هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق درباره اختلالات خواب

اختصاصی از هایدی دانلود تحقیق درباره اختلالات خواب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق درباره اختلالات خواب


دانلود تحقیق درباره اختلالات خواب

1ـ بیخوابی

یک پدیده subjective است. بیخوابی به سه نوع تظاهر می یابد.

1ـ اشکال در بخواب رفتن (sleep - onsetinsommiu).

2ـ بیداریهای مکرر وسط خواب (sleep - maintenance insomnia)

3ـ بیدار شدن خیلی زود هنگام صبح

بیخوابی در شب باعث اختلال کاری و کاهش هوشیاری و احساس بدحالی و خواب آلودگی در روز بعد می  شود. مشکل می توان بی خوابی را به صورت ابرکتیو مشخص نمود و مطالعات پوی سومنوگرافیک همیشه نمیتواند با شکایات بیمار از بیخوابی تطبیق نماید. حدود 10% همه شکایات ساپژکتیوبی خوابی مزمن هیچ آبنورمالی در هر سومنوگرافی ندارند(pseudo - insomnia)

بیخوابی شایع ترین اخلال خواب است. بیش از   تمام بالغین این حالت را تجربه کرده اند ولی شیوع موارد شدید آن فقط حدود 1 نفر از هر 500 بیماری که به درمانگاه مراجعه می کنند بوده است. (در کانادا) زنان بیشتر از مردان درگیر بیخوابی هستند در پیرها شایع تر از جوانان می باشد. شیوع بیشتر بیخوابی در افراد مسن از حداقل تا حدی بعلت آینه خواب و میوکلونوس هنگام خواب می باشد که در افراد مسن شایع تر از جوانان است. بعضی از افراد مسن مبتلا به بومانس بتدریج مراحل 3 و 4 nerm خواب خود را از دست می دهند و بیداریهای شب هنگام زیادی را تجربه کرده و خواب آنها از شب بروز تغییر زمان می دهد.

بیخوابی گذرا (Transient insomnia) بیشترین مولفین بیخوابی را به دو دسته گذرا (زیر 3 هفته ) و مزمن (بیشس از 30 هفته) تقسیم کرده اند. بیخوابی گذرا معمولاً ناشی از استرس ناگهانی در زندگی، بیماری کوتاه مدت، مسافرت یا مدتی محرومیت از خواب است.

اختلال خواب در بیخوابی گذرا به هر شکلی می تواند باشد (اشکال در بخواب رفتن، بیداریهای مکرر یا صحب زود بی موقع بلند شدن) اگر چه اضطراب به هر علت، شایع ترین عامل اشکال در بخواب رفتن می باشد دو سه هفته بعد از یک تغییر ناگهانی در زندگی مرحله حاد بیخوابی ایجاد می شود که احتمالاً هر دو فاکتورهای روانی و فیزیولوژیک در آن دخیل می باشند.

بیخوابی مزمن (chronic insomnia) سه نوع بیخوابی مزن اصلی در مردم دیده شده:

1ـ بیخوابی ایدیوپاتیک یا اولیه: بیخوابی بدون علت مشخص در 10ـ 25% همه موارد بیخوابی مزمن دیده می شود.

2ـ بیخوابی ثانویه: بیخوابی به علل روانی، بیماری یا رفتاری بیشتر موارد بیخوابی های مزمن

3ـ بیخوابی گاهی بعنوان شکل از یک ضایعه خواب مثل آینه مرکزی خواب یا نارکولپسی وجود دارد.

انواع بیخوابی مزمن:

الف: بیخوابی اولیه کودکان و جوانان: این عارضه توسط هاری و المستر در 1980 یا به این صورت توصیف شده است. خواب کوتاه منقطع در تمام عمر بدون علت مشخص باعث خستگی روزانه، تحریک پذیری و افسردگی سوماتیک می شود گاهی فامیلیال می باشد. و وقتی باید این تشخیص را گذاشت که بیخوبی از کودکی شروع شده باشد بدون آنکه علت محیطی با داخلی مشخص داشته باشد.

شامل 28 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق درباره اختلالات خواب

مقاله آنالیز پروفایل میدان

اختصاصی از هایدی مقاله آنالیز پروفایل میدان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله آنالیز پروفایل میدان


مقاله آنالیز پروفایل میدان

دانلود مقاله آنالیز پروفایل میدان 25 ص با فرمت word 

 

 

 

 

 

- روش طیف زاویه ای :

نظریه اساسی روش طیف زاویه چنین بیان می شود که میدان در صفحه داده شده را می توان بصورت یک توزیع زاویه ای از امواج صفحه ای نشان داد . اگرچه چنین روشی برای برخی مسائل خاص بسیار پیچیده تر از روش انتگرالی است ، ولی بایستی در نظر داشته باشیم که بعنوان مثال مسأله تعیین تفرق از یک جسم کروی و یا سیلندر نامحدود از طریق موج صفحه ای بسیار ساده تر حل می شود . بنابراین با توصیف الگوی تابش از یک مبدل با استفاده از توزیع زاویه ای امواج صفحه ای کل مسأله تعیین میدان متفرق شده از یک سیلندر یا کره حل می شود .

 

طیف مکانی یک مبدل پیستونی :

یک مبدل پیستونی با شعاع a و در صفحه  در نظر می گیریم . دامنه مؤلفه نرمال سرعت سطحی را با  نشان داده و فرض می کنیم که در سطح مبدل ثابت و در سایر نقاط خارج صفحه سرعت صفر می باشد .

ر این صورت چنین توزیع متقارن استوانه ای را می توان با  بیان کرد که در آن برای  و در سایر نقاط صفر است .

عبارت طیف زاویه ای پتانسیل سرعت را برای یک مبدل پیستونی می توان به صورت زیر بیان نمود .

 

که در آن  . و حال از تقارن استوانه ای جهت تبدیل نسبت ها استفاده می کنیم :

(1.‌3)

بنابراین طیف زاویه ای را می توان بصورت زیر نوشت :

 

با استفاده از تابع سبل این عبارت به فرم زیر کاهش می یابد :

 

که  یک تابع استوانه ای سبل از مرتبه صفر می باشد . همچنین این تابع را می‌توان بصورت تابع  از  شناسایی کرد . برای یک دیسک با شعاع a و تحریک شده بصورت یکنواخت نیز طیف بصورت زیر می باشد :

(2،3)


دانلود با لینک مستقیم


مقاله آنالیز پروفایل میدان

تحقیق در باره استاد محمود فرشچیان

اختصاصی از هایدی تحقیق در باره استاد محمود فرشچیان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در باره استاد محمود فرشچیان


تحقیق در باره استاد محمود فرشچیان

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 8

 

استاد محمود فرشچیان

محمود فرشچیان به سال 1308 شمسی در اصفهان ، دیده به جهان گشود . پدرش ، حاج غلامرضا فرشچیان ، از تجار فرش بود و در کار هنر قالی بافی دست داشت . این زمینه مساعد برای پرورش ذوق و شوق او در راه آشنایی با هنر موثر افتاد . از سالهای پیش از مدرسه از روی نقشه های قالی طرح میزد ، تا به تدریج دستش در کار نقش پردازی روان گردید . فرشچیان در طی تحصیلات مقدماتی در محضر استاد میرزاآقا امامی اصفهانی هنرمند چیره دست و پرآوازه دیار اصفهان ، به آموختن نقاشی دلبستگی تمام پیدا کرد و دل در گرو نقشهای زیبا بست . او از کار هنر احساس رضایت و شادمانی داشت . از کلاس هفتم دبیرستان فرشچیان قدم به هنرستان هنرهای زیبای اصفهان گذاشت و چهار سال در آن جایگاه عاشقی ، زیر نظر استاد عیسی بهادری ، استاد نابغه و توانمند نقاشی قالی ، مینیاتور ، نقاشی رنگ و روغن ، به فراگیری اصول و مبانی طراحی نقوش سنتی (نقشه قالی ، تذهیب ، مینیاتور) پرداخت . 

بدون شک نقش استاد عیسی بهادری در پرورش و خلاقیتهای محمود فرشچیان نقشی فوق العاده ارزشمند بود .استاد در بیان احساس و تجسم شعرگونه عواطف ، به شیوه ای کاملا جدید موفق به هماهنگی و همگامی میان مضمون و محتوا و شکل و فرم نقاشی هایش گردید و این مشخصه اصلی کار او در نقاشی شد . فرشچیان در جوانی بسیار پرتلاش و خستگی ناپذیر به کار و طراحی نقوش مختلف میپرداخت . او در مطالعه آثار تاریخی شهر اصفهان (چهل ستون ، عالی قاپو ، مسجد شیخ لطف الله و ... طرحهای اسلیمی و ختایی کاشیکاری های بی نظیر آن آثار سر از پا نمیشناخت و چون محققی موشکافانه این نقش ها را مطالعه میکرد . فرشچیان حتی در دوره سربازی نیز دست از قلم و رنگ برنداشات و آثاری دیدنی آفرید که مورد تشویق مقامات قرار گرفت .

سال 1329 بعد از 6 سال فعالیت و کسب هنر در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان ، فرشجیان به کسب دیپلم عالی نائل آمد . آثار سالهای شاگردی ایشان هنوز در مرکز هنرستان ، موجود است .  او در طراحی و شناخت و بکارگیری رنگها فوق العاده قدرتمند و قوی است . این قدرت قلم و صلابت و استواری خطوط قلم گیری است که از او هنرمندی پرآوازه و مشهور ساخته است . از نظر محتوا و مضمون ، آثار استاد عمدتا با الهام از ادبیات عرفانی و باورهای مذهبی ساخته و پرداخته شده اند . سخن آخر اینکه امروز استاد فرشچیان از پس نزدیک به پنجاه سال کسب هنر و مهارت در کار نقاشی و خلق نقشهای دلنشین و جشم نواز ، هنرمندی است که به جرآت میتوان او را صاحب سبک جدید در نقاشی ایرانی (مینیاتور) دانست .

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در باره استاد محمود فرشچیان

دانلود مقاله اخلاق

اختصاصی از هایدی دانلود مقاله اخلاق دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله اخلاق


دانلود مقاله اخلاق

 

مشخصات این فایل
عنوان: اخلاق
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 46

این مقاله درمورد اخلاق می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله اخلاق

استقـلال
نخستین گام به سوی استقلال :
1ـ مانع کنجکاوی سالم نشوید :
بی خطرکردن محیط زندگی کودک (جمع آوری اشیاء خطرناک و غیره) یکی از راههای به حداکثر رساندن آزادی عمل و کنجکاوی اوست. هرچه در این زمینه بیشتر دقت کنید، هرچه فضای سالمتر و ایمن تری به وجود آورید به محدودیتهای کمتری نیاز خواهید داشت و به همین اندازه امکان سیروسیاحت مورد علاقة کودک تازه به راه افتاده را بیشتر خواهید کرد.
2ـ محدودیتها را آموزش بدهید :
کودکان تازه به راه افتاده در مرحله یادگیری همه جانبه هستند، دنیای خویش را نظام می دهند و قوانین حاکم بر آن را پیدا می کنند، قوانین طبیعی را کشف می کنند، دستور زبان را یاد می گیرند، قوانین اخلاقی را کشف می کنند و خلاصه آنکه کودک در همین ایام که زمان یادگیری است باید با محدودیتها آشنا شود و از طرز کار نظام جهان مطلع گردد. آشنایی با محدودیتها او را در این امر یاری می دهد و چه بهتر که شما وسیله این آشنایی شوید.
لازمة رسیدن به این اصل مداومت پدر و مادر است.
در آموزش محدودیتها به گفتن کلمة نهی «نه» اکتفا نکنید. دلیلش را هم بگویید. برای مثال :
اگر کودک شما دُم گربه را می کِشد، به او بگوئید: «نه، نباید دُم گربه را بکشیم.» (قاعده)
دردش می آید. (دلیل)
دلیل آوردن برای بچه ها باید عادت شود. وقتی برای آنها دلیل می آورید، استدلال منطقی درست و غلط را آموزش می دهید. با صحبت از دلیل و منطق، در اصل می گویید او در نظر شما انسانی باشعور است و با این کار به او احترام می گذارید. .....(ادامه دارد)

تنبیه
آیا تنبیه کار درستی است؟
قبل از هر کار، تأدیب پشت سرهم کودک به هیچ وجه درست نیست.
تأدیب به این شکل، نوعی تنبیه بدنی است و اتکا به تنبیه بدنی راه مناسبی برای پرورش اخلاق کودک نیست. اگر بخواهیم کودکان ما به جای منطق و بحث و استدلال به قدرت زورِ بازو متوسل شوند، قبل از هم خود ما باید آن را رعایت کنیم.
از آن گذشته، تنبیه بدنی به احترام متقابل میان پدر و مادر و فرزند منجر نمی شود.
تنبیه به رشد فکری کودک هم کمک نمی کند. نه به کودک می گوید چرا رفتارش ناپسند بوده و نه راه درستی به او نشان می دهد. کودک رد این شرایط از نقطه نظر کسی هم که اسباب رنجش او شده باخبر نمی شود و به جای احساس تأسف برای رفتاری که داشته، به حال خود تأسف می خورد. تأدیب کودک در مواردی می تواند به تربیت کودک کمک کند.
با اعمال زیر بدون نیاز به تنبیه بدنی کودک خود را در جهت تکامل اخلاقی تربیت کنید.
(منظور از تنبیه بدنی در حد روی دست زدن کودک است نه تنبیه شدید جسمانی)
1ـ تأدیب، در حد زدن روی دست بچه نوعی اعمال حاکمیت پدر و مادر است، هرچند که بهترین راه تربیت او نیست. مثلاً زمانی که کودک به پدر و مادر دهن کجی می کند و یا اینکه به همبازی هایش کتک می زند، تنبیه بدنی مختصر او بهتر از ایستادن /// کردن است. بی تفاوتی نسبت به اعمالی از این قبیل احتمالاً کودک را به این صرافت می اندازد که مقررات اگر هم وجود دارد، رعایت نکردنش آن قدرها مهم نیست. .....(ادامه دارد)

نظریه بزرگان در مورد کودکان :
بازی مهمترین عامل اجتماعی شدن کودک :
کودک در هنگام بازی، درباره فرهنگ و اجتماع خویش، آگاهی کسب می کند و از این طریق خوب یا بد بودن اعمال خود و دیگران را می آموزد، زیرا بازی فعالیتی خشنود کننده است که کودک خودش آن را تنظیم و اجرا کرده و از آن طریق زندگی را درک می کند.
دکتر بهروز بی رشک، روان شناس در گفتگو با خبرنگار ایکانیوز با بیان این مطلب افزود:
بیشتر مهارت های گفتاری، اجتماعی و شناختی را با بازی به کودک می آموزد.
بازی می تواند کاملاً طبیعی (مانند: دویدن، پریدن) ، یا فکری (مانند: حل کردن یک منها) و یا خلق اثری (مانند: نقاشی) باشد، بدین گونه بازی در همه جنبه های رشد از قبیل رشد شناختی، جسمی، عاطفی و اجتماعی بر رشد کودک اثر می گذارد.
وی گفت: اگر کودکی را در جریان بازی مشاهده کنید، می بینید که چگونه به طور جدی و باعلاقه در تلاش است، در هنگام بازی کودک فکر می کند، برنامه ریزی می کند و چیزهای تازه ای را
می آفریند. همان طور که از قوای بدنی خود استفاده می کند، قوای فکری خود را نیز به کار
می اندازد. بی رشک خاطر نشان کرد:
کودک تمام مدت بازی، در یک محیط ثمربخش به افزایش تجربه خود می پردازد.
بهروزی بی رشک اظهار داشت: یکی از علل رو به رو شدن فرزندان طبقات کم درآمد با مشکلات یادگیری پس از ورود به مدرسه، این است که این کودکان، کمتر بازی هایشان متنوع و پیچیده بوده است.
این روان شناس تصریح کرد: بازی ها در اجتماعی شدن کودک نقش مهمی دارند. در بازی ها، کودکان ارزش های جامعه را درک می کنند و مفاهیم همکاری، شکست، پیروزی و برتری طلبی را درک می کنند و رشد می یابند.
نظریه دانشمندان در مورد بازی :
1ـ مارگارت لوون فلد در کتاب (بازی در کودکی) نکات خیل جالبی مطرح کرده است. که مجموعه جامعی از مشاهدات وی در مورد رشد بازی در کودکان می باشد. او همانند مربیان دیگر بیان می کند که بازی یک جنبه خارجی نزدیک جنبه داخلی تر دارد. از این رو برحسب اینکه روی فرم خارجی تر یا داخلی تر تأکید شود طبقه بندی بازی متفاوت خواهد بود. .....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله اخلاق

ـ تعادل استقلال و کنترل :
6ـ به فرزندان خود فکر کردن را بیاموزید :
7ـ فرزندان خود را به قبول مسئولیت تشویق کنید :
9ـ به کودکان محبت کنید تا تصویر ذهنی مثبت به دست آورند :
10ـ با تربیت اخلاقی خوشبختی خانواده را بیشتر کنید :
دروغ
اخـلاق
دروغ
تنبیه
استقـلال
سخنان بزرگان در مورد کودک
نظریه بزرگان در مورد کودکان
گفته های طنزآمیز
لطیفه کودک
با هم بخندیم

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله اخلاق

تحقیق جامع در مورد بیماری ایدز

اختصاصی از هایدی تحقیق جامع در مورد بیماری ایدز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق جامع در مورد بیماری ایدز


تحقیق جامع در مورد بیماری ایدز

این تحقیق جامع 70 صفحه ای در قالب  word  همراه با پس زمینه صفحات و حاشیه صفحات بوده و قابل ویرایش میباشد و به شرح کامل بیماری ایدز از قبیل راه های انتقال آن،نشانه های این بیماری و...... پرداخته است.

 

ایدز «AIDS» مخفف کلمه «Acquired Immune Deficiency Syndrome» به معنای سندرم نقص ایمنی اکتسابی می باشد که البته آن را با نام شناسگان نیز می شناسند. این بیماری از ویروس HIV به وجود می آید. زمانی که فردی مبتلا به ایدز می شود سیستم ایمنی بدن او بیش از حد ضعیف می شود و توانایی برای مبارزه با عفونت را ندازد.

از آنجا که بیماری ایدز برای اولین بار در اوایل سال 1980 شناخته شد، تعداد بی سابقه ای از مردم توسط اپیدمی جهانی مبتلا به ایدز شده اند. امروز، حدود 35،300،000 نفر با اچ آی وی و ایدز در سراسر جهان زندگی می کنند.

قرار است مقاله ای کامل در مورد این بیماری برای شما ارائه کنیم. مطالبی که در این مقاله آمده است را برای شما ذکر می کنیم. در ابتدای بیماری ایدز تعریف شده است و در ادامه تاریخچه ای از این بیماری بیان شده است. موضوع بعدی که در مورد آن بحث شده است، راه های پیشگیری از بیماری ایدز بوده و همین طور روش های انتقال ویروس HIV شرح داده شده، راه های فهمیدن این که دچار این بیماری شده این یا نه را در ادامه توضیح داده شده است، علائم و نشانه های ایدز و چندین مطلب دیگر که از وقت و حوصله ما خارج است.

شرح بیماری ایدز (AIDS)

آلودگی به ویروس ایدز (HIV) همچنان در تمام جهان در حال گسترش است و به تدریج در جوامعی که قبلا کمتر دچار همه گیری آن بودند با سرعت بیشتری گسترش می یابد. در نقاطی که ایدز علت اصلی مرگ در جمعیت 15 تا 49 سال بوده نیز افزایش موارد مشاهده می شود.

 و ادامه تحقیق


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق جامع در مورد بیماری ایدز