هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت درمورد پست الکترونیک 15 اسلاید

اختصاصی از هایدی پاورپوینت درمورد پست الکترونیک 15 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل :  .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد اسلاید : 15 اسلاید


 قسمتی از متن .ppt : 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

گردآورنده:

نسرین نخلی

پست الکترونیک

شهروندان اینترنت روزانه میلیون ها نامه الکترونیکی را برای یکدیگر ارسال می نمایند. مبادله نامه های  الکترونیکی یکی از اولین سرویس های اینترنت محسوب شده و امروزه از آن به عنوان یک ابزار ارتباطی قدرتمند استفاده می گردد . در زمان ارسال یک نامه الکترونیکی ، فرآیند گسترده و مسیری طولانی طی خواهد شد.

یک پیام E-Mail اولین پیام ارسال شده توسط نامه الکترونیکی در سال 1971 توسط مهندسی با نام "Ray Tomlinson" انجام شده است . قبل از تحقق رویداد فوق ، صرفا" امکان ارسال پیام برای کاربران موجود بر روی یک کامپیوتر میسر بود. پیام ارسالی توسط Tomlinson  قابلیت ارسال پیام به سایر ماشین های موجود بر روی اینترنت  با استفاده از علامت "@" به منظور مشخص نمودن ماشین دریافت کننده بود.  E-Mail ، یک پیام متنی ساده است که برای گیرنده پیام ارسال می گردد. نامه های الکنترونیکی در ابتدا و هم اینک اغلب بصورت متن های کوتاه می باشند. در برخی موارد ممکن است ، فرستندگان نامه های الکترونیکی با افزودن "ضمائم " ، حجم یک نامه الکترونیکی را افزایش دهند.

سرویس گیرندگان E-mail

به منظور مشاهده نامه های الکترونیکی دریافت شده ،  می بایست از برنامه

های سرویس گیرنده نامه های الکترونیکی استفاده کرد.  برخی از کاربران  از برنامه معروف outlook و یا outlook express شرکت مایکروسافت ، Eudora و یا Pegasus بمنطور مشاهده نامه های الکترونیکی استفاده می نمایند.  افرادیکه از خدمات پست الکترونیکی رایگان نظیر Hotmail و یا Yahoo استفاده می نمایند ، از یک برنامه سرویس گیرنده که بصورت یک صفحه وب نمایش داده می شود ، استفاده می نمایند. برنامه های سرویس گیرنده صرفنظر از نوع خود ، دارای وظایف زیر می باشند :

نمایش لیست تمام پیام های موجود در صندوق پستی از طریق " عناوین پیام ها " . عنوان یک پیام مشخص کننده فرستنده ، موضوع ، تاریخ و زمان و اندازه پیام است .

امکان انتخاب یک پیام از طریق عنوان آن فراهم شده ومطالعه محتویات پیام

امکان ایجاد پیام های جدید و ارسال آنها وجود خواهد داشت . برای ارسال یک پیام می بایست آدرس گیرنده ، موضوع پیام را مشخص و در ادامه محتویات پیام را تایپ کرد. 

اکثر برنامه های سرویس گیرنده پیام های الکترونیکی امکان اضافه کردن ضمائم به یک پیام را نیز فراهم می آورند. برنامه های فوق همچنین امکان ذخیره کردن ضمائم موجود در پیام های دریافت شده را نیز دارا می باشند.

یک سرویس دهنده ساده پست الکترونیکی به منظور ارسال یک نامه الکترونیکی ، برنامه سرویس گیرنده موجود می بایست به یک سرویس دهنده پست الکترونیکی مرتبط گردد. برخی از ماشین های موجود بر روی اینترنت با نصب نرم افزارهای لازم بعنوان " سرویس دهنده " در شبکه ایفای وظیفه می نمایند. سرویس دهنده وب ، سرویس دهنده telnet ، سرویس دهنده Ftp و سرویس دهنده پست الکترونیکی ، نمونه هائی از سرویس دهندگان موجود در اینترنت می باشند. میلیون ها سرویس دهنده بر روی اینترنت به ارائه خدمات و سرویس های مورد نظر به سرویس گیرندگان فعالیت می نمایند. برنامه های نصب شده بر روی سرویس دهندگان بصورت شبانه روزی در حالت  اجراء بوده و به پورت های خاصی گوش فرا می دهند. این نوع برنامه ها در انتظار ارتباط سایر برنامه ها ( سرویس گیرندگان) از طریق پورت مربوطه می باشند. یک برنامه سرویس دهنده پست الکترونیکی در ساده ترین ( حالت آموزشی ) حالت بصورت زیر عمل می نماید:

هر شخص بر روی سرویس دهنده دارای یک Account به منظور ارسال و دریافت نامه الکترونیکی است .

برای هر یک از افرادیکه دارای Account می باشند ، یک فایل ساده متنی در فولدر مورد نظر ذخیره می گردد.  


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درمورد پست الکترونیک 15 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد