هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله MPLS

اختصاصی از هایدی مقاله MPLS دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله MPLS


 مقاله MPLS

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحات:26

چکیده :

در این مقاله MPLS (Multi-Protocol Label Switching) را از لحاظ تاریخی بررسی کرده و مزایا و اهداف و ویژگیها و چگونگی مسیریابی و علامت گذاری و جریان داده و LIB را در آن شرح می‌دهیم. سپس کاربرد آن را در مهندسی ترافیک، CoS، QoS و VPNهای لایه 2 و لایه 3 بیان می‌کنیم.

 کلمات کلیدی:

OPSF, RFC, IETF, IBM, ATM, QoS, IP, MPLS, RSVP-TE, LIB, FEC, LSP, VPN, TDM, BGP, Constraint-Based Routing, QoS, CoS, Traffic Engineering, IGP, VPL, VRF, PE, CE, Frame Relay, LDP, IS-IS-TE, OSPF-TE


1) مقدمه:

سرویس‌ها و شبکه‌های ارتباطی امروزی، بر روی یک الگوی مترمرکز و به هم نزدیک شده IP نقل مکان می‌کنند. سوئیچینگ برچسب چند پروتکله یا MPLS (Multi Protocol Label Switching) به عنوان یک کلید قدرتمند تکنولوژی برای این نقل مکان پدیدار شده است و به این جهت اینگونه نامیده می شود که پروتکل شبکه استفاده کننده از MPLS می‌تواند IP یا هر پروتکل دیگری مثل IP باشد. ارزش تکنولوژی MPLS برای تحویل سرویس‌های جدید کاملاً ثابت شده است و این تکنولوژی نقل مکان از یک شبکه قدیم به جدید را اجازه می‌دهد و هم شبکه‌های قدیم و جدید را پشتیبانی می‌کند. همچنین MPLS در افزایش کیفیت خدمات QoS و فراهم کردن سطح مناسبی از امنیت، نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

MPLS درخواست بزرگی برای فراهم کننده‌های ارتباطات می‌باشد به این علت که تنوع سرویس‌ها را می‌تواند به خوبی هندل کند. MPLS در سرمایه‌گذاری شبکه‌های بزرگ سازمان و تشکلاتی مانند کمپانی‌های سرمایه‌گذاری و تکنولوژی و آژانس‌ها و ارتش و نظام نیز ایفای نقش می‌کند.

2) MPLS چیست؟

2-1) از لحاظ تاریخی:

MPLS از لحاظ تاریخی بر روی مفهوم سوئیچینگ برچسب (Label) بنیان نهاده شده است. یک Label مستقل و منحصر به فرد که به هر Packet داده، اضافه می‌شود و از این Label برای سوئیچ و مسیریابی Packet در میان شبکه استفاده می‌شود. این Label ساده است و اساساً یک ورژن کوچک کمکی برای اطلاعات header یک Packet می‌باشد که می‌توان تجهیزات شبکه را پیرامون پردازش ترافیک حمل و نقل بهینه ساخت و این مفهوم بیشتر در ارتباطات داده صنعتی، در سالهای اخیر مطرح بوده است. X.25 و Frame Relay و ATM نمونه‌هایی از تکنولوژی سوئیچ کردن Label می‌باشند. پیش قدمی و ابتکارات سوئیچ کردن Labelهای متعدد در اواسط دهه 1990، برای بهتر شدن نمایش پایه‌ای نرم افزار مسیریابی IP و افزایش کیفیت خدمات (QoS) پدیدار شد، که از جمله این خدمات عبارتند از:

IP Switching (IP Silon/Nokia)، Tag Switching (Cisco) و ARIS (IBM)


دانلود با لینک مستقیم


مقاله MPLS
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد