هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دپارتمان های رادیولوژی

اختصاصی از هایدی دپارتمان های رادیولوژی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 13

 

دپارتمان های رادیولوژی

دپارتمان یا بخش رادیولوژی دارای 3 زیرقسمت اصلی می باشد :(1) زیرقسمت تشخیص ، که ممکن است شامل التراسونیک ، فلوروسکوپی و غیره باشد ؛ (2) زیر قسمت تشعشعات ؛ (3) زیر قسمت طب هسته ای . این زیر قسمتها بر حسب الگوی مدیریت خود و یا رابطة فیزیکی / فونکسیونلی ، با دیگر بخش ها ، ممکن است به طور پیوسته و یا جدا از یکدیگر ساخته شوند .

رادیولوژی تشخیص

در این قسمت تصاویری از داخل بدن بیمار بر روی فیلم (رادیوگرافی) و یا بر روی لامپ اشعه کاتدیک (فلوروسکوپی - CRT) تهیه می شود .

هم برای بیماران سرپایی و هم برای بستری ها و همچنین برای هر دو معینات روتین و اضطراری باید مناسب باشد . بنابراین ، دپارتمان موردنظر در ارتباط ODP ، واحدهای طبابتی ، مراقبت شدید و جراحی خواهد بود .

مدت جدا کردن بیماران قابل بستری ، معمولاً در روی چرخدستی ، ویلچر یا استریچر ، از بیماران سرپایی در لباس خیابان و غالباً خونین ، باید حتی الامکان تطویل شود ، به ویژه در قسمتهای ورودی ، پذیرش و اتاق انتظار : در صورت بزرگ بودن دپارتمان این کار باید در قسمتهای رادیوگرافی و خروجی نیز انجام می شود .

اتاق کار با اشعة X را در محلی انتخاب کنید که مسیر حرکت بیمار با مسیر حرکت تکنسین رادیولوژی تداخل نکند تا اینکه در اتاق کار با اشعة X به هم برسند . دسترسی راحت به میز اشعة X توسط چرخدستی / استریچر ضروری است . دپارتمان را طوری طراحی کنید که زمان حرکت تکنسین ، خصوصاً موقع رفتناز اتاف خود به اتاق فیلم برداری ، حداقل باشد .

تعیین محل شکستگی ها و موقعیت مانتر توسط اشعة ساده ، کمتر از 10دقیقه طول می کشد ؛ اعمال بسیار پیچیده و متناوب شامل بلع باریم یا تزریقات رادیواپک ممکن است تا 3 ساعت به طول بیانجامد . در این مدت بیمار ممکن است در درون یا نزدیک دپارتمان منتظر بماند . در طراحی قسمت رادیولوژی تشخیصی رعایت موارد زیر ضروری است : طرح اتاق مجزا برای آلتراسونوگرامی و ترموگرافی با وجود نیمکت مجهز به شیر آب آشامیدنی ، طرح ظرفشویی با صافی جهت جلوگیری از عبور بطریها به لولة تخلیه و کمد انباری در بالای ظرفشویی که منحصراً برای تهیه باریم بکار می‌رود ، ساخت WC برای بیمارانی که با باریم تنقیه شده اند و هر دوی اینها باید در مجاورت 2 اتاق مربوط به کار با اشعه X قرار داشته باشند ؛ تامین اتاق یا محلی برای بررسی و نظارت بر دقت فیلم ها (معمولاً ظرف 15 دققه بعد از عکس برداری کامل می شود) . پروسسورهای اتوماتیک لوله کشی شده نیاز به زهکشی ویژه ای دارند ؛ محوطة انتظار بر اساس برای هر بیمار بعلاوة جهت خویشاوند یا همراه بیمار طراحی می شود ؛ فضای جداگانه برای چرخدستی دو بیمار با 2 توالت مناسب برای 2 بیمار ویلچردار در نظر گرفته می شود .

هر کدام از اتاقهای اشعة X باید توسط گچ باریم دار و یا ورق های سربی از بقیه قسمتهای ساختمان جدا شود ، هر دو مادة مذکور بسیار سنگین است . تمامی شیشه ها باید از جنس شیشة سرب دار باشد . تجهیزات اشعة X سنگین بوده و احتیاج به سقفی به ارتفاع تا دارد . تیرهای سازه ای متحرک و اضافی آویزان از سقف مورد نیاز است . کف و سقف طبقات ساختمان را برای تحمل بارهای اضافی طراحی کنید . عرض دربهای ورود به اتاق اشعة X باید (هر دو لنگه) و دارای دولنگه باشد ، عرض یکی از لنگه ها 900 و دیگری باشد .

علاوه بر محل های فوق الذکر ، نواحی دیگری برای سورت کردن فیلمها ، خواندن فیلمها بواسطة رادیولوژیست ها و بایگانی ضروری است . همچنین محلهایی برای نوشتن گزارشات ، انبار وسایل و تجهیزات ، اتاق مدیریت و اتاق کنفرانس لازم است .

اشعة X برای سلول های زنده مضر است : حفاظ بندی یا شیلد کردن همة اتاق های کار با اشعة X ضرورت دارد . این اتاقها باید توسط متخصصین تشعشعات ، طراحی و نظارت شود . در UK باید مطابق کدهای عملی مربوط به ادارة حفاظت افراد در معرض اشعة یونیزه کننده ، طراحی گردد .

سالن های عمل جراحی

سالن های جراحی و زایمان به طور افزاینده به عنوان مراکزی به حساب می آیند که جهت انجام اعمال بسیار پیچیده بر روی بیماران خدمات می دهند . به طوری که انجام این اعمال در مطب‌های پزشکان و درمانگاهها بسیار مشکل است . برخلاف سویت های سنتی که دارای اتاق های مختلف برای خدمات مختلف بودند (مانند گوش و حلق و بینی و بخش ارتوپدی) ، اکنون سویت ها از اتاقهای چندمنظوره تشکیل می یابند . عملیات کوتاهع (3-1 ساعت) غالباً از اعمال با مدت متوسط (4-2 ساعت) و اعمال درازمدت (8-6 ساعت) جدا است . سویت زایمان در گذشته کاملاً جدا از سویت جراحی بود ، اما امروزه یا به صورت یکپارچه هستند و یا در کنار یکدیگر قرار دارند .

عناصر طراحی

مسیر حرکت بیمار را باید در نظر گرفت : بیمار ممکن است در ورودی ، اتاق کنترل ، اتاق قبل از بیهوشی ، اتاق عمل و اتاق بهبود توقف نماید . کارکنان را در نظر بگیرید : که به دو گونة کنترل کننده و تمیزکننده هستند . تجهیزات ، به ویژه وسایل و کالاهایی را که باید در فاصله میان دو کاربرد استریلیزه شوند ، در نظر بگیرید : آیا کار موردنظر باید به طور موضعی (در داخل سویت) انجام بگیرد یا به طور مرکزی (برای درمانگاه) اجازه بدهید که حجم آنها شما را راهنمایی کند . به مسئله اشتراک توجه کنید : اتاق هائی که برای اعمال مشابهی اختصاص دارند می توانند از وسایل و امکانات مشترکی استفاده کنند . آزمایش ها را در نظر بگیرید : آزمایشات سریع آزمایشگاهی و تست اشعة X را در نظر بگیرید :

این آزمایشات چگونه باید انجام بگیرند ؟

فضاهای مورد نیاز

فضای لازم برای تخت بیمار بستری تغییرات زیادی دارد : بستگی به این دارد که آیا عمل جراحی بر روی بیمار قادر به حرکت انجام می گیرد یا اینکه آیا درمانگاه موردنظر دارای برنامة آموزشی است یا نه . و به چند عامل دیگر نیز وابسته است . به طور کلی برای هر سالن جراحی در نظر بگیرید .

فضای لازم برای سیکولاسیون ، پرستاری و کارکنان پزشکی و عناصر غیرفونکسیونلی ساختمان مانند تجهیزات تهویة مطبوع معمولاً قسمت اعظم ساختمان ، (شاید 80% بیشتر از فضای اتاق برای هر فرد) را به خود اختصاص می دهد . اتاق صندوق های لباس ، دوش ها و اتاق های استراحت برای کارکنان باید بر حسب تعداد کارکنان موردلزوم طراحی شود .

سیرکولاسیون (گردش)


دانلود با لینک مستقیم


دپارتمان های رادیولوژی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد