هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت درباره دندانپزشکی جامعه نگر

اختصاصی از هایدی پاورپوینت درباره دندانپزشکی جامعه نگر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت درباره دندانپزشکی جامعه نگر


پاورپوینت درباره دندانپزشکی جامعه نگر

فرمت فایل :power point( قابل ویرایش) تعداد اسلاید: 37 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

nمعرفی واحد بهداشت دهان و دندان




nبا عنایت به اینکه رفع نیازهای درمانی مردم با ایجاد محلهای مناسب جهت دستیابی به امکانات درمانی مطلوب بسیار مهم است لکن دلایل متعددی باعث گردید تا از ابتدای دهه 1370 نگرش (( پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان )) جایگزین رویکرد قدیمی در درمان بیماریهای دهان و دندان شود . در همین راستا و جهت نیل به هدف اساسی در ارتقاء سلامت دهان و دندان جامعه با استفاده از طرحهای کارآمد بهداشتی و آموزش وسیع مردم و نهادینه کردن فرهنگ سلامت دهان و دندان در بین گروههای هدف دانشگاههای علوم پزشکی کشور فعالیتهایی را بر عهده گرفتند .
nواحد بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت شهرستان اراک با تاسی از سیاست پیشگیرانه  دانشگاه و با هدف کلی ارتقاء سلامت دهان و دندان جامعه با ارائه آموزش بهداشت دهان و دندان ، خدمات بهداشتی و پیشگیری و ارائه خدمات درمانی فعالیتهای طبقه بندی شده ذیل را انجام میدهد .

  برنامه های کشوری ارتقائ سلامت دهان و دندان

 فعالیتهای آموزش

 خدمات درمانی

nبرنامه کشوری ارتقای سلامت دهان و دندان


nطرح ادغام مراقبتهای بهداشتی دهان ودندان در شبکه مراقبتهای اولیه بهداشتی ایران   ( PDHC )   
nبیماریهای دهان ودندان از شایعترین بیماریهای عفونی انسان است. در کشور ما قریب به اتفاق احاد جامعه به درجات مختلف ازلا اقل یکی از دو بیماری مهم دهان ودندان  ( پوسیدگی دندانی و بیماریهای لثه) رنج می برند. تغییرعادات ورژیم غذایی مردم جامعه، عدم رعایت بهداشت دهان ودندان بی توجهی نسبت به اهمیت وسلامت دندانها درکودکان از مهمترین علل وخامت رو به تزاید شاخصهای بهداشتی دهان ودندان درجامعه هستیم. ازطرفی خدمات دندانپزشکی عمدتاً خدماتی دقت گیر، گران قیمت  واز نظر تجهیزات مواد و تکنولوژی وابسته به خارج ازکشور است. از اینرو اهمیت خدمات پیشگیری وبرنامه ریزی برای مراقبتهای بهداشتی درجامعه مشخص می گردد.
nدراین طرح بیماری دهان ودندان به عنوان یکی از مشکلات جدی بهداشتی جامعه تلقی شده و ضمن تعریف گروههای هدف بر آنیم تا با بهره گیری از کلیه امکانات وپرسنل شبکه مراقبتهای بهداشتی، گروههای هدف را تحت آموزش ، مراقبت درمان وپیگیری قراردهیم تا در نهایت سلامت وبهداشت دهان ودندان افراد جامعه از طریق توسعه مراقبتهای بهداشتی، بهبود کمی وکیفی خدمات دندانپزشکی درمراکز بهداشتی وافزایش آگاهی مردم ارتقا یابد.

دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره دندانپزشکی جامعه نگر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد