هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت برج رادکان

اختصاصی از هایدی دانلود پاورپوینت برج رادکان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت برج رادکان


دانلود پاورپوینت برج رادکان

دسته بندی : پاورپوینت 

نوع فایل:  ppt _ pptx ( قابلیت ویرایش متن )

فروشگاه فایل » مرجع فایل


 قسمتی از اسلاید متن ppt : 

 

تعداد اسلاید : 60 صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم هرکاری که بدیده زیباست به یاری خداوند کرده ایم.
(داریوش) برج رادکان یا برج رصد خانه ی خواجه نصیرتوسی 1 نگاره شماره 1 نگاهی دیگر به برجها پژوهشی نو، درباره برجهای فلکی و رفتار رصد خانه ای برجهای ساخته شده کهن می باشد و در آن وابستگی آفتاب و روشنان آسمانی با راستاها،ترکها، دریچه ها، درگاه ها و گنبدهای برجها و دیگر سازه های کهن باستانی بررسی گردیده است.
چکیده نگاهی به برجها و نگرش های نو ، در تارنامه Site:WWW.jamejamshid.com در دسترس پژوهشگران می باشد. 2 در پهنای دشتی باز مابین کوههای هزار مسجد و بینالود سازه ی برج کهن رادکان سرافراز و ماندگار از دور خودنمائی می کند و نگاه کنجکاوانه در گذر را برمی انگیزد.(13 فرسنگی مشهد یا 78 کیلوتری ) عرض جغرافیایی کنونی برج برپایه چهاربرداشت درچهارزمان برابر 36.776 درجه و طول کنونی آن برپایه کنگ دژکلاد برابر89.25 درجه و برپایه گرینویچ برابر59.031میباشد سازه برج رادکان که کمی فرسوده شده است در سال 660 ه.ق (640 خورشیدی یا 630 یزدگردی) به پایان رسیده و سال ساخت آن درست برابر سال به پایان رسیدن سازه های رسدخانه مراغه است.
3 بنا ومهندس سازنده آن بر پایه خشت نوشته ی فرسوده ی مانده آن «عمل ابوبکر (زیگی؟
) البنا الهروی؟
یا التبریزی؟
می باشد. این برج در میان سه راهی ، از راه ابریشم کهن (شاهراه خراسان) پایه گذاری شده، که میان توس – قوچان –مریچگان است.
این شاخه از راه ابریشم که در کنار رودخانه کشف رود می گذرد .
از سرخس به توس و رادکان رسیده و در همین کناره به قوچان می پیوندد.شاخه کوچکتر سوم سه راهی از رادکان و کنار رودی کوچک (زویِِِ رادکان و سرچشمه رودخانه کشف رود) و راهی کوهستانی و دژهای کهن مانده ی کنارآن به بالای کوههای هزار مسجد رفته و به درگز می رسد.
4 دو ارگ کهن در دوسوی برج رادکان (برج رادک) خواجه نصیر توسی و دیوارکهایی فرسوده، هنوز سرافرازی خود را به ما نشان می دهد. برج رادکان برجی است که تکیه گاه کاروانهای خسته دوران گذشته بوده و گاهی رسیدن به آن آرزوی مردمی آشفته و پریشان بوده است.
برج رادک یا برج رادکان یا برج رادک خواجه نصیرتوسی، به پایه نوشته حافظ ابروی خوافی، در نیم فرسنگی راکان نو است.
5 پهنه دشت برج به خوبی باز است و اجازه دیدن روشنانِ آسمانی را درهمه ی زمانها روز و شب به ما می دهد. مانده سازه برج رادک، که کمی فرسوده شده است، درآغاز به 12 دیوار خشتی بیرونی ، با پهنا وبلندی برابر، پایه گذاری شده است. 6 برج رادکان در آغاز به 12 دیوار خشتی  بیرونی با پهنا و بلندی برابر پایه گذاری شده است.
12دیوار، دایره  دور را به دوازده بخش سی درجه ای می نماید.
و هر دیوار 30 درجه از زاویه افق رادر پهنه بازِ برج در بر می گیرد.و راستاهای آن درست با راستای نیمروزان ( شمال و جنوب ) هماهنگی دقیقی دارد! پس از دیوارها به 36 ترک زیبای نیم ستونی برمی خوریم که دایره دور و پهنه را به 36 ترَ ک 10درجه ای بخش می کند و بر میان آنها دریچه هایی پیداست.
[ 36 ترک دور و آجرکاری روی آنها زاویه افقی ما را در پهنه برج پیدا می کند ! ] . نگاره شماره 2 7 اگر بر واژه دریچه های حافظ ابروی خوافی نگاهی دیگر بیاندازیم .
می بینیم که برج رادک

  متن بالا فقط تکه هایی از محتوی متن پاورپوینت میباشد که به صورت نمونه در این صفحه درج شدهاست.شما بعد از پرداخت آنلاین فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف اصلی فروشگاه فایل، مرجع فایل کمک به سیستم آموزشی و یادگیری و علم آموزی اطلاعات برای هموطنان عزیز میباشد .
  • بانک ها از جمله بانک ملی اجازه خرید اینترنتی با مبلغ کمتر از 5000 تومان را نمی دهند، پس تحقیق ها و مقاله ها و ...  قیمت 5000 تومان به بالا میباشد.درصورتی که نیاز به تخفیف داشتید با پشتیبانی فروشگاه درارتباط باشید.

دانلود فایل   پرداخت آنلاین 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت برج رادکان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد