هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مولتی متر منبع تغذیه سلف

اختصاصی از هایدی مولتی متر منبع تغذیه سلف دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 22

 

مولتی متر (Multimeter):

این وسیله برای اندازه گیری ولتاژ، جریان، مقاومت، دما و... ساخته شده است و گاهی برای اندازه گیری دیود و ترانزیستور نیز به کار می رود. مولتی متر ها به دو دسته ی آنالوگ (مولتی متر عقربه ای) و دیجیتال (مولتی متر رقمی) تقسیم می شوند که قیمت های بسیار متفاوتی دارند (ار 2000 تومان تا بیش از 300000 تومان!!!) علّت این اختلاف قیمت، نوع کار و دقت اندازه گیری مولتی متر است.

مولتی متر آنالوگ: در مولتی متر آنالوگ از عقربه ای برای نشان دادن مقدار عدد خوانده شده توسط مولتی متر (که ممکن است ولتاژ، جریان و... باشد) استفاده می شود. با مولتی متر آنالوگ نمی توان تغییرات بسیار کوچک در حد چند دهم و یا چند صدم را اندازه گیری کرد که یکی از مشکلات رایج در مولتی متر آنالوگ است و محاسبه ی مقادیر حک شده بر روی این نوع مولتی متر، وقت زیادی را طالب است و خواندن این مقادیر هم دشوار است و باید با ذره بین آن را خواند! و از طرف دیگر عقربه ی مولتی متر آنالوگ بسیار حساس است و با ضربه وارد شدن به مولتی متر، این عقربه آسیب می بیند. در شکل زیر یک مولتی متر آنالوگ مشاهده می کنید:

مولتی متر دیجیتال: در این نوع مولتی متر از نمایشگر کریستال مایع

(LCD=Liquid Crystal Displays) برای نشان دادن عدد خوانده شده توسط مولتی متر استفاده می شود که با ضربه وارد شدن به مولتی متر، این نمایشگر خراب نمی شود و مقدار خوانده شده توسط مولتی متر را بسیار دقیق و در حد چند صدم ولت اختلاف نشان می دهد. در شکل زیر یک مولتی متر دیجیتال را که به باتری 9V وصل است، مشاهده می کنید:

 

نکته: مقاومت ورودی مولتی متر دیجیتال برای اندازه گیری ولتاژ در حد 10MΩ است که ولتاژ خوانده شده را با چند صدم ولت خطا نشان می دهد در حالی که مقاومت ورودی مولتی متر آنالوگ در حد 10KΩ است که مقدار خوانده شده را با اختلافی در حد 2 تا 3 ولت نشان می دهد.

نکته: در مولتی متر های دیجیتال خوب (در حد 50000 تومان) عدد خوانده شده توسط آن، پس از جدا شدن از عنصر (مثلاً مقاومت، ولتاژ و...) همچنان نشان داده می شود ولی در مولتی متر آنالوگ پس از جدا شدن مولتی متر از عنصر، مولتی متر عدد صفر را نشان می دهد.

محدوده ی اندازه گیری برای مولتی متر آنالوگ خوب به صورت زیر می باشد:

1) ولتاژ:

DC: 1KV-300V-100V-30V-10V-3V-1V (مقاومت ورودی 20KΩ/V است)

AC: 1KV-300V-100V-10V-3V (مقاومت ورودی 5KΩ/V است)

2) جریان:

DC: 3A-300mA-30mA-3mA-300µA

AC: 3A-300mA-30mA-3mA

3) مقاومت: 50KΩ-5KΩ-500Ω-50Ω

و محدوده ی اندازه گیری برای مولتی متر دیجیتال خوب به صورت زیر می باشد:

1) ولتاژ:

DC: 1KV-200V-20V-2V-200mV (مقاومت ورودی (10MΩ

AC: 750V-200V-20V-2V-200mV (مقاومت ورودی 10MΩ/V است که با یک خازن 100pF موازی است)

2) جریان:

DC: 2A-200mA-20mA-2mA-200µA

AC: 2A-200mA-20mA-2mA-200µA

3) مقاومت: 20MΩ-2MΩ-200KΩ-20KΩ-2KΩ-200Ω

نکته: هرچه مقاومت ورودی در مولتی متر بیشتر باشد، دقت اندازه گیری آن هم بیشتر خواهد شد.

نکته: در بیشتر مولتی متر ها فیوزی در قسمت ورودی مولتی متر قرار دارد که کار محافظت مولتی متر را انجام می دهد. مثلاً اگر مولتی متر را بر روی 20V تنظیم کرده باشیم و اشتباهاً آن را به برق 100V وصل کنیم، در این صورت جریان زیادی از ورودی مولتی متر می گذرد که با ذوب شدن فیوز، به مولتی متر آسیبی نمی رسد در شکل زیر نوعی فیوز بکار رفته در مولتی متر را می بینید:

 

نکته: در مولتی متر های ارزان قیمت، حتی با سوختن فیوز محافظ، آی سی های بکار رفته در مولتی متر می سوزد و دیگر مولتی متر به درد نمی خورد.

سؤال خیلی مهم: مولتی متر را چگونه باید به مدار ببندیم و مورد استفاده قرار دهیم؟ برای بستن مولتی متر سه حالت وجود دارد:

1) بخواهیم مقدار مقاومتی را توسط مولتی متر اندازه گیری کنیم که در این صورت باید مولتی متر را به طور موازی به مقاومت وصل کنیم یعنی دو سر مولتی متر را به دو سر مقاومت وصل کرد و باید دقت کرد که مقاومت یا بیرون مدار باشد (یعنی به طور کامل از مدار جدا باشد) و یا اگر مقاومت در مدار قرار دارد، باید مدار خاموش باشد (یعنی از مقاومت هیچ جریانی عبور نکند) چرا؟ چون مولتی متر ها ولتاژ کوچکی را به درون مقاومت تزریق می کنند و با تغییر این ولتاژ مقدار مقاومت را نشان می دهند و اگر از مقاومت جریان عبور کند، مولتی متر نمی تواند مقدار مقاومت را بخواند. البته باید دقت کنید که درجه ی مولتی متر بر روی مقاومت تنظیم شده باشد. شکل زیر مطالب گفته شده را نشان می دهد:


دانلود با لینک مستقیم


مولتی متر منبع تغذیه سلف

تحقیق درباره گرمکن آب تغذیه

اختصاصی از هایدی تحقیق درباره گرمکن آب تغذیه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره گرمکن آب تغذیه


تحقیق درباره گرمکن آب تغذیه

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 فرمت فایل:word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  تعداد صفحات:51

یک سیکل رانکین بدون مافوق گرمکن را در نظر بگیرید . چند خاصیت منفرد برای مشخص کردن سیکل مورد نیاز است ؟ پاسخ را برای سیکل دارای مافوق گرمکن تکرار کنید .

الف ) بدون مافوق گرمکن ، دو خاصیت منفرد

فشار بالا ( یا دما) و فشار پایین ( یا دما ) در این حالت فرض بر این است که خروجی کندانسور مایع اشباع و خروجی بویلر، بخار اشباع است . به طور فیزیکی فشار بالا توسط پمپ و دمای پایین توسط ماده سرد کننده مشخص می شود.

ب ) مافوق گرمکن ، سه خاصیت منفرد

فشار و دمای بالا و فشار پایین ( یا دما) ، در این حالت فرض بر این است که خروجی کنانسور مایع اشباع است . به طور فیزیکی فشار بالا توسط پمپ و دمای بالا توسط انتقال گرما از منبع گرم تعیین می شود.دمای پایین توسط ماده سرد کننده مشخص می­شود.

 

کدام جزء فشار بالا را در یک سیکل رانکین مشخص می کند؟ کدام جزء فشار ÷ایین رامشخص
می­کند؟

 

فشار بالا در سیکل رانکین توسط پمپ مشخص می شود وفشار پایین توسط فشار اشباع برای دمایی که می توان در کندانسور بدان دست یافت معین می باشد.

دو فایده سیکل باز گرمایش را ذکر کنید .

 

باز گرمایش دمای متوسط را بالا می برد . فرآیند بازگرمایش حالات را در فشار پایین تری نسبت به منطقه بخار مافوق گرم می رساند و بنابراین کیفیت ( اگر دو فازی باشد) را در بخش آخر توربین افزایش می دهد.

 

تفاوت بین گرمکن آب تغذیه باز و بسته چیست ؟

حل :

 

گرمکن آب تغذیه باز دو جریان را در فشار برداشت شده مخلوط می کند و بنابراین به دو پمپ آب تغذیه نیاز دارد.

گرمکن آب تغذیه بسته دو جریان را مخلوط نمی کند ولی اجازه تبادل انرژی را می دهد ( یک مبدول حرارتی دوس یالی ) و دو جریان در یک فشار قرار ندارند. جریان منبع چگالش به گرمکن آب تغذیه فشار پایین یا چگالنده ، دفع شده و یا توسط پمپ به خط لوله فشار فرستاده می شود و به خط لوله آب تغدیه متصل می گردد

حل :

 

آیا انرژی منتقل شده در کندانسور یک نیروگاه می تواند سودمند باشد؟

حل :

 

بله ، در بعضی کاربردها می توان برای گرمایش ساختمان های محلی یا نواحی مورد استفاده قرار داد. از کاربردهای دیگر آن می توان برای گرم کردن گلخانه ها یا بخار آب در فرایند مواد غذایی یا کارخانه کاغذ سازی نام برد. این کارکبردها کلاً بر مبنای اقتصاد و مقیاس می باشند . بنابراین کندانسور باید در دمای بالاتری کار کند.

 

در یک نیروگاه تولید توام ، چه چیزی توامان تولید می شود؟

حل :

 

الکتریسیته تولید می شود . محصول اصلی ، منبع بخار آب است.

 

چرا نسبت پس کار در سیکل برایتو ن خیلی بیشتر از سیکل رانکین است؟

رابطه کار محوری در یک وسیله حالت پایدار مسائل راهنمای مطالعه – مفاهیم   را به یاد آورید . حجم مخصوص در کمپرسور آنقدر کوچکتر از حجم مخصوص در توربین سیکل برایتون نیست در صورتی که در سیکل رانکین پمپ ( مایع) با توربین ( بخار مافوق گرم) مقایسه می شود.

حل :

 سیکل برایتون همان 4 فرایند سیکل رانکین را دارد .اما دیاگرام های t-S  و  بسیار متفاوت به نظر می رسد . علت چیست؟

 

تمام فرایندهای سیکل برایتون در ناحیه بخار مافوق گرم ( نزدیک به گاز ایتال) قرار دارند . اما سیکل رانکین از ناحیه دو فازی عبور می­کند.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره گرمکن آب تغذیه

فشردهسازی فایلهای تصویری

اختصاصی از هایدی فشردهسازی فایلهای تصویری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 15

 

فشرده‌سازی فایل‌های تصویری

 

فشرده‌سازی (Compression)، پردازشی است که با حذف اطلاعات اضافی، داده‌ها را به علایم دیجیتالی کاهش می‌دهد.

فشرده‌سازی (Compression)، پردازشی است که با حذف اطلاعات اضافی، داده‌ها را به علایم دیجیتالی کاهش می‌دهد. این پردازش بسته به پهنای باند مورد نیاز برای انتقال داده‌ها و میزان فضای ذخیره‌سازی، آن را کاهش می‌دهد. اطلاعات دیجیتالی را می‌توان در هر نوعی که باشد، فشرده کرد. کاهش پهنای باند مورد نیاز امکان انتقال داده‌های بیشتری را در یک زمان واحد می‌دهد. فشرده‌سازی را می‌توان به دو گروه تقسیم کرد. با فقدان (با زیان) و بدون فقدان (بدون زیان). در فشرده‌سازی بدون فقدان، تصویر ذخیره شده بدون از دست دادن کمتیرن داده‌ای، خود تصویر است، اما در فشرده‌سازی یا زیان، تصویر ذخیره‌‌شده خود تصویر اصلی نیست، بلکه شبیه آن است و اطلاعاتی را از دست داده است.

● فشرده‌سازی بدون زیان فشرده‌سازی بدون زیان با استقرار کامل و دوباره همه داده‌های اصلی که در تصویر اصلی وجود داشت، مشخص می‌شود. فشرده‌سازی یک سند، فشرده‌سازی بدون زیانی است که سند ذخیره‌شده باید درست همانند سند اولیه باشد، نه شبیه به آن. در دنیای بصری، فشرده‌سازی بدون زیان خود را در اختیار تصویرهائی که بخش زیادی از آنها یک رگ خاص دارد، مثل آسمان آبی، تصویرهای ساخته شده توسط کامپیوتر و محدوده‌هائی که تها با یک رنگ خاص پر شده‌اند و نکات قابل‌توجهی دربرندارند. مثل کارتون‌ها، گرافیک‌ها و انیمیشن سه‌بعدی هم از انواع فشرده‌سازی بدون زیان هستند. یکی از انواع پر کاربرد و معمول در فشرده‌سازی بدون زیان کدگذاری مبتنی بر طول است که در گرافیک‌ها و تصویرهای ساخته شده با کامپیوتر استفاده می‌شود. این تصویرها بخش‌های وسیعی دارند که با رنگشان ثابت بوده و یا الگوهای یکسانی در آنها چندین بار تکرار شده است. در تصویرهای دیجیتالی، هر پیکسل از سه رنگ ترکیبی قرمز، سبز و آبی تشکیل شده و هر یک از این پیکسل‌ها ارزش خاصی برای هرکدام از رنگ‌ها دارد. بنابراین سه بایت اطلاعات برای هر یک از رنگ‌ها وجود دارد که در کنار هم معرف یک پیکسل است. کدگذاری مبتنی بر طول برخلاف ارزش‌های RGB برای هر پیکسل، خطوط اسکن را گروه‌بندی و طول‌بندی می‌کند. به‌گونه‌ای که برای پیکسل‌ها شناخته شده باشد. برای مثال، ممکن است بخشی از یک خط ویدیوئی، ردیفی ۲۵تائی از پیکسل‌های سیاه داشته باشد. این بخش طولی است که به صورت ۰ و ۰ و ۰ و ۲۵ کدگذاری شده است. این یعنی ۲۵ پیکسل وجود دارند که هر کدام از یک‌چهارم R، یک‌چهارم G و یک‌چهارم B یا سیاه تشکیل شده‌اند. تصویر اصلی از ۷۵ بابت تشکیل شده که(۵۲ پیکسل سه بایتی) برای حفظ و نگهداری اطلاعات است. زمانی که از کدگذاری مبتنی بر طول برای فشرده‌سازی استفاده می‌کنید، می‌توانید اطلاعات موردنظر را در چهار بایت ذخیره کنید. ● فشرده‌سازی با زیان تصویرهای ویدیوئی که با دوربین گرفته می‌شوند، به‌طور معمول برای تکنیک‌های فشرده‌سازی بدون زیان مناسب نیستند، چرا که به‌ندرت پیش می‌آید که طول آنها برای ارزشگذاری‌های پیکسل‌ها مناسب باشد و بتوان میزان کارآئی تصویر را با بهره‌گیری از این تکنیک‌ها بالا برد. فشرده‌سازی ویدیوهای متحرک به‌طور معمول زیرمجموعه‌ای از فشرده‌سازی با زیان است. به کمک این روش، تصویر ذخیره شده مانند تصویر اصلی خواهد بود. زمانی‌که تصویر با زیان دوبره تولید می‌شود و یا از حالت فشرده بیرون می‌آید. اطلاعاتی که در زمان فشرده‌سازی وجود داشت، به‌طور کامل حفظ نخواهد شد. فشرده‌سازی با زیان برای اینکه بتواند عدم وجود اطلاعات را مخفی کند، اطلاعات موجود در مکان‌هائی را که چشم انسان به آن کمتر حساس است با سبب انتقاد کمتری از تصویر می‌شود، حذف می‌کند. چشم انسان به تغییرات درجات روشنائی و نور، بیش از تغییرات رنگ )چه ظاهری و چه از نظر غنی‌سازی( حساس است. در گسترده رنگ‌ها، چشم انسان بیشتر به محدوده‌های زرد، سبز و آبی حساس است. چشم انسان همچنین به اشیاء متحرک حساس‌تر از اشیاء ساکن است. برای مثال خرگوش زمانی‌که می‌خواهد شکار کند ساکن و بدون حرکت می‌ایستد. چرا که به‌طور غریزی می‌داند چشم حیوانات دیگر به آنچه که حرکت می‌کند، حساس‌ترند تا آنچه که بی‌تحرک است. بنابراین اگر ساکن و بی‌تحرک باشد، امکان دید آنها را کمتر می‌کند. در فشرده‌سازی با زیان، اطلاعاتی حذف می‌شوند که چشم انسان به آنها حساس نباشد یا حرکت چندانی نداشته باشند. در نمونه کارآمد فشرده‌سازی با زیان JPEG و MPEG است که هر یک از آنها را در زیر توضیح می‌دهیم. ● فشرده‌سازی JPEG فشرده‌سازی JPEG توسط Joint Photographic Experts Group گسترش یافت که استاندارهائی برای فشرده‌سازی تصویرهای ساکن مانند عکس و گرافیک دارد. در فشرده‌سازی JPEG، داده‌های تصویر به دو بخش روشنائی و اطلاعات رنگدانه‌ای تقسیم می‌شوند. JPEG از مزیت حساسیت بیشتر چشم انسان به تغییرات روشنائی نسبت به تغییرات رنگ استفاده کرده و نسبت به روشنائی موجود در تصویرها نمونه‌


دانلود با لینک مستقیم


فشردهسازی فایلهای تصویری

دانلود متریال انسان

اختصاصی از هایدی دانلود متریال انسان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود متریال انسان


دانلود متریال انسان

دانلود متریال انسان

این محصول دارای Bump نیز می باشد.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود متریال انسان

تحقیق درمورد آشنایی با DHCP Server در محدوده خود فرمانروایی کنید

اختصاصی از هایدی تحقیق درمورد آشنایی با DHCP Server در محدوده خود فرمانروایی کنید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 4

 

آشنایی با DHCP Server در محدوده خود فرمانروایی کنید   در شماره گذشته نحوه راه اندازی ابتدایی یک DHCP Server را مرور کردیم. در این شماره نیز با جزییات کنسول DHCP آشنا می شویم تا بتوانیم مدیریت بهتری بر سرور DHCP داشته باشیم.

راه اندازی اسکوپهمان طور که در شکل زیر می بینید، بعد از راه اندازی یک اسکوپ، تعدادی گزینه در دسترس قرار خواهند گرفت. اما هر کدام از این گزینه ها چه کارهایی انجام می دهند؟

Address Poolدر این بخش همه اسکوپ های تعریف شده، به همراه IPهایی استثنا، داده می شوند. در این بخش شما این توانایی را خواهید داشت که اگر مایل به افزودن یک یا تعدادی IP استثنا بودید، با راست کلیک بر Address Pool و انتخاب گزینه New Exclusion Range یک محدوده (Range) را تعریف کنید تا DHCP از آن IPها استفاده نکند.

Address Leasesدر این بخش IPهایی که توسط سرور DHCP به کلاینت ها تخصیص یافته، نمایان می شود. می توانید هر کدام که بخواهید را پاک کنید.

در شکل بالا تعدادی IP که در اجاره هستند را مشاهده می کنید. همان طور که می بینید، 10 تا IP اول به صورت خودکار توسط RAS اجاره شده اند.

Reservationدر این قسمت می توانید برای یک کلاینت یک آدرس IP ثابت رزرو کنید. روی آن راست کلیک کنید و New Reservation را برگزینید. برای این کار باید آدرس Mac کارت شبکه را داشته باشید که با استفاده از دستور arp –g این مورد دست یافتنی است.

DHCP Optionتنظیماتی که تا اینجا وارد کرده ایم، بیشتر برای کلاینت های خاص بودند. در حالت کلی 3 تنظیم مختلف داریم که عبارتند از:

Client Option ،Scope Option و Server Option.

ترتیب اعمال این تنظیمات هم درست به همین صورتی است که در بالا آمده. یعنی اگر تنظیمی مشابه، هم در اسکوپ و هم در سرور، ست شده باشد، تنظیم اسکوپ ارجعیت دارد. بنابراین هر چه تنظیمات جزیی تر باشند، قدرت بالاتری دارند.

Client Option : به جز موارد بالا، Scope و Server Option دارای تنظیماتی یکسان هستند. تنها تفاوت این دو در این است که تنظیمات اسکوپ فقط بر اسکوپ جاری اعمال می شود، اما تنظیمات سرور روی تمامی اسکوپ های موجود.

اما این تنظیمات چه کاری می کنند؟این دو قسمت به واقع دارای اهمیت بسیار زیادی هستند. اگر توجه کرده باشید تا الان ما به کلاینت ها فقط آدرس IP داده ایم.

اما آیا کلاینت ها آدرس DNS GateWay یا WINS نمی خواهند؟ برای تنظیم این موارد باید بنا برحسب نیازتان، از Scope و یا Server Option استفاده کنید.

برای ست کردن این تنظیمات، در Side bar سمت چپ، روی یکی از دو گزینه Scope Option یا Server Option بنابر نیاز خودتان، راست کلیک کنید و گزینه Configure Options را برگزینید.

 

Configure Options

در پنجره باز شده، شما تمامی تنظیماتی که می توانید به کلاینت هایی که از سرور DHCP شما آدرسIP دریافت کردند را ببینید. تنظیماتی مانند آدرس DNS ،Gateway ،Time-to-live و خیلی از موارد دیگر که در RFC 2132تعریف شده اند.

مثلا برای ست کردن آدرسDNS، بر DNS Server که شماره آن 006است، کلیک کنید و اطلاعات لازم را وارد کنید. همان طور که می بینید، این قسمت دارای گزینه های زیادی است و شما می توانید جزء به جزء تنظیمات کلاینت را تغییر دهید.

اکنون اجازه دهید بحث را کمی تخصصی تر کنیم. برای شروع نیز، از همین بخش Scope Option آغاز می کنیم.

Class: تنظیماتی که در بالا اعمال شد، به تمامی کلاینت های موجود در یک اسکوپ اعمال می شود. اما اگر بخواهید کلاینت های یک اسکوپ نیز تنظیمات متفاوتی را دریافت کنند چه می کنید؟

انواع کلاس ها: در این حالت، باید اقدام به تعریف کلاس کنیم. در مجموع ما دو کلاس با نام های Vendor Class و User Class داریم.

تنظیمات Vendor Class مربوط به فروشندگان سیستم عامل مانند مایکروسافت می شود و می توان یک سری از ویژگی ها را در کامپیوترهای کلاینت به وسیله آن تغییر داد. به صورت پیش فرض، مایکروسافت تعدادی تنظیمات Vendor Classتعریف کرده است. مانند فعال یا غیرفعال کردن NetBIOS بر TCP/IP در کلاینت هایی با سیستم عامل XP و 2000 .

اما نوع دیگر کلاس که به نام User Class شناخته می شود، بیشتر برای جنبه های مدیریتی کاربرد دارد و البته بیشترین تاکید ما نیز بر همین قسمت است. شما می توانید به تعداد دلخواه User Class بسازید، تنظیمات خود را روی آن ست کنید و در نهایت به کلاینت هایی که مایل هستید، اعمال کنید.

برای ساخت یک User Class در کنسولDHCP، روی سرور راست کلیک کنید و Define User Classes را انتخاب کنید. در پنجره باز شده، روی Add کلیک کنید و نامی را برای کلاس خود در نظر بگیرید. فراموش نکنید قسمت ASCII را نیز با نام مورد نظرتان پر کنید.

اعمال تنظیمات روی کلاس:حالا ما یک کلاس جدید ایجاد کرده ایم. برای این که تنظیم دلخواه خود را بر آن اعمال کنیم، دوباره بر روی Scope Option راست کلیک کرده و گزینه Configure Options را برمی گزینیم. در پنجره باز شده، این بار وارد تب Advanced شده و از قسمت User Class، کلاسی که ایجاد کرده بودیم را انتخاب و سپس تنظیمات مورد نظر را بر آن اعمال می کنیم.

اعمال کلاس ها به کلاینت ها:برای این که کلاینت ها از این تنظیمات استفاده کنند، باید وارد سیستم هر کلاینت شویم و دستور زیر را در محیط CMD اجرا کنیم:

ipconfig /setclassid "NIC Name” Class ID Name

بدیهی است که به جای NIC Name باید نام کارت شبکه و به جایClass ID Name، نام کلاس مورد نظرمان را وارد کنیم. یکی از مشکلات اساسی استفاده از DHCP این است که هنگامی که یک کامپیوتر به صورت فیزیکی به شبکه متصل می شود به صورت خودکار درخواست IP کرده و از هر DHCP فعال در شبکه IP دریافت می کند. این اتفاق برای تمامی سیستم های مجاز و غیرمجاز رخ می دهد یعنی ممکن است کامپیوترهایی که ما نمی خواهیم، به شبکه ما وصل شوند و IP هم محدوده با شبکه ما را دریافت کنند و این امر برای مدیران شبکه یک ریسک امنیتی است و برای حل آن، یک DLL توسط DHCP Server Team ارائه شده است که می توانید آن را روی ویندوز سرور 2003 و 2008 نصب و به کمک آن درخواست های ورودی به DHCP که بر مبنای آدرس MAC هستند را فیلتر کنید.

این DLL را DHCP Server Callout DLL نامیده اند. توجه داشته باشید که MAC آدرس یا همان Media Access Control یک مشخصه یکتا برای هر کارت شبکه است و مثلا به شکل 02-00-54-55-4-01 -E بیان می شود که اعداد در مبنای هگزادسیمال هستند.

مکانیزم عملکرد:هنگامی که کامپیوتر برای اتصال به شبکه تلاش می کند، نخست می کوشد یک آدرس IP از هر DHCP فعال دریافت کند.

سپس DHCP Server Callout DLL نصب شده ربروی سرور چک می کند که آیا آدرس MAC این Device در فهرست آدرس های MAC کامپیوترهای شبکه که توسط مدیر شبکه ایجاد شده، قرار دارد یا نه؟ اگر بود که IP آدرس خود را دریافت می کند وگرنه درخواست آن توسط سرور نادیده گرفته می شود. فیلترینگ مبتنی بر MAC آدرس به مدیران شبکه این امکان را می دهد تا اطمینان حاصل کنند که فقط سیستم های مجاز قادر به دریافت IP و اتصال به شبکه هستند.

گرفتن نسخه پشتیبان از DHCP Serverتهیه نسخه پشتیبان از سرویس های مهمی چون Active Directory ،DNS و DHCP به خاطر نوع اطلاعاتی که ذخیره می کنند، اهمیتی بسیار دارد. سرورDHCP به دلیل ذخیره اطلاعات مهمی مانند scopes ،reservations ،leases و registry keys مهم است. هر چند ویندوز به صورت پیش فرض هر 60دقیقه، یک نسخه پشتیبان از آن تهیه می کند و در آدرس system32/dhcpذخیره می کند، اما کاربر به هر دلیلی ممکن است بخواهد خودش این کار را انجام دهد. برای این کار فرمان زیر را انجام دهید:

netsh »dhcp » server» backup c:\dhcpbackup

با این کار در پوشه dhcpbackup یک فایل با نام DhchCfg ایجاد می شود که شامل تنظیمات رجیستری است و پوشه ای به نام new نیز ایجاد می شود که پایگاه داده DHCP در آن با پسوند mdb ذخیره خواهد شد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد آشنایی با DHCP Server در محدوده خود فرمانروایی کنید