هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد مصاحبه اختصاصی تحکبم نیوز با دکتر نسرین سلطانخواه

اختصاصی از هایدی تحقیق در مورد مصاحبه اختصاصی تحکبم نیوز با دکتر نسرین سلطانخواه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 4

 

مصاحبه اختصاصی تحکبم نیوز با دکتر نسرین سلطانخواه

/

/

تحکیم نیوز :

در حاشیه دیدار اعضای کمیسیون زنان دفتر تحکیم وحدت با دکتر نسرین سلطانخواه فرصتی پیش آمد که خبرنگار تحکیم نیوز مصاحیه ای اختصاصی با ایشان داشته باشد.

سوابق:

 

معاون برنامه ریزی پژوهشی آموزش و پرورش

عضو هیئت امنا و هیئت علمی دانشگاه الزهرا

عضو هیئت علمی مجله علوم پایه

مشاور سابق امور بانوان در دولت احمدی نژاد

عضو هیئت رئیسه شورای شهر سابق

 

 

مشروح مصاحبه بدین شرح است:

ضمن تشکر از اینکه وقت خودتون را در اختیار ما گذاشتید سئوال اولم رو اینگونه آغاز می کنم که

امروزه مهمترین مطالبه زنان چیست؟

گرووههای مختلفی در زمینه زنان فعالیت می کنند و هر کدام متناسب با حیطه فعالیت خود مسائل زنان را اولویت بندی می کنند اما می توان نیاز زنان را به دو بخش عمده تقسیم کرد:

-مسائلی کلی که از طرف جامعه به زنان عارض می شود

- مسائل اختصاصی زنان

مسائل کلی مانند مشکلاتی که در خانواده و کانون خانواده اتفاق می افتد؛ مثل بیکاری همسر،تحصیلات فرزند و .. که جزء دغدغه فکری زنان است، و این مشکل کلی است که زن ما را رنج می دهد، و می توان آن را جزء مشکلات عمومی جامعه دانست. من به عنوان یک زن باید دغدغه حل مسائل جامعه را داشته باشم زیرا که به طور غیر مستقیم در زندگی زنان تأثیر گذار است، البته عده ای معتقدند که مسائل زنان را فقط زنان باید حل کنند و وظیفه این گروه را تنها رسیدگی به مسائل خاص زنان می دانند در صورتی که با توجه به مطالب گفته شده وظیفه زنان تنها حل مسائل خاص زنان نیست و باید در همه زمینه ها دغدغه داشته باشند.

و اما مسائل دیگری هم به طور خاص وجود دارد، مثل مسائل فرهنگی،حقوقی،قانونی و.. که مختص به زنان می باشد، در این رابطه باید مطلوبهایمان را در امور زنان دنبال کنیم و در مسائل ذکر شده به دنبال بهتر شدن وضع زنان باشیم.

 زنان باید در همه مسائل فعال باشند و آنها را نباید به حاشیه برانیم. در همه مسائل ذکر شده توجه بیشتری نسبت به زنان باید معطوف شود نه از این جهت که بگوییم زن ضعیف تر است، از این جهت که زنان در جامعه اثر گذارترند. مثلا در بخش بهداشت، اگر به درستی به زنان توجه شود، (چه در بهداشت جسمانی و چه در بهداشت روانی) باعث تضمین سلامت جامعه است، زیرا که زن سالم اثر مثبتی روی خانواده و اطرافیانش می گذارد. در مسائل دیگر هم از جمله مسائل اجتماعی زنان به خاطر موقعیتی که زنان دارند اثر گذاری بیشتری دارند.

 

محتوای کتب درسی به گونه ای است که دختران نسبت به نقش خود در آینده به درستی آگاهی پیدا نمی کنند، آموزشهای لازم به آنها داده نمی شود و آنها را به خودباوری نمی رساند، مثلا در ادبیات داستانی که در کتب درسی آورده می شود قهرمانهای داستانها پسرها هستند، آیا در این رابطه اقدامی صورت گرفته است؟

یک سری از آموزشها عمومی و فراجنسیتی است و در مواردی آموزشهای خاص، هم برای دختران و هم برای پسران لازم است، همان اندازه که دختران نیاز به آموزش دارند پسران نیز نیاز به آموزش دارند و حتی در برخی موارد مثل حس مسئولیت پذیری، باید آموزشهای بیشتری به پسران داده شود زیرا که آنها عهده دار خانواده و تشکیل آن می شوند، البته آموزش و پروش هم اقدامی در این راستا انجام داده است.

 

با توجه به تغییر زندگی زنان، حضور پر رنگ آنها در اجتماع و تعیین الگویی برای زنان را چگونه ارزیابی می کنید؟ 

ج:امروزه حضور اجتماعی زنان غیر قابل اجتناب است، در قدیم الگوی یک زن خوب در خانواده این بود که کدبانو باشد، ولی امروز باید الگویی از زنان ارائه کنیم که در ضمن اینکه مسئولیت اصلیش را در خانواده انجام می دهد در عین حال در جامعه هم نقشش را به خوبی ایفا می کند، امروزه زن را به عنوان انسانی مستقل می بینند که می تواند در بیرون خانواده هم اثر گذار باشد، مشکل امروز ما این است که زنان بتوانند هر دو نقش را به خوبی ایفا کنند و بدانند که این دو نقش در تضاد نیستنند.

 

 برای اینکه زنان نقش خود را به درستی در خانه و در جامعه ایفا کنند باید در جامعه فرهنگ سازی شود و مسأله اینجاست که برای حضور زنان در جامعه فرهنگ سازی نشده است زنان هم در جامعه و هم در خانه یک تنه به ایفای نقشها و تکالیف تعیین شده می پردازند؟

یکی از راههای حفظ بنیان خانواده این است که حقوق و تکالیف را باید با هم ببینم، در بحث خانواده درست است که باید قوانین خوب وجود داشته باشد ولی باید پشتوانه اجرایی خوب هم باشد و قانون پذیری مردم از همه مهمتر است، به لحاظ فرهنگی زن و مرد را طوری باید تربیت کنیم که قائل به حقوق هم باشند قائل به حفظ حرمت باشند در زندگی مشترک به جز اینکه قوانین حاکم است، یک سری مسائل فرهنگی مثل گذشت، ایثار و دوست داشتن هم وجود دارد  و این باید فرهنگ سازی شود.

 

با توجه به اینکه سن ازدواج بالا رفته است و آمار تجرد نیز افزایش یافته است آیا لزوم یاد گرفتن یک سری مهارت برای دختران ما الزامی نیست تا بتوانند به تنهایی به زندگی خود ادامه دهند؟

زن هم کانون محبت است هم به لحاظ عاطفی نیاز به محبت دارد و همسر است که می تواند نیاز محبت زنان را تآمین کند.

به جای پاک کردن صورت مسأله باید به حل مشکلاتی که باعث تأخیر ازدواج شده است بپردازیم. ببینیم نقطه آرمانی کجاست و زنان باید در چه سنی ازدواج کننند باید شرایط لازم را به وجود بیاوریم، یکی از علل تاخیر ازدواج دختران و پسران تفاوت سطح تحصیلات آنان است، دختران به ارتقای سطح اجتماعی خود می اندیشند و بعد کسب در آمد در حالی که پسران اول به کسب درآمدمی اندیشند. از این رو است که پسران بیشتر به سمت بازار کار روانه می شوند و شکاف فرهنگی و اجتماعی بین دختران و پسران به وجود می آید. یکی از اقداماتی که لازم است انجام گیرد اصلاح سیستم آموزش عالی است. باید بعضی از رشته ها را ترمیم کنیم و رشته های تحصیلی جدید بیاوریم تا رغبت پسران به تحصیل و همزمانی کسب در آمد برای آنان امکان پذیر شود.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد مصاحبه اختصاصی تحکبم نیوز با دکتر نسرین سلطانخواه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد