هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد متن

اختصاصی از هایدی تحقیق در مورد متن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 51

 

/

فصل اول

کلیات پژوهش

/

الف- مقدمه

دیدگاههای موجود در زمینه کودک همگی ساخته و پرداخته فرهنگ هستند. عقاید راجع به طبیعت، رشد و جامعه پذیری کودکان در خدمت باورهای اجتماعی درباره طبیعت انسان، نظم اجتماعی و جهان بنا نهاده شده و حفظ می شوند. (بورستلمن 1983) (از کتاب «مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان شهلا فرقانی)

دوران کودکی یک دوره خاص از زندگی است که باید ارزش و حرمت آن حفظ شود البته در طول تاریخ همواره این گونه نبوده است.

بازبینی های تاریخی نشانگر آن هستند که کودکان در گذشته مورد بد رفتاری کم محلی و ... قرار می گرفته اند. برای مثال در روم باستان فرزند کشی از جمله حقوق قانونی پدران بشمار می رفت. (همان منبع )

علاوه بر این در گذشته والدین همواره در پی سرکوب خواسته های عصیانی کودک از طریق اعمال اصولی دشوار بر آنها بوند و تصور آنها این بود که ابرازمحبت به کودک برای اومضر است (مکوبای 1980)

این روش جرم اندیشانه تربیتی کودک به شکل متناقض نتیجه روزافزون پژوهشگرانه به تربیت و پرورش بود. در آن زمان لزوم تربیت کودک بر اساس انضباط مورد توافق عموم قرار داشت.

اما با گذشت زمان و پیشرفتهای بوجود آمده در اصول تعلیم و تربیت و شیوه نگرش به تربیت کودک و با در نظر گرفتن سلیم النفس بودن کودک، آزادی او بیشتر و شیوه تربیتی اش متفاوت می شد.

اما این نکته حائز اهمیت است که کودکان هم بر والدین خود تاثیر می گذارنند که به دو حالت است:

تاثیرات بازتابی یا آینه گونه

تاثیرات متقابل

همه والدین دارای اشتراکاتی هستند که (فرزندان) نامیده می شوند. اغلب همگی یک هدف مشترک نیز دارا می باشند که آن هم پرورش فرزندانی با صفات برتر است که البته آن هم نیازمند داشتن مهارتهای فرزند پروری است.

با استفاده از این راهکارها پدر مادرها چه پدر و مادر تک فرزندان چه چند فرزندها می توانند به کسب آن هدف نایل آیند.

این مهارتها عبارتند از :

یادگیری مطالب رشد و چگونگی رفتار پدر و مادر

یادگیری راههای مثبت و موثر برای کنار آمدن با رفتارهای ناشایست

کسب مهارت در اطمینان خاطر دادن به فرزندان

کشف راههایی برای گوش دادن و درک فرزندان

و اما سالهاست که تعداد والدین تک فرزند رو به افزایش است زیرا تامین هزینه های خانواده پر جمعیت دشوارتر است. والدین براحتی می توانند تربیت فرزند خود را تحت کنترل داشته باشند. همه درباره افزایش جمعیت نگرانند. برخی از والدین مایل نیستند با مشکلاتی که ممکن است میان فرزندان ایجاد شود روبرو شوند. آنان از پیچیده شدن مسایل خانوادگی که بر اثر چند فرزندی پدید می آید اجتناب می ورزند .(کلیدهای تربیتی برای والدین تک فرزند کارل پیک )

والدین طالب آرامش بیشتر و سختی کمتر هستند در ضمن میانگین سن ازدواج نیز بالا رفته است، پس تک فرزندی را انتخاب می کنند. و در هر مطالعه ای بر روی رشد کودکان روابط خواهر برادری جایگاه ویژه ای دارد. زیرا برخی از کودکان مجبورند با تولد خواهر یا برادر خود کنار بیایند و به طور کلی با تولد کودک دیگر نقشهای جدید و حالتهای جدید تر برای کودکان قبلی بوجود می اید که باید خود را با آن سازگار کنند،امادر خانواده های تک فرزنداین مسایل دیگر


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد متن
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد