هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره مختصری از تاریخچه پست الکترونیکی و شبکة اینترنت 38 ص

اختصاصی از هایدی تحقیق درباره مختصری از تاریخچه پست الکترونیکی و شبکة اینترنت 38 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 38

 

مختصری از تاریخچه پست الکترونیکی و شبکة اینترنت

کلمة E-mail از حرف E مخفف کلمة Electronic (الکترونیک) و کلمة Mail به معنی پست تشکیل شده است . همچنین کلمة Net به معنی شبکه و Internet به معنی شبکة اطلاعاتی از طریق کامپیوتر می باشد.

قبل از به وجود آمدن شبکة اینترنت کامپیوترها فقط از دو طریق می توانستند با یکدیگر مرتبط شوند.

1ـ شبکة ارتباطی محلی (LAN or Local Area Network)

به این ترتیب که در داخل یک کمپانی چندین کامپیوتر توسط Cable (کیبل) که به معنی سیمهای کامپیوتری خاص می باشند به یکدیگر متصل می شوند و توسط نوعی نرم افزار اختصاصی می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند .معمولا در این نوع شبکه های کوچک یک کامپیوتر به عنوان سرور Server به معنی سرویس دهنده عمل می کند. کامپیوترهایی که به سرور متصل هستند Work station نامیده می شوند.

2 ـ شبکة ارتباطی گسترده (WAN or Wide Area Network)

از اتصال چند شبکة ارتباط محلی LAN شبکه ارتباطی گسترده WAN به وجود می آید.

مودم (Modem)

مودم وسیله ایست که با استفاده از خط تلفن دو و یا چند کامپیوتر را به یکدیگر متصل می کند. مودم می تواند در داخل و یا خارج کامپیوتر قرار داشته باشد.

چگونگی عملکرد مودم : کار اصلی مودم تبدیل سیگنالهای کامپیوتر به سیگنالهای صوتی و بر عکس می باشد. وقتی که سیگنال کامپیوتر به سیگنال صوتی تبدیل شود در اصطلاح به آن Modulation ماجولیشن می گویند . هنگامی که سیگنال صدا به سیگنال کامپیوتر تبدیل می گردد به آن Demodulation دی ماجولیشن گفته می شود. کلمة Modem از ترکیب دو حرف اول Modulation سه حرف اول Demodulation به وجود آمده است. سرعت انتقال مودم به مقدار اطلاعاتی اطلاق می گردد که در یک ثانیه مبادله می گردد، که بر حسب کیلو بیت در ثانیه (kb/s) بیان می شود سرعت مودم هایی که در کامپیوترها نصب می شوند معمولاً k 56 است .در مودم های Digital مانند DSL که سرنام کلمه Digital Subscriber Lines می باشد . این سرعت چندین برابر است.

آن لاین سرویس پروایدر (Online Service Provider)

کلمة online اشاره به زمانی است که کامپیوترتان به شبکه اینترنت وصل باشد . کلمة Provide به معنی تهیه کننده و service نیز هم همان خدمات (سرویس) می باشد . بنابراین Online service provide اشاره به شرکتهایی است که به عنوان سرویس دهنده کامپیوتر شما را با استفاده از مودم و خط تلفن و نرم افزاری که آنها در اختیارتان می گذارند به server خود ، یا کامپیوترهای دیگر متصل کنند.

اینترنت چیست و چگونه به وجود آمد

این تصویر نشان دهنده شبکه جهانی اینترنت و هر نقطه آن نشان دهندة یک کامپیوتر می باشد ، که به کامپیوتر دیگری متصل شده است. شبکة اولیة اینترنت در سال 1969 توسط سازمان دفاع ایالات امریکا به وجود آمد. هدف اصلی آن برقراری ارتباط محققین و افراد نظامی در مواقع اضطراری بود. در سال 1989 Tim Berners Lee (تم برنزلی) یکی از کارمندان لابراتوار فیزیک در سوئیس ایده ای انقلابی در مورد اینترنت را به وجود آورد. ایدة او در مورد طرح Word Wide Web بود. هدف او آسانتر کردن دسترسی به اطلاعات علمی برای دانشمندان سراسر جهان بود. در سال 1993 سازمان ملی علوم امریکا توانست پروگرام یا نرم افزاری را بوجود آورد که کار با شبکة اینترنت برای عموم ساده گردد. این پروگرام که برای کامپیوترهای IBM و کامپیوترهای سازگار با آن نوشته شده بود ، به نام Mosaic (موزاییک) به بازار آمد بعد از مدت کمی پروگرام دیگری به نام Netscape وارد بازار شد.

سرویس دهندگان اینترنت

در امریکا دو نوع سرویس دهندة اینترنت وجود دارد . نوع اول Online Service Provide می باشد که به آن اشاره کردیم . این نوع سرویس دهنده ها مانند AOL دارای نرم افزار ارتباطی خاص خود می باشند. نوع دوم ISP نامیده می شود که سرنام کلمه های Internet Service Provide می باشد عملکرد آنها دقیقا مانند اپراتور تلفن است . یعنی کارشان فقط وصل کردن کامپیوتر شما به شبکة اینترنت می باشد.

روش های اتصال به شبکه اینترنت

از دو طریق می توانید کامپیوتر خود را به شبکة اینترنت متصل کنید.

1ـ اتصال از طریق شماره گیری با مودم

2 ـ اتصال از طریق خط مستقیم بدون استفاده از مودم.

اتصال از طریق استفاده از شماره گیری

این روش با استفاده از مودم و یک سرویس دهندة اینترنت چه ISP و چه OSP انجام پذیر است.

اتصال از طریق خط مستقیم

این روش که دارای مخارج و مسایل تکنیکی بیشتری است. برای شرکتهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. شرکتهای استفاده کننده از این روش خط مستقیم مستقلی که همواره به اینترنت متصل می باشد را از شرکتهای تلفن مانند AT&T Sprint و یا هر جای دیگر اجاره می کنند . با این روش می توانند دهها و شاید هم صدها کامپیوتر را بدون نیاز به مودم و با سرعت زیاد به شبکه اینترنت متصل کنند . بعضی از این خطها به نام Leased Line مشهور هستند . اخیراً خطهای مستقیم به نام DSL سرنام کلمه های Digital Subscriber Line و Cable از طریق شرکتهایی که کیبل کمپانی نامیده می شوند در اختیار مردم عادی قرار گرفته است و مشترکین می توانند با پرداخت هزینه ای که فقط کمی از هزینه روش عادی یعنی مبتنی بر خط تلفن بیشتر است این خطهای سریع را مورد استفاده قرار دهند.

شماره های اتصال به شبکة اینترنت


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره مختصری از تاریخچه پست الکترونیکی و شبکة اینترنت 38 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد