هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اقدام پژوهی هشتم، کتاب جدیدالتالیف عربی هشتم، ایجاد علاقه مندی به درس.

اختصاصی از هایدی اقدام پژوهی هشتم، کتاب جدیدالتالیف عربی هشتم، ایجاد علاقه مندی به درس. دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی هشتم، کتاب جدیدالتالیف عربی هشتم، ایجاد علاقه مندی به درس.


اقدام پژوهی هشتم، کتاب جدیدالتالیف عربی هشتم، ایجاد علاقه مندی به درس.

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان کلاس هشتم آموزشگاه را  به کتاب جدیدالتالیف عربی هشتم علاقه مند سازم ؟

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد.

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات:28

 

 

 

 

مقدمه

باید به صورت موجز بیان شود که از همان بدو ورود زبان عربی به ایران ، ما با مشکلات وموانعی بر سر راه آموزش آن روبرو بودیم . از هنگامی که ایرانیان اسلام را پذیرفتند ، در راه توسعه و تقویت زبان عربی از هیچ کوششی فرو گذاز نکردند . در این راه حتی از خود عرب ها هم پیشی گرفتند . کارهایی که ایرانیان در جهت احیای زبان قرآن  در زمینه های دستور ، معانی و بیان ، بدیع ، لغت انجام داده اند هیچ قوم دیگری حتی خود عرب ها انجام نداده اند .

اگر به کتاب های تالیف شده از سوی ایرانیان در زمینه تنها ادبیات عرب نگریسته شود ، متوجه خواهیم شد مردم ایران به دلیل عشق و علاقه به قرآن و اسلام ، زبان عربی را زبان یبن المللی اسلامی تلقی می کردند و در تحکیم پایه های آن از جان و دل مایه می گذاشتند . به همین دلیل بودکه امهَات کتب ادب عربی توسط دانشمندان ایرانی به رشته تحریر در آمده است . نمونه ها وشواهدی وجود دارد که نشان می دهد ایرانی ها تا چه اندازه دوستدار زبان عربی بودند و هیچگاه احساس نمی کردند که استفاده از این زبان ملیت و هویت آنها را خدشه دار کند .

همزمان با سیاست قوم گرایی و نژادی بنی امیه و تحقیر غیر عرب ها ، خلفای بنی امیه تلاش میکردند ، سیاست ضد اسلامی خود را در جهتمحو ملت ها و قومیت های غیر عرب با سلاح زور و فشار ادامه دهند . در این راه کار را به جایی رسانده بودند که یکی از کار گزاران خلفای بنی امیه در ایران دستور داده بود که هر کسی به زبان فارسی سخن بگوید ، زبان از کامش در آورده شود!

اگر از بعد تاریخی بخواهیم به مسأله زبان عربی نگاه کنیم ، سیاست های نژادی و ضد اسلامی حکومت های جبار قرون اولیه را در رویگردانی و بی توجهی مردم از این زبان نباید از نظر دور داشت . چرا که ریشه هر مسأله فرهنگی را باید در تاریخ جست و مسأله ای مانند زبان عربی هم که قدمتی هزار و چند صد ساله دارد طبعاً از آفت برخورد ها و حوادث تاریخی به دور نبوده است .

 

بیان مساله:

زبان عربی زبان دین و آیین و فرهنگ و تمدن اسلامی است و این زبان یکی از عوامل وحدت در بین جوامع و ملل مختلف دنیا با بیش از یک میلیارد مسلمان گشته است. آموزش زبان عربی به منظور درک مفاهیم دینی و قرآنی است همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: «زبان عربی کلید معارف اسلامی است» لذا:

1- نیازهای دینی درک و فهم قرآن و نهجالبلاغه و صحیفه سجادیه، احادیث نبوی و احادیث امامان معصوم و کتب فقهی و کتب تفسیر قرآن از ضرورتهای آموزش زبان عربی است.


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی هشتم، کتاب جدیدالتالیف عربی هشتم، ایجاد علاقه مندی به درس.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد