نام محصول : پاورپوینت تئوری نمایندگی
فرمت : PPT
تعداد اسلاید: 64
زبان : فارسی
سال گردآوری :94
عناوین :
تحقیقات اثباتی حسابداری، سعی دارد تا ارتباطات رفتاری را در حسابداری بیان کند. تحقیقات مزبور، تحقیقاتی تجربی و مشاهده ای هستند که کوشش می کنند تا پاسخی برای این سوال بیابند که چرا هیات های تدوین استاندارد، روش خاصی را انتخاب می کنند، یا چرا مدیریت شرکت ها روش معینی را از میان روش های پذیرفته شده حسابداری بر می گزینند.
فرضیه بازار کارآمد، نمی تواند پاسخی برای پرسش هایی نظیر پرسش های مذکور داشته باشد. زیرا بازار تنها می تواند اثر افشای اطلاعات حسابداری بر قیمت سهام را نشان دهد و نمی تواند توضیح دهد که چرا مدیران شرکت ها از میان روش های مختلف حسابداری، تنها روش مورد نظر را انتخاب می نمایند. توجیه رفتار مدیران تنها از عهده تئوری اثباتی حسابداری بر می آید. دو دسته از تئوری هایی که در زمره تحقیقات اثباتی حسابداری قرار می گیرند، یکی تئوری قرارداد و دیگری تئوری نمایندگی می باشد.
تـئـوری قــرارداد
در مدل قراردادی، فرض می شود که اشخاص درگیر قرارداد، همه به دنبال منافع شخصی خود هستند. بنابراین همکاری آنها با واحد تجاری تا زمانی ادامه خواهد داشت که برای آنها منفعتی وجود داشته باشد.
سازمانی موفق است که در فرایند تنظیم قرارداد به اشخاص طرف قرارداد خود منافع لازم را برساند.
تئوری نمایندگی PPT