هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله بررسی صنعت ماشین سازی در ایران و تحقیقی بر چند ماشین صنعتی

اختصاصی از هایدی مقاله بررسی صنعت ماشین سازی در ایران و تحقیقی بر چند ماشین صنعتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله بررسی صنعت ماشین سازی در ایران و تحقیقی بر چند ماشین صنعتی


مقاله بررسی صنعت ماشین سازی در ایران و تحقیقی بر چند ماشین صنعتی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 37

 

مقالة:

بررسی صنعت ماشین سازی در ایران و تحقیقی بر چند ماشین صنعتی

مقدمه:

راندن در جاده ها حرکت در مسیر خطر،«کم نیاوردن» در رانندگی

راننده تریلر وقتی تابلوی جاده کم عرض می شود را می بیند، می آید وسط جاده را می گیرد. او اتومبیل زانتیا را از آینه بغل سمت چپ دیده است که با چه سرعت بالایی نزدیک می شود. بوق های ممتد و چراغ زدن های پی در پی سواری تیز رو اثری در رفتار راننده تریلر ندارد. سواری می خواهد از چپ یا راست سبقت بگیرد اما این امکان وجود ندارد چرا که یک طرف جاده کوه است و سوی دیگر دره. پس از مسافتی حدود 500 متر، تریلر که یک پیچ خطرناک را پشت سر گذاشته کنار می رود و راننده سواری تیزرو ناسزاگویان و بوق زنان سبقت می گیرد جلوی تریلر کمی ویراژ می دهد و ترمز می زند و راننده تریلر را به زحمت می اندازد سپس پا روی پدال گاز می فشارد و نقطه می شود...

دقایقی بعد تریلر به قهوه خانه بین راهی می رسد و راننده به قصد سبک کردن استخوان و تجدید قوا توقف می کند. ناگهان راننده زانتیا را می بیند که دوان دوان و معترض به سوی او می آید. می خواهد با راننده تریلر گلاویز شود که چند نفر واسطه می شوند و آنها را از هم جدا می کنند. وقتی عصبانیت راننده سواری فروکش می کند تریلرران میانسال می گوید: 20 سال است که این جاده را می روم و می آیم. آنجا که راه را بستم جاده کم عرض است به شکلی که دو خودرو خیلی سخت از کنار هم عبور می کنند. یک طرف کوه است و سوی دیگر دره و یک پیچ هم چند متر جلوتر قرار دارد که دید را کور می کند. دیدم داری با سرعت بالایی می آیی که سبقت بگیری. جاده را بستم چون می دانستم نمی توانی رد بشوی بنابراین یا می رفتی زیر ماشین من و یا پرت می شدی ته دره و اگر ماشینی از روبرو می آمد شاخ به شاخ می زدی به آن.

چند راننده دیگر و صاحب قهوه خانه هم با شنیدن نام دره و آن پیچ، حرف راننده تریلر را تایید می کنند.

راننده زانتیا فهمید که اشتباه کرده اما گویی نمی خواست به آن اعتراف کند. بی هیچ حرفی سوار ماشینش شد، در را به هم کوفت، پا روی پدال گاز فشرد و باز نقطه شد. این نمونه ای است از رفتار حرفه ای یک راننده باتجربه در جاده های ما که گاه از سوی رانندگان کم تجربه فهمیده نمی شود. هر چند که این رفتار از نظر قانون خلاف است و پلیس توصیه می کند که رانندگان قانون را اجرا کنند. راننده ای که در شهر قدرت ویراژ دادن و تند رفتن ندارد، وقتی به جاده می رسد هوس سرعت به سرش می زند و پا روی پدال گاز می فشارد این در حالی است که به دلیل کم تجربگی و ناآشنایی با رانندگی در خارج شهر، خطرات بسیاری را برای خود و دیگران می آفریند. مشکلاتی که رانندگان وسائط نقلیه سبک و سنگین برای هم به وجود می آورند، ناشی از کم تجربگی یا نبود فرهنگ صحیح رانندگی و گاه خرابی و استاندارد نبودن جاده هاست. اشکالات فنی خودروها و فرسودگی ناوگان حمل و نقل جاده ای نیز از دیگر مشکلات رانندگی در جاده ها و اتوبان های خارج شهر است.

گله سنگین ها از سواری ها

رانندگی با تریلر و کامیون، کاری بسیار طاقت فرسا و جوان پیرکن است. ساعت ها رانندگی، مواجهه با انواع خطرات، دوری از خانواده و مشکلات معیشتی در کنار بیماری های ناشی از این شغل، به اندازه ای زیاد است که روح و روان این قشر زحمتکش را به شدت می آزارد. حال اگر قرار باشد رانندگان ناشی و عجول خودروهای سبک، مشکلات را مضاعف کنند گلایه های رانندگان سنگین را صد چندان می کند.

«مجید بهارلویی» راننده تریلر است. او با گله از رانندگان کم تجربه سواری می گوید: «رانندگی در شب از حیث خلوت بودن جاده خوب است، اما در ایام مسافرت مردم، ما بیچاره می شویم. هجوم رانندگان کم تجربه و ناآشنا به جاده ها که تعداد دفعات رانندگی جاده ای آنها در سال از تعداد انگشتان یک دست هم تجاوز نمی کند، برای ما کابوس وحشتناکی است. وی با اشاره به جاده های دوبانده (یک خطه) می افزاید: «سواری ها چه بخواهند سبقت بگیرند و چه از روبرو بیایند و رد بشوند، با نور بالا حرکت می کنند. و مدام چراغ می زنند. ماشین های جدید چراغ های زیادی


دانلود با لینک مستقیم


مقاله بررسی صنعت ماشین سازی در ایران و تحقیقی بر چند ماشین صنعتی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد