هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ایمنی در صنعت2

اختصاصی از هایدی ایمنی در صنعت2 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 44

 

بنام خدا

مقدمه :

در آغاز زندگی بشر ، انسانها فاقد صنعت و حرفه های عمده و گروهی بوده و هر فردی وظایف زندگی خود را شخصاً انجام داده و نیازهای حیاتی خود را برطرف می ساخته است . لیکن بازگشت زمان به دلایل متعددی چون شهرنشینی و توسعه شهرها و پیشرفت فرهنگ و تمدن ، افزایش جمعیت و پاره ای عوامل دیگر ، رفته رفته زندگی انسانها دچار دگرگونی گردیده و بتدریج مشاغل و بتدریج مشاغل و حرف گوناگون ، از فعالیت ها در زیر اقیانوسها گرفته تا تکاپو در ارتفاعات کم فشار راز کار در برابر گوره های گداخته با صدها درجه حرارت تا تلاش در سرمای قطبی و ... پدید آمده است . تا جائیکه گاهی انسانها مجبورند در تلاش معاش ، در محیط های بسیار سخت و مشکل به کار و فعالت پرداخته و خطرات فراوانی را بجان بخرند . گاهی شرایط محیط کار به اندازه ای طاقت فرسا است که اگر دانش بشری کمک نکرده و مشکلات را هموار نسازد نه تنها کار و فعالیت بلکه حیات انسان نیز در آن شرایط غیرممکن می گردد .

فصل اول

بیماریها ناشی از کار در اثر عوامل مکانیکی

ماشین هایی که با نیروی برق ، فشار هوا و بخار ، مواد نفتی و غیره مورد استفاده در صنایع هستند غالباً دارای قسمت متحرک یا گردان می باشند نبودن حفاظ های مناسب روی آنها هنگام کار احتمال خطراتی برای کارگرانی که مشغول کار با دستگاههای مذکور هستند بوجود می آورد .

طبق آماری موجود در حوادث کارگری بیشترین انها مربوط به کار با چنین ماشین هایی می باشد که دارای قسمت هایی متحرک و گردان هستند مانند آسیاب ، پرس ها ، اره ها ، دستگاههای تراش ، پلاستیک سازی ها ، دستگاههای ریسندگی و بافندگی چرخ گوشت و برش و غیره . نحوه کار این ماشین ها بوسیله راه اندازی ، یک دستگاه الکتروموتور انتقال حرکت ان توسط تسمه فلکه ، چرخ و زنجیر ، چرخ دنده ، چرخ و دنده ، چرخ لنگره ، شافت و غیره انجام می شود .

اصول و شرایط حفاظ گذاری دستگاهها بشرح زیر می باشد :

1-وسائل حفاظتی باید حفاظت را بنحو کامل تامین کند .

2-حفاظ باید از داخل شدن قسمت های مختلف بدن کارگر به منطقه خطر هنگام انجام کار به هر ترتیب پیشگیری کند .

3-حفاظ نباید برای کسانی که آنرا بکار می اندازند ایجاد ناراحتی یا اشکال نماید .

4-بهتر است حفاظ جدای از ماشین باشد .

5-حفاظت بایستی بطور خودکار یا به حداقل کوشش بکار افتد .

6-دستگاههای حفاظتی نه تنها باید کارگر را در برابر مخاطراتی که معمولا پیش می آید ، بلکه حوادث پیش بینی نشده نیز بکار ارتباط دارد نامبرده را محافظت کند .

7-دستگاه حفاظتی خود نباید منبع و منشاء خطراتی برای کارگر بهنگام کار با دستگاه باشد .


دانلود با لینک مستقیم


ایمنی در صنعت2
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد