هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت تاج محل

اختصاصی از هایدی پاورپوینت تاج محل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

نوع فایل:  ppt _ pptx ( پاورپوینت )

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید : 

 

تعداد اسلاید : 31 صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم तIज महलتاج محل: از پرآوازه ترین بناهای جهان و آرامگاه زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر آگره و در 200کیلومتری جنوب دهلی نو پایتخت هند واقع شده است و یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا به شمار می رود. آغاز ساخت تاج محل سال 1632 میلادی بوده و در سال 1647 تکمیل شده است. تاج محل این بنا به دستور شاه جهان، پنجمین امپراطور گورکانی به منظور یادبود همسر ایرانی تبارش ممتازمحل که در سال 1631 میلادی در سفری جنگی به هنگام وضع حمل فوت کرد بنا شده است. خود شاه جهان نیز بعداز مرگش همانجا به خاک سپرده شد.
همانطور که مشخص است نام این بنا ایرانی است. این ساختمان برپایه مخلوطی از معماری ایرانی، هندی و اسلامی بنا شده است و در ساخت آن 20000هزار هنرمند از نقاط مختلف آسیا به خصوص ایران، شبه قاره هند، آسیای میانه و آناتولی شرکت داشته اند. در آرامگاه تاج محل جملگی سنت های معماری آسیای مرکزی، ایران و هند به طور هماهنگ و موزون تلفیق یافته و بیشترین تأکید بر تناسبات هندسی عمارت شده است.
معمار و طراح تاج محل احمد لاهوری و برادرش استاد حمید لاهوری سرمعماران ایرانی سازنده تاج محل در هندوستان بوده اند.
در برخی متون نیز از عیسی خان شیرازی و برادرش امانت خان شیرازی طغرانویس، که هردو ایرانی بوده اند نام برده شده است، که گویا خوشنویسی کتیبه های ثلث درو دیوارهای تاج محل به امانت خان واگزار شده بوده است زیرا تنها نام او در به شکل «امانت خان الشیرازی» زیر یکی از خطاطی‌ها در ایوان جنوبی تاج محل حک شده‌است.
بنا به یک دستنویس بازمانده از سده ۱۷ میلادی، سرمعمار تاج محل و لال قلعه یا قلعه سرخ در دهلی همین استاد احمد لاهوری بوده‌است. علاوه بر این، در برخی از متون از شخصی به نام استاد عیسی نام برده شده که بعضی او را اهل شیراز و عده‌ای وی را اهل استانبول دانسته‌اند. جدای افراد نامبرده از فردی به نام جرونیمو ورونئو اهل ونیز هم نامبرده شده‌است و همچنین از مکرمت خان و میرعبدالکریم به عنوان متولیان بنا نام برده اند.
نماد وفا و عشق ابدی تاج محل بنایی مجلل و رمز عشق ابدی است که سه قرن و نیم از عمر آن میگذرد. اخلاص به عشقی رمانتیک، از دوران بسیار دور است که شاه جهان به نشان وفاداری به همسرش ساخت.
درگذشت ممتازمحل و وصیت او: در یکی از حمله های جنگی شاه جهان ممتازمحل را که باردار بود باخود برده بود، اما ممتازمحل در هنگام وضع حمل جان باخت. ممتازمحل در هنگام مرگ از شوهرش درخواست کرد که پس از وی زنی نگیرد و برای او آرامگاهی بسازد که بدان نام وی جاوید بماند. تاریخ نگاران آن دوران ازاین بنای یادبود به نام ( روضه ممتاز محل) یاد کرده اند. نام این مقبره ابتدا از ریشه لغوی ممتاز محل گرفته شده و سپس به نام عامه پسند تاج محل تغییر یافته است. معماری باغ و ساختمان تاج محل آرامگاه تاج محل برروی سکویی به ارتفاع 7متر قرار دارد.
ضلعهای این سکو که هر کدام 16ر95 متر است ، با ردیفی از طاقنماها تزیین شده است.
سکو در وسط سکویی مستطیل شکل قرار دارد.
سکوی مستطیل ــ که طول شمالی آن ساحل رود جمناست ــ با سنگهای سرخِ منبت کاری و پرچین کاری * شده مفروش است.
در هر یک از چهارگوشة سکوی مربع ، مناره ای به ارتفاع 42 متر بر پایه ای هشت ضلعی به چشم می خورد که سه

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  ................... توجه فرمایید !

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه جهت کمک به سیستم آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان میباشد .

 



 « پرداخت آنلاین »


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت تاج محل
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد