هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره تریاک سیاه بی رحم

اختصاصی از هایدی تحقیق درباره تریاک سیاه بی رحم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 5

 

تریاک سیاه بی رحم

شکل ظاهری :

تریاک به صورت خمیری به رنگ قهواه ای تیره و یا پودر وجود دارد و به طور معمول از راه خوراکی یا دود مورد استفاده قرار می گیرد و هروئین معمولاً به صورت پودر سفید یا قهوه ای است که از راه تزریق استشاق یا دود استفاده می گردد. اکثر هروئین هایی که در کوچه و خیابان به فروش می رسد و فقط مقدار کمی ماده خالص دارند و با افزودنیهای بسیاری مانند شکر، پودرتالک، کنین و غیره مخلوط می شوند.

وابستگی و تحمل :

با استفاده دایمی مواد مخدر ، نسبت به بعضی از اثرات مورد درخواست فرده تحمل یا عدم احساس به وجود می آید، به این معنی که باید مقادیر بیشتری از مواد، مورد استفاده قرار گیرد تا اثرات همیشگی خود را داشته باشند. نتیجه استفاده طولانی از مواد مخدر به اندازه وابستگی حسبی. وابستگی روحی نیز به مواد ایجاد می شود. وقتی می گوییم وابستگی روحی به وجود آمده که مواد مخدر اهمیت بیشتری از فکر، احساسات و زندگی پیدا کند و نیاز به استفاده از مواد به صورت اجباری آرزو و ایجاب در می آید در وابستگی حسبی، بدون فرد با حضور مواد مخدر خارجی تطابق پیدا می کند و اگر شخص ناگهان استفاده از مواد را کاهش دهد یا قطع کند مجموعه ای از علایم به نام نشانه یا سندرم محرومیت به وجود می آید این علایم شامل ناراحتی عمومی ، خمیازه ، آبریزش چشم و بینی، اسهال، دل درد، پرس دست و پا، درد مفاصل و بی قراری است که معمولاً همراه با جستجوی برای یافتن مواد مخدر است.

مواد مخدر و بارداری :

زنان بارداری که وابستگی به مواد مخدر دارند، معمولاً در طول دوران بارداری و هنگام زایمان دچار مشکلاتی می شوند که بیشتر از همه به کم خونی بیماریهای قلبی، دیابت، عفونت های ریوی و هپاتیت گرفتار می شوند. همچنین در معرض خطر زیادی برای سقط و زایمان های غیرطبیعی قرار دارند و اگر چه دچار علایم محرومیت شوند منجر به فوت جنین خواهد شد. نوزادان به دنیا آمده نیز در خطر ایجاد سندرم محرومیت و مرگ قرار دارند.

اثرات مواد مخدر :

اثر هر ماده به چندین عامل بستگی دارد :

مقدار مصرف در هر نوبت

سابقه قبلی استفاده از مواد

طریقه استفاده از مواد

شرایطی که مواد مورد استفاده قرار می گیرند مانند : محل، شرایط روحی و روانی استفاده کنند، حضور سایر افراد، استفاده همزمان از الکل و یا مواد دیگر و...

اثرات دراز مدت :

اثرات دراز مدت به دلیل استفاده مکرر در طول زمان به وجود می آید و یکی از خطرات عمده در این مورد ایجاد عفونت در لایه های مختلف و دریچه های قلب است که به واسطه استفاده از تزریقات غیراستیل ایجاد می شود. از دیگر خطرات یم توان ابتلا به ایدز، هپاتیت، آبسه های مغزی و... را نام برد. مشکلات ریوی مانند انواع عفونت شش هانیر در اثر عدم رعایت کلی بهداشت در زندگی و اثرات بازدارنده تنفسی مواد مخدر، دور از انتظار نیست.

اثرات کوتاه مدت :

اثرات کوتاه مدت سریعا پس از استفاده به وجود می آید و بعد از چند ساعت یا چند روز از بین می رود مواد مخدر موقتاً قسمت هایی از مغز را تحریک می کنند ولی بعد باعث کند شدن سیستم مرکزی عصبی می شوند. مدتی پس از مصرف مواد مخدر احساس سرخوشی فزاینده و نوعی هیجان به وجود آید. که کم کم تبدیل به نئشگی، گرسنگی و درد می شوند و ندر تا همراه با نیاز به لذت جنسی است در ابتدا مقدار مصرفی که موجب این احساسات می شود ممکن است ایجاد تهوع، استفراغ و بی قرار کند با استفاده مقدار بیشتر احساس گرما در بدن سنگینی در دست و پا و خشکی دهان به وجود می آید و در مرحله ی بعد فرد به خواب می رود و متناوباً با حالت گیجی بیدار می شود که در این زمان دنیا را فراموش می کند. اگر مقدار مصرف افزایش کند به تدریج تنفس کندتر می شود با استفاده از مقادیر بسیار زیاد فرد دیگر نمی تواند بیدار شود مردمک چشم او مانند نوک سوزن کوچک می شود. پوست سرد، مرطوب و کدر می شود و پس از آن امکان مرگ در اثر قطع تنفس وجود دارد. مسمویت در اثر استفاده ی زیاد معمولاً در مکان هایی مانند کوچه و خیابان که نمی توان مقدار مصرف را سنجید حادث می شود.

راههای پیشگیری :

مانند هر بیماری دیگر مطمئن باشید اصولی ترین کار برای دور نگه داشتن اجتماع از موقعیت های خطرناک اعتیاد، پیشگیری می کند. وقتی فردی دچار بیماری اعتیاد به مواد مخدر شد، دچار تغییرات رفتاری شدیدی می شود که مطمئناً درمان آنها هم برای فرد معتاد و هم برای اطرافیان و خانواده اش بسیار طاقت فرسا تر از بکار گیری راه های پیشگیری است. بنابراین به کار بردن دستورهای عملی زیر را برای پیشگیری از ابتلا به اعتیاد به مواد مخدر به شما و به همه دوستان و اطرافیان شما پیشنهاد می کنم. 1- یادگیری و کسب اطلاعات هر چقدر افراد در سنین نوجوانی و جوانی در مورد انواع مخدر یا مواد روانگردان از طریق آموزش های تحت کنترل و عملی اطلاعات بیشتری کسب کنند و بیشتر با عوارض واژه های سوء این گونه مواد آشنا شوند احتمال تمایل به استفاده از مواد مخدر در آنان کمتر می شود در کشورهای پیشرفته آموزش کامل و عملی برای آشنایی نوجوانان با مواد مخدر و اثرات سوء آن در سنین دبیرستان و در کلاس های آموزش مدارس انجام می شود این روش آموزش و فراگیری کمک بسیار مؤثری در کاهش احتمال ابتلا به بیماری اعتیاد کرده است اما در کشور ما موضوع درست وارونه است و خانواده ها از


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره تریاک سیاه بی رحم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد