هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تئوری نمایندگی PPT

اختصاصی از هایدی تئوری نمایندگی PPT دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تئوری نمایندگی PPT


تئوری نمایندگی PPT

 

 

 

 

 

 

 

نام محصولپاورپوینت تئوری نمایندگی 

فرمت : PPT

تعداد اسلاید: 64

زبان : فارسی

سال گردآوری :‌94

 

عناوین :

• تحقیقات اثباتی حسابداری وارتباط آن با تئوری نمایندگی
• تئوری قرارداد
• الگوی اساسی نمایندگی
• فرض های مربوط به مالک
• فرض های مربوط به نماینده
• مشکلات نمایندگی
• وظایف حسابداری در قراردادها
• کاربرد تئوری نمایندگی در حسابداری مدیریت
• قراردادهای انگیزشی
•هزینه های نمایندگی
 
 
 تحقیقات اثباتی حسابداری

 تحقیقات اثباتی حسابداری، سعی دارد تا ارتباطات رفتاری را در حسابداری بیان کند. تحقیقات مزبور، تحقیقاتی تجربی و مشاهده ای هستند که کوشش می کنند تا پاسخی برای این سوال بیابند که چرا هیات های تدوین استاندارد، روش خاصی را انتخاب می کنند، یا چرا مدیریت شرکت ها روش معینی را از میان روش های پذیرفته شده حسابداری بر می گزینند.

فرضیه بازار کارآمد، نمی تواند پاسخی برای پرسش هایی نظیر پرسش های مذکور داشته باشد. زیرا بازار تنها می تواند اثر افشای اطلاعات حسابداری بر قیمت سهام را نشان دهد و نمی تواند توضیح دهد که چرا مدیران شرکت ها از میان روش های مختلف حسابداری، تنها روش مورد نظر را انتخاب می نمایند. توجیه رفتار مدیران تنها از عهده تئوری اثباتی حسابداری بر می آید. دو دسته از تئوری هایی که در زمره تحقیقات اثباتی حسابداری   قرار می گیرند، یکی تئوری قرارداد و دیگری تئوری نمایندگی می باشد.

 

تـئـوری قــرارداد

 بر اساس تئوری قرارداد، هر واحد تجاری قراردادهای مختلفی میان اشخاص مختلف تنظیم نموده و با آنها در ارتباط است.
آنچه که در همه قراردادها برای همه افراد مشترک می باشد، آن است که هر شخص برای تامین منابع، تعهدی نسبت به واحد تجاری دارد و در مقابل نیز، حق و حقوقی از منافع آن واحد خواهد داشت.    
واحد تجاری را می توان مجموعه ای از قراردادها میان سهامداران، مدیران، کارکنان، فروشندگان، مشتریان، دولت و اعتبار دهندگان فرض نمود.
هر یک از گروه ها، قراردادی جدا با شرکت دارند، سهامداران و اعتبار دهندگان منابع مالی مورد نیاز واحد تجاری را تامین می کنند و در عوض بازده مورد انتظار خود را می خواهند.
 مدیران و کارکنان مهارت خود را به شرکت عرضه می کنند و انتظار جبران آن را از طریق حقوق و پاداش دارند.
• فروشندگان مواد اولیه و یا تجهیزات را به شرکت می فروشند و در عوض انتظار دریافت وجه آن را دارند.
• مشتریان در ازای خرید کالاها و یا خدمات به واحد های تجاری پول پرداخت و یا تعهد پرداخت را تقبل می کنند.
• همچنین دولت در ازای دریافت مالیات، خدمات عمومی را به شرکت ارائه می دهد.

در مدل قراردادی، فرض می شود که اشخاص درگیر قرارداد، همه به دنبال منافع شخصی خود هستند. بنابراین همکاری آنها با واحد تجاری تا زمانی ادامه خواهد داشت که برای آنها منفعتی وجود داشته باشد.

سازمانی موفق است که در فرایند تنظیم قرارداد به اشخاص طرف قرارداد خود منافع لازم را برساند.


دانلود با لینک مستقیم


تئوری نمایندگی PPT
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد