زبان تعادل مزیت ها را تحت تأثیر قرار دهد . همچنین در یادگیری زبان خارجی ، احتمالاً مهارتهای ادراکی و دریافتی ) جلوتر از مهارت های تولید زبان باقی می مانند و از دانش گرامری نیز جلوتر هستند که تنها با پیشرفت زبان مرتبط نیست بلکه با پیشرفت ادراکی نیز مرتبط است که ا حتمالاً در کودکان کوچک تر ( کم سن و سال تر ) آهسته تر توسعه می یابد .

7-1- زبان خارجی : توصیف غیر قابل تقسیم

من در این بخش یک تشریح اولیه از چیزی را ارائه می دهیم که به طور کل زبان نامیده می شود و به بخش هائی تقسیم می شود که محتوای آموزش را تشکیل می دهد در زبان شناسی کاربردی در طول دهه های گذشته ، تقسیم بندی زبان به چهار مهارت رایج بوده است شنیدن ، صحبت کردن ، خواندن و نوشتن و سپس گرامر ، واژگان و آواشناسی به آن اضافه می شد . این تقسیم بندی ممکن است آن چنان که به نظر می رسد منطقی نباشد و در سال 1998 توسط دیدوسان دچار چالشس گردید ، برخی سیلاب ها نیز مانند موضوعات ، نقش ها و مفاهیم بوجود آمدند که زبان را در زمینه ی چگونگی استفاده در رابطه توصیف می نمودند به جای آن که به عنوان یک سیستم زبان شناسی یا مجموعه ای از مهارت ها در نظر گرفته شود .

از آنجائی که کودکانی که یادگیری زبان خار جی را در سن بسیار پائین آغاز می کنند ممکن است برای چندین سال با چیزی به جز زبان گفتاری روبرو شوند ، تقسیم بندی معمول به چهار مهارت تا اندازه ای نامناسب به نظر می رسد و یک تقسیم بندی جایگزین زبان و امتحان گردیده است .

اولین شکاف در زمینه ی یادگیری زبان ، مهارت های سواد آموزی را از بقیه ی مهارت ها بر این اساس جدا می کند که یادگیری برای خواندن و نوشتن به یک زبان خارجی ، تکالیف مجزائی را ارائه می دهد که به آموزش نیاز دارد . من بحث خواهم کرد که معلمان نیاز دارند تا توسعه ی مهارت های سواد آموزی را برنامه ریزی نموده و حمایت کنند و توسط دانش و درک ویژه از موضوعات سواد آموزی آگاه شوند ، البته اگر چه فرد آ موزنده ، پیشرفت خواندن و نوشتن را در هنگام تلفیق با پیشرفت زبان گفتاری تجربه خواهم نمود .

بنابراین با جدا نمودن توسعه ی مهارت های خواندن و نوشتن از کلیت زبان خارجی آنچه باقی می ماند وسیع تر از صحبت نمودن و شنیدن به صورتی است که در آموزش زبان دوم یا زبان بزرگسالی درک می شود . برای یادگیرندگان ( زبان آموزان ) کم سن و سال تر ، زبان گفتاری محیطی است که از طریق آن با زبان جدید روبرو می شوند ، آن را درک می کند ، تمرین می کنند ویاد می گیرند . به جای مهارت های شفاهی که به سادگی جنبه ای از یادگیری زبان می شود کلاس درس و شکل گفتاری در زبان آموزان جوانتر ( کم سن و سال تر ) به عنوان منبع اولیه و مکان یادگیری زبان عمل می کنند . زبان جدید به شدت به صورت شفاهی معرفی می شود به صورت شفاهی درک می شود و به صورت شفاهی تمرین و درونی می شود . راه حل من برای مسئله ی چگونگی تقسیم یادگیری زبان شفاهی از اندیشیدن در این باره حاصل می شود که چگونه کودکان در دنیای خودشان معنا را جست و جو می کنند و مفاهیم را بر چسب گذاری می کنند و وارد سیر اندیشدن و شبکه ی معنائی آنها می شوند در دوره های آموزش ، توسعه ی لغات ، معنای آنها و ارتباط بین آنها تحت واژه ی واژگان پوشش داده خواهد شد .

تعامل به عنوان مهارت های مباحثه برچسب گذاری خواهد شد و در فصل 3 تقسیم بندی بیشتری صورت خواهد گرفت تا تمایز بین تعاملات مکالمه ای و دوره های طولانی تر گفتگو را بازتاب می کند و اثر اسنودر زمینه ی توسعه ی زبان اول شناسی می شود به جای در نظر گرفتن کودکان به عنوان کسانی که گوش می کنند و صحبت می نمایند ، ما هنوز در این اندیشه ایم که آنها چگونه یاد می گیرند تا به زبان خارجی وارد تعامل شوند . فعالیت های کلاس درس نیز مشاهده می وشد وبه عنوان مباحثاتی به نفع آنها آنالیز می شود .

گرامر زمانی مشاهده خواهد شد که ازفضای بین لغات و مباحثه ها در یادگیری زبان در کودکان ظاهر می شود ( بروز می کند ) و در ساخت و تفسیر معنا به صورت صحیح مهم می شود . در این کتاب توسعه ی آواشناسی به صورت مجزا در نظر گرفته نمی شود چرا که به نظر می رسد کودکان لهجه های شبه بومی خود را بدون آموزش ویژه از طریق قرار گرفتن در معرض مدل های خوب توسعه می دهند اما این موضوع با توسعه ی هجی نمودن و تاخیر بندی مرتبط است ( فصل 6)

نمودار طراحی سازمان یافته برای زبان در شکل II خلاصه شده است که به خوبی تجربه ی واقعی یادگیرندگان جوان و سا ختار برخی از کتاب های درسی نوشته شده برای آنها را نمایش می دهد .

تقسیم بندی زبان برای کودکان یادگیرنده ی زبان خارجی

اگر چه این تقسیم بندی وجود دارد و می تواند برای همیشه و جود داشته باشد یک تفکیک ساختگی از چیزی است که از طریق یک فرآیند ارگانیک در ذهن یک کودک رشد می کند . این یکی از دلایلی است که چرا پیش بینی آن چه یاد گرفته خواهد شد از آن چه آموزش داده شده است همیشه ممکن نیست و چرا مشارکت در فرصت های پیشنهاد شده توسط فعالیت ها مهم خو اهد بود .

8-1-خلاصه ی اصول کیدی یادگیری

این فصل خلاصه ای از اصولی را ارائه می دهد که به عنوان مهمترین اصول در ، در نظر گرفتن یادگیری یک زبان خارجی توسط کودکان کم سن و سال بروز نموده اند . هر یک از این اصول در سراسر بقیه ی کتاب در زمانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که ما مثال های عینی از آن چیزی را در نظر می گیریم که از دانش آموزان خواسته می شود تا در دروس خود انجام دهند .


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره آموزش زبان به زبان آموزان جوان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد