هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فرهنگ وقف در مکاتب و ادیان

اختصاصی از هایدی فرهنگ وقف در مکاتب و ادیان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 105

 

فرهنگ وقف در مکاتب و ادیان

 

<<فرهنگ وقف در مکاتب و ادیان>>

 وقف در فرهنگ سومریان 

در بین سومریان ، بیشتر خدایان در معابد بودند و برای آنها هدایایی از مال و خوراک و ...می آوردند...  در خرابه های سومری لوحه ای به دست امده است که در آن پاره ای دعاها نوشته شده است. این دستور دینی عجیب نیز در آن جا دیده می شود : (بره جانشین و فدیه آدمی است وی بره ای را به جای جان خود بخشیده است ) کاهنان از راه همین هدایا و قربانی ها از دیگر طبقات مردم سومری مال دارتر و نیرومند تر شدند. 1

 

وقف در فرهنگ مصریان قدیم

مردم مصر در قدیم با فکر وقف اجمالا آشنا بودند املاکی بر خدایان ،  معبدها و مقبره ها اختصاص می یافت تا درآمد آنها به مصرف تعمیرات نوسازی اقامه مراسم و خرج کاهنان (رهبران دینی ) و خادمان برسد و این گام به قصد تقرب به خدایان برداشته می شد. امروزه در مصر الواحی وجود دارد که حاکی از مطلب فوق الذکر است از قدیمی ترین آنها لوحه شماره 72 است. (راهنمای ماسبیرو) در این لوحه نقوشی وجود دارد که حکایت از وقف املاک برای برخی کاهنان در خانواده چهارم (سلسله چهارم فراعنه مصر ) می کند. این لوحه در فهرست موزه ، ذیل شماره 8432 آمده است. (در نشریه وزارت اوقاف مصر به نام وزارة الاوقاف بین الماضی و الحاظر به این لوحه اشاره شده است ) باز تاریخ برای ما بازگو می کند که رمسیس دوم املاک فراوانی به معبد ابیدوس بخشید و مراسم ویژه ای جهت تملیک آن املاک در حضور جمع کثیری از مردم بر پا کرد ، تا مردم در این امر خیر از وی پیروی کنند . (تاریخ قانون مصر قدیم از دکتر شفیق شحاته ، ص 90 به بعد )

 

1- دورانت ، ویل ، تاریخ تمدن ، ترجمه احمد آرام سازمان آموزشی انقلاب اسلامی ، چاپ سوم ، 1370 ، ص 154    

 

مردم مصر در قدیم، با بهترین شکل وقف اولادی آشنا بودند ، اعیان املاکی حبس می شد و درآمد آنها به خانواده و یا اولاد واقف اختصاص می یافت و این حق بعد از آنها به اولادشان می رسید تا از عواید آنها بهره مند شوند و حق انتقال اعیان املاک را به غیر نداشتند مصریان قدیم با نظارت تولیت نیز آشنا بودند. اداره اموال موقوفه را به پسر بزرگتر از هر طبقه واگذار میکردند و در اسناد وقف به صراحت از نقل موقوفه منع می شدند. سندی اخیرا از شخصی به نام متی از خانواده پنجم پیدا شده که این شخص موسسه ای به نفع فرزندانش در قالب هبه به وجود آورده و در آن به پسر بزرگترش دستور داده که از عواید آن موسسه به برادرانش بدهد ، ولی اموال قابل نقل به احدی نیست و اداره آن همیشه با پسر بزرگتر از طبقات موقوف علیهم است. 1

 

1- عبید الکبیسی ، محمد ، احکام وقف در شریعت اسلام 39/1 ، ترجمه احمد صادقی گلدر ، اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران ، چاپ اول 1366.            

 

کاهنان از آنچه به عنوان نذر و قربانی به خدایان تقدیم می شد ، می خوردند و می نوشیدند و همچنین از زمین های مربوط به معابد و خدمات دینی خویش درآمد سرشاری به چنگ می آوردند.1

 معابد مصر سهم قابل توجهی از غنائم جنگی را از کشورهای گشوده شده در زمان او (رامسس _ متوفی به سال 1225 ق _ م ) و جانشینانش به مصر سرازیر می شد ، به خود اختصاص داده بودند. معابد در آن زمان 107000 برده در اختیار داشتند که به اندازه یک سی ام جمعیت مصر بود، اراضی متعلق به این معابد حدود 300000 هزار هکتار یعنی یک هفتم اراضی قابل کشت مصر می شد.

تعداد چهارپایان 500000 رأس بود و درآمد 169 شهر مصر و شام به آن ها تعلق داشت و این درآمد هنگفت از پرداخت مالیات بر درآمد معاف بوده است. 2

 

وقف در فرهنگ بابل

در مدنیت بابل ، معبد نقشی بسیار مهم دارد. در شهرهای بین النهرین معبد همیشه از بلندترین و مرتفع ترین ابنیه بوده است که در وسط شهر از خشت خام یا آجر پخته قد برافراشته و بر بام همه خانه ها و مساکن مردم مشرف بوده است و در برابر


دانلود با لینک مستقیم


فرهنگ وقف در مکاتب و ادیان

میکائیل(فرشته خدا)

اختصاصی از هایدی میکائیل(فرشته خدا) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 25

 

عنوان تحقیق

نگاهی کوتاه بر فرشته ی خدا ( میکائیل )

استاد مربوطه

جناب آقای دکتر قافله باشی

گرد آورنده

سروناز ساسانی

دانشگاه بین المللی امام خمینی

بهار 1386

سپاس خدای را که آفریننده آسمان و زمین است و فرشتگان را رسولان خود گردانید و دارای دو و سه چهار قرار داد و هر چه بخواهد در آفرینش می افزاید که خدا بر همه چیز قادر است .(سوره فاطر آیه 1)

تمام موجودات عالم ماده تحت سیطره عالم ملکوت اند .

تمام موجوداتی که در این عالم هستند به واسطه یک موجود مدبّر الهی اداره می شوند . انسان مادی یک ملک مقربی دارد که او را رشد می دهد و حفظ می کند .هریک از اصناف حیوانات ، نباتات و هر ذره ای از موجودات این عالم اینچنین هستند و بطور کلی تمام عالم شهادت که عالم ظاهر و عالم ملک است در تحت اراده و سیطره یک عالم ملکوت است که آن عالم ملکوت ،عالم حقیقت و معنی و باطن است.

قدرت و عظمت آن عالم از این عالم بیشتر است و می تواند این موجودات را در تحت شرایط خود تربیت کند و سیر دهد ؛ آن موجودات را ملائکه می گویند .

تعداد ملائکه به حساب در نمی آید ، به اندازه ذراتی که در این عالم موجود است در عالم ملک ، خلق شده است ملائکه موجود است ؛ هر قطره از باران که از آسمان می ریزد یک فرشته موکول بر حفظ و حراست و پایین آوردن آن است .

هر دانه گیاهی که از زمین می روید و هر حبه از حبوباتی که بیرون می آید و رشد می کند و می رسد حتی دانه اسپند چنانچه در روایات وارد است ، برای هر کدام از آنها ملکی گماشته شده که آنرا طبق وظیفه و شرط و سنت الهیه ای که به او تفویض شده است حفظ کند ، رشد دهد ، برساند و تا سر حد کمال آن ، آن را مواظبت و مراقبت نموده و از وظیفه پاسداری در برابر جهات حیاتیه و تغذیه و تمنیه آن دریغ ننماید .

باد که می ورد فرشته ای بلکه بادهای مختلف از باد شمال و باد جنوب و باد دبور و باد صبا فرشتگان مختلفی دارند ، بادهای رحمت و بادهای غضب ، بادهای مهلکه و مسموم و نسیم های لطیف و جان پرور و ابرهای آسمان ابر سپید و سیاه و ابر انبوه و پرپشت و ابر کم پشت ، ابر تگرگ و برف و باران هر کدام دارای فرشتگانی هستند ؛ این فرشتگان هر کدام دارای ماموریت های متفاوتی هستند که بر حسب اختلاف قوا و سرمایه هایی که خداوند به آنها داده است متفاوت می کند .

مراتب حیات انسان از قوای هاضمه و تغذیه و رشد دهنده و رفع کننده و جاذبه و دافعه و تبدیل کننده و ماسکه و غیرها همه در تحت تدبیر و اراده ی ملائکه مختلفی هستند .

این یک واقعیتی است بر اساس یک واقعیت فلسفی که : که موجودات عالم طبع و ماده در تحت سیطره موجودات عالم مثال و صورت ، و آنها در تحت سیطره موجودات عالم نفس و ملکوت اعلی ، تا برسد به مقام اسما و صفات الهیه و بالاخره به اسم اعظم حضرت واحدیت و مقام لا اسم و لا رسم حضرت احدیت جل و عز تبارک و تقدس .

میکائیل (میکال) یکی از چهار فرشته ی مقرب است که به موجب روایات اسلامی فرشته ی موکول بر ارزاق خلایق است و حکمت و معرفت نفوس به وی تعلق دارد. به دست میکائیل کیلی است که هرپگز قطره ای باران نبارد و هیچ نبات از زمین نروید و میوه از درختان بیرون نیاید و قطره ای شیر از پستان چارپایان نیاید ، الا که همه به پیمانه ی میکائیل پیموده و شمرده شده باشد و با سنگ او سخته گردد ؛ زیرا او بر روزی بندگان موکول است . از قول کعب الا حبار نقل شده که چون آدم از بهشت هبوط کرد ، میکائیل قدری گندم پیش او آورد و گفت : این رزق تو و فرزندان تست ؛ برخیز زمین را شیار کن و تخم بیفشان و آنگاه طرز پختن نان از گندم بدو آموخت . شاید به همین مناسبت است که در اغلب فرهنگ ها تشتر ( فرشته ی باران در روایات ایرانی ) را به میکائیل ترجمه کرده اند ( یشت ها 1/325 ) .

در توصیف هیئت میکائیل نوشته اند ( عجایب فارسی 58)که عدد بال های او را جز خدای تعالی کس نداند . اگر دهن باز گشاید ، آسمان ها در دهن او چون خردلی باشد در بحری ؛ و اگر ظاهر شود اهل آسمان و زمین از نور او بسوزند و اعوان او در تمام عالم موکول باشند بر نمو و زیادات و نهوض ارکان و مولودات .

میکائیل از جمله فرشتگانی است که سینه ی پیغمبر را پیش از لیله معراج منشرح ساختند . در جنگ بدر نیز به یاری مسلمین شتافت ( اعلام قرآن 609 ) . به موجب قرآن ، میکائیل اولین کسی است که بر آدم سجده کرد و شیطان را به تعظیم و ستایش وی امر کرد .

در عهد جدید میکائیل با شیطان نزاع می کند و به موجب مکاشفات یوحنا ، میکائیل و یارانش با اژدها می جنگند و او را مغلوب می سازند . یهو دیان جبرئیل را فرشته ی ویرانی و فقر و میکائیل فرشته ی نعمت و سلامت می دانند . معروف است که یهود به پیامبر اسلام گفتند : اگر واسطه ی وحی تو میکائیل بود ، به تو ایمان می آوریم ( اعلام قرآن 608 ) . میکائیل ، در کتاب دانیال ، امیر بزرگ و حامی قوم اسرائیل معرفی شده است .

در فرهنگ اسلامی و به دنبال آن در ادبیات فارسی میکائیل بعد از جبرئیل و اسرافیل معروفترین فرشته ی مقرب درگاه خداوند و مورد توجه خاص شاعران و عرفا بوده است .


دانلود با لینک مستقیم


میکائیل(فرشته خدا)

کلمات دینی و معانی

اختصاصی از هایدی کلمات دینی و معانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 6

 

جبایت

باج و خراج گرفتن ( برهان قاطع ) و جمع کردن خراج و گرفتن آن .

"حاجب بزرگ ، به مرو رفت ...... و هر جای شحنه فرستاد و جبایت روان شد. " .ص 687

" و بنده سباشی ، تا این غایت با ایشان آویخت و طلیعه داشت و جنگها بود .....، تا ایشان در هیچ شهر از خراسان نتوانستند نشست و جبایت روان است و عمّال خداوند بر کار ." ص 708

حاصل و باقی

" حاصل، مقدار مالی است که در خزانه یا در نزد کارگزار موجود است و باقی، مقدار خراجی است که مردم بدهکارند و هنوز نپرداخته اند " .

" عبدالغفار به دیوان استیفا رود و بگوید مستوفیان را تا خط بر حاصل و باقی او کشند " . ص 155

" پس عبدوس را گفت : باز گرد ، تا من امشب مثال دهم تا حاصل و باقی وی پیدا آرند و فردا با وی به درگاه آرند ." ص 464

حِمل

اموالی را گویند که به سوی بیت المال حمل می شود .

" و حسن سپاهیانی باز آمد با حمل های مکران و قصدار و رسولی مکرانی با وی و مالی آورده هدیه ی امیر . " ص 315

" طاهر را مثال بود تا مال ضمان گذشته... بطلبد و به نشابور فرستد ، نزدیک سوری صاحب دیوان تا حمل نشابور به حضرت آرند ." ص 434

و "سوم ماه رمضان، هدیه ها که صاحب دیوان خراسان، ساخته بود، پیش آوردند، پانصد حمل." ص 530

"گفت: این مال گشاده نیست، چون از مصر و شام، حمل در رسد، آن گاه این جواهر خریده آید." ص 542

"پس از رفتن وی، سوری آنچه نقد داشت، از مال حمل نشا بور و از آن خویش همه جمع کرد." ص 716

خازن

گنجور، گنجبان، خزانه دار، متولی حفظ مال.(اقرب الموارد به نقل از لغت نامه ی دهخدا). "کسانی که جواهر و البسه را به عنوان خلعت می داده اندو شمشیرهای مرصع و چیزهایی نظیر آن را در تحویل داشته اند."

"چون از مجلس عقد بازگردی، نثارها و هدیه ها که با تو فرستاده آمده است، بفرمایی خازنان را که با تواند، تا ببرند و تسلیم کنند." ص 274

"و خازنی نامزد شد با شاگردان و با حمّالانِ خزانه، تا با رسولان بروند."ص 281

"استادم بو نصر ... معتمدی را به نزدیک خازنان فرستاد، پوشیده و در خواست تا آنچه به روزگار ملک و ولایت امیر محمد، او را داده بودند، از زر و سیم و جامه و قباها و اصناف نعمت، نسختی کنند، بفرستند." ص 339

"امیر گفت: دلم بر احمد نیالتگین، قرار گرفته است، هر چند که شاگردی سالاران نکرده است، خازن پدر ما بوده است." ص 349

"و محمود طاهر پدرش، مردی محتشم بود، از خازنان امیر محمود و بروی اعتمادی بزرگ داشت." ص 682

خراج

"آنچه را که پادشاه و حاکم از رعایا گیرند. گفته اند که خراج آن چیزی است که در حاصل مزروعات گیرند و باج آن چیزی است که جهت حق صیانت و حفاظت از سوداگران گیرند." (ناظم الاطباء به نقل از لغت نامه ی دهخدا)

"برخی خراج و جزیه را دو لغت مترادف دانسته اند که معنی مطلق مالیات می داده و از قرینه ی جمله، معلوم می شده است که کدام یک مالیات زمین (خراج) یا مالیات سرانه (جزیه) بوده است." نیز گفته شده که "خراج، مالیات ارضی بود که از اهل ذمه گرفته می شد در مقابل جزیه که مالیات سرانه بود."

"و چون خبردیه و حصار و مردم آن به غوریان رسید، همگان مطیع و منقاد گشتند و بترسیدند و خراجها بپذیرفتند." ص 143

"پس امیر روی به عامل و رئیس ترمذ کرد و گفت : "صد هزار درم از خراج امسال، به رعیّت بخشیدیم." ص 312

"و حسن سپاهانی ساربان را به رسولی فرستادند، تا مال خراج مکران و قصدار بیارد." ص 315

"احمد خود آنچه باید کرد، کند و مالهای تکّران بستاند از خراج و مواضعت." ص 516

"هر پادشاهی که قوی تر باشد و از شما خراج خواهد و شما را نگاه دارد، خراج بباید داد و خود را نگاه داشت." ص 729

خراج گذار

مالیات ده و آنکه خراج می دهد. (لغت نامه ی دهخدا )

"تا امیر جلیل منصور، منوچهر بن قابوس، طاعت دار و فرمان بردارو خراج گزار خداوند سلطان معظم ابوالقاسم محمود، باشد... من دوست او باشم." ص 166

"احمد نیالتگین، مالی عظیم که از مواضعت بود از تکّران و خراج گزاران بستد." ص 517

خزانه

گنجینه، دفینه، جمع خزاین (لغت نامه ی دهخدا)، محل نگهداری جواهر و البسه ی خلعتی و شمشیرهای مرصع و از این قبیل.

"هر چه امیر محمد مرا بخشیده است...، همه مُعَد دارم، که حقا که ازین روزگار بیندیشیده ام و هم امروز به خزانه باز فرستم، پیش از آنکه تسبیب کنند." ص 338

"چنان چه خوانده آمده است که خزاین آل سامان، مستغرق شد در کار ری." ص 344

"و بوسعید مشرف به فرمان بیامد تا خزانه را نسخت کرد، آنچه داشت مرد." ص799

"بر هندوان اعتماد نیست که چندان حرم و خزاین به زمین ایشان باید برد." ص 897

آنچه ثقل نشابور بود، از جامه و فروش شادیاخ و سلاح و چیزهای دیگر که ممکن نشد به قلعه ی میکالی فرستادن، سوری مثال داد تا همه در خزانه نهادند."ص 716

راتبه

مقرری، مستمری و مواجب. جمع آن رواتب است.( ناظم الاطباء به نقل از لغت نامه ی دهخدا)

"مقداری از مواجب ثابت که حتما باید پرداخت شود."

و نیز مثال داد تا از وظایف و رواتب امیر محمد حساب برگرفتند. ص 10

"فرمود تا به خدمت ایشان قیام کند و آنچه بباید از وظایف و رواتب ایشان راست می دارد." ص 133

"ایشان را وکیلی به پای کردند و راتبه ای تمام نامزد شد." ص 894

شمار

"شمار به معنی حساب است و در اصطلاح دیوانی دوره ی غزنوی به مفهوم علم حساب که مستوفیان به کار می بردند، بوده است و شمار کردن به معنی رسیدگی به حساب عمال و صاحبان شغل ها به کار می رفته است."

"پس بفرمود که شماروی بباید کرد. مستوفیان شماروی بازنگریستند، هفده بار هزار هزار درم بروی حاصل محض بود." ص 156

"اما با خرد رجوع کن و شمار خویش نیکو برگیر تا بدانی که راست می گویم." ص 260

"خواجه ی بزرگ بوسهل را بخواند با نایبان دیوان عرض و شمارها بخواست از آن لشکر." ص 415

"مرا چه افتاده است که زر کسی دیگر برد و شمار آن به قیامت مرا باید داد؟" ص 671

عامل

"این لفظ به مأمور دیوانی، به خصوص آن که مأمور جمع آوری و تحصیل مالیات و خراج بوده، گفته می شده است."

"چون نام اریارق بشنید و دانست که مردی با دندان آمد، بجست تا آنجا عامل و مشرف فرستد، بوالفتح دامغانی را بفرستاد." ص 352

"و به عامل سیستان نبشته آمد تا دو هزار پیاده ی سگزی ساخته کند." ص 555

"بنده کارها به جدّ پیش گرفته است و عمّال شهرها را که خوانده بود می آیند و مالها ستده می آید." ص 685


دانلود با لینک مستقیم


کلمات دینی و معانی

تحقیق درمورد پایگاه داده55

اختصاصی از هایدی تحقیق درمورد پایگاه داده55 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 3

 

یک سیستم کامپیوتری که هدف آن ذخیره اطلاعات است و کاربران می توانند آن اطلاعات بازیابی یا به هنگام سازی کنند و میتوان علت استفاده از بانک اطلاعاتی در فشردگی ، سرعت بالا ، بودجه کمتر ، دسترسی راحتر و حفاظت بهتر دانست .هر سیستم بانک اطلاعاتی از 4 مولفه تشکیل شده است :

 داده ها

 سخت افزار

 نرم افزار

 کاربران

و سیستم های پایگاه داده به شیوه های مختلفی ساخته می شوند سیستم های رابطه ای و غیر رابطه ای می باشند. زبانی که برای کار با بانک اطلاعاتی استفاده می شوند عبارت است از SQL - زبان پرس و جوی ساخت یافته.

-----------------------------------------------------------------------------------------

سیستم های بانک اطلاعاتی به سطح تقسیم می شوند :

 سطح داخلی: که نزدیک ترین سطح به حافظه فیزیکی است(با ذخیره فیزیکی سروکار دارد)

 سطح خارجی: که به کاربر نزدیک است(با مشاهده کاربر سروکار دارد)

 سطح مفهومی : یک سطح غیر مستقیم بین دو سطح دیگر است

-----------------------------------------------------------------------------------------

`پایگاه دادهاصطلاح پایگاه داده‌ها داده‌گان یکی از رایجترین اصطلاحات در دانش و فن کامپیوتر (انفورماتیک) است. همه کسانی که به نحوی با کامپیوتر سروکار دارند, این اصطلاح را می‌شناسند و هر یک در حد درک خود, آنرا بکار می‌برند و بسیاری نیز در این زمینه آگاهی یا تجربه دارند. در باره اهمیت این دانش و تکنولوژی و گستردگی آن ,مطالب زیادی در متون کلاسیک آمده است.تنها شایان تاکید است که:در هر سال شاید بیشتر از یکصد و پنجاه هزار صفحه مطلب آکادمیک در این زمینه منتشر میشود, دهها نرم افزار سیستم مدیریت پایگاه داده به بازار مصرف عرضه شده,تعداد زیادی کتاب درسی یا مرجع در این زمینه نوشته شده است. سیستم مدیریت پایگاه داده ها یکی از سیستم های ذخیره و بازیابی است.با توجه به معنای عام سیستم ذخیره و بازیابی اطلاعات : هر سیستمی که به کاربر برنامه ساز یا نا برنامه ساز امکان دهد تا اطلاعات خود را ذخیره,بازیابی و پردازش کندو یا احیانا اطلاعات جدیدی را تولید نماید. اصطلاح "ذخیره و بازیابی اطلاعات" از یک دیدگاه ویژه, می‌تواند معنای دیگری هم داشته باشد: مجموعه ای از الگوریتم‌ها و تکنیکها که در ذخیره سازی, بازیابی و پردازش اسناد, مدارک, متون, تصاویر و اصوات به کار می‌روند و این گونه داده‌ها ممکن است ساختمند , نیم ساختمند و یا حتی ناساختمند باشند. این الگوریتمها و تکنیکها نهایتا در طراحی و تولید یک "سیستم " بکار گرفته می‌شوند, سیستمی که به کاربر امکان می‌دهد تا اطلاعات مورد نظرش را ذخیره ,بازیابی و پردازش کند. ذخیره و بازیابی داده‌های پیچیده که عمدتاً ناساختمند و گاه نیم ساختمند هستند , طبعاً سیستم های خاص خود را طلب می‌کند. با توجه به همین توضیح است که می‌توان اصطلاح "سیستم ذخیره و بازیابی اطلاعات" را اصطلاحی عام دانست.

رده بندی تکنولوژی پایگاه داده

سیستم فایلینگ

سیستم مدیریت داده‌ها

سیستم مدیریت پایگاه داده‌ها <<سیستم های متعارف>>

سیستم مدیریت پایگاه شناخت <<دانش>>

سیستم مدیریت پایگاه داده‌های شیی گرا<<شیی گرا>>

سیستم هوشمند مدیریت پایگاه داده‌ها

سیستم معنایی مدیریت پایگاه داده‌ها

سیستم مدیریت داده‌های زمانمند

سیستم مدیریت پایگاه داده‌های نیم ساختمند و ناساختمند

سیستم مدیریت پایگاه داده‌ها نیم ساختمند و ناساختمند

سیستم مدیریت چند پایگاهی

سیستم اطلاعات اجرائی

عناصر محیط پایگاه داده‌

محیط پایگاه داده‌ها ,مثل هر محیط ذخیره و بازیابی اطلاعات, از چهار عنصر تشکیل شده است :

سخت افزار پایگاه داده

نرم افزار مخصوص پایگاه داده ها

کاربر سیستم های پایگاه داده ها

داده‌ در محیط های پایگاهی

تاریخچه

تکنولوژی پایگاه داده‌ها از اواسط دهه 60 میلادی ایجاد شد , در طول دهه 70 توسعه یافت و به گستردگی مورد استفاده قرار گرفت. از اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 رده‌ای از آن تکنولوژی به نام سیستم مدیریت پایگاه داده‌های رابطه‌ای مورد پذیرش بیشتری قرار گرفت و به عنوان تکنولوژی برتر, شناخته شد و هنوز هم(نسبت به گونه‌های دیگر) بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد . به نظر بعضی پژوهشگران , از جمله دیت نوع کاملتری از سیستمهای رابطه‌ای در دهه اول هزاره سوم میلادی کماکان تکنولوژی مسلط خواهد بود (ترکیبی از سیستم رابطه‌ای و سیستم شیی گرا ) البته از نظر همین نویسنده ,مفاهیم مدل رابطه‌ای مطروحه توسط آقای کاد تا صد سال دیگر هم پایه سیستم های رابطه‌ای خواهند بود. اما از اواسط دهه 80,سیستمهای دیگری هم ایجاد و بعضاً بصورت تولید تجاری عرضه شدند, از جمله سیستم پایگاه شناخت (دانش), سیستم هوشمند مدیریت داده‌ها, سیستم مدیریت پایگاه داد‌ه‌ای شیی گرا و سیستم معنایی مدیریت داده‌ها ,هرچند بیشتر این سیستمها, هنوز در کاربردهای خاصی استفاده می‌شوند . این سیستمها را گاه سیستمهای پس رابطه‌ای می‌نامند . از میان این سیستمها پس رابطه‌ای شاید سیستم مدیریت پایگاه داده‌های شیی گرا بیشتر مورد استفاده محافل تکنیکی قرار می‌گیرد و تولیدات بیشتری از این نوع سیستم به بازار مصرف, عرضه شده و می‌شوند.

مباحث اساسی پایگاه داده ها:

مدلسازی معنایی داده ها<<مفاهیم مدل رابطه ای,دید های رابطه ای,پایگاه داده های رابطه ای>>

پایگاه داده ها در محیط انتزاعی

معماری پایگاه داده ها«معماری سیستم پایگاه داده ها)

سیستم مدیریت پایگاه داده ها DBMS

مدیر پایگاه داده ها

مزایا و معایب تکنولوژی پایگاه داده ها

طراحی فیزیکی پایگاه داده ها


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد پایگاه داده55

تحقیق درمورد پرش به

اختصاصی از هایدی تحقیق درمورد پرش به دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 7

 

پرش به : ناوبری ، جستجو

 

 

کابل متقاطع به پایان می رسد

 

 

8P8C آداپتور متقاطع مدولار

اترنت کابل متقاطع نوع کابل اترنت استفاده می شود برای اتصال دستگاه های رایانه به طور مستقیم با هم در آنجا به طور معمول از طریق شبکه های سوئیچ ، هاب یا روتر ، از جمله اتصال مستقیم دو رایانه های شخصی از طریق آداپتورهای شبکه خود وصل می شوند است.

نگاه کلی

10BASE - Ŧ و 100BASE - TX استاندارد اترنت استفاده از یک جفت سیم برای انتقال در هر جهت. Tx + خط از هر دستگاه متصل به نوک هادی و Tx - خط به حلقه متصل می شود. این را ملزم به انتقال جفت شود به هر یک از دستگاه دریافت جفت از دستگاه در انتهای دیگر متصل می شود. هنگامی که یک دستگاه پایانه به سوئیچ و یا هاب وصل می شود ، این دو رگه شده است داخلی در سوئیچ و یا هاب انجام می شود. استاندارد مستقیما از طریق کابل برای این منظور که هر پین از اتصال روی یک پایان دادن به پین مربوطه در اتصال دیگر وصل می شود استفاده می شود.

استفاده مستقیم از طریق کابل برای اتصال شرح زیر است : تبدیل به روتر ، سوئیچ به کامپیوتر یا سرور ، توپی را به کامپیوتر یا سرور

یک ترمینال دستگاه می توانید مستقیما و بدون استفاده از سوئیچ و یا هاب خود را به دیگری متصل شده ، اما در آن صورت متقاطع باید خارج در کابل انجام شده است. از آنجا که 10BASE - Ŧ و 100BASE - جفت TX استفاده از 2 و 3 ، این دو جفت باید در کابل swapped باشد. این کابل متقاطع است. کابل متقاطع نیز باید مورد استفاده قرار گیرد برای اتصال دو دستگاه داخلی عبور (به عنوان مثال ، دو مراکز) به عنوان crossovers داخلی لغو یکدیگر را. این همچنین می توانید با استفاده از راست انجام می شود را از طریق کابل به صورت سری با یک آداپتور متقاطع واحدی است.

از آنجا که تنها تفاوت بین T568A و T568B سنجاق / تکالیف جفت جفت هستند که 2 و 3 هستند swapped ، کابل متقاطع ممکن است به عنوان یک کابل با یک رابط باشد زیر T568A و T568B دیگر envisioned. چنین کابلی برای کار 10BASE - Ŧ و یا 100BASE - TX. Gigabit اترنت (و اوایل سریع نوع اترنت ، 100BASE - T4) استفاده از هر چهار جفت و نیاز به دو نفر دیگر جفت (1 و 4) به swapped.

pinouts متقاطع کابل

دو جفت عبور ، دو جفت uncrossed 10BASE - Ŧ و یا 100BASE - متقاطع TX

سنجاق

اتصال 1 : T568A

2 اتصال : T568B

پن در صورت اتصال

سیگنال

جفت

رنگ

سیگنال

جفت

رنگ

1

BI_DA +

3

سفید / سبز راه راه

BI_DB +

2

سفید / نارنجی راه راه

2

BI_DA -

3

سبز جامد

BI_DB -

2

جامد نارنجی

3

BI_DB +

2

سفید / نارنجی راه راه

BI_DA +

3

سفید / سبز راه راه

4

1

آبی جامد

1

آبی جامد

5

1

سفید / آبی راه راه

1

سفید / آبی راه راه

6

BI_DB -

2

جامد نارنجی

BI_DA -

3

سبز جامد

7

4

سفید / قهوه ای راه راه

4

سفید / قهوه ای راه راه

8

4

قهوه ای جامد

4

قهوه ای جامد

تجهیزات خاص یا نصب ، از جمله کسانی است که در آن شماره تلفن و / یا قدرت را با داده ها در کابل همان مخلوط شده ، ممکن است که بدون نیاز به "اطلاعات" جفت 1 و 4 (پین 4 ، 5 ، 7 و 8) سازمان ملل متحد باقی بماند عبور .

Gigabit متقاطع T568A تمامی این چهار جفت عبور 10BASE - Ŧ ، 100BASE - TX ، 100BASE - T4 یا 1000BASE - متقاطع Ŧ (نشان داده شده به عنوان T568A)

سنجاق

اتصال 1 : T568A

2 اتصال : T568A عبور

پن در صورت اتصال

سیگنال

جفت

رنگ

سیگنال

جفت

رنگ

1

BI_DA +

3

سفید / سبز راه راه

BI_DB +

2

سفید / نارنجی راه راه

2

BI_DA -

3

سبز جامد

BI_DB -

2

جامد نارنجی

3

BI_DB +

2

سفید / نارنجی راه راه

BI_DA +

3

سفید / سبز راه راه

4

BI_DC +

1

آبی جامد

BI_DD +

4

سفید / قهوه ای راه راه

5

BI_DC -

1

سفید / آبی راه راه

BI_DD -

4

قهوه ای جامد

6

BI_DB -

2

جامد نارنجی

BI_DA -

3

سبز جامد

7

BI_DD +

4

سفید / قهوه ای راه راه

BI_DC +

1

آبی جامد

8

BI_DD -

4

قهوه ای جامد

BI_DC -

1

سفید / آبی راه راه

Gigabit متقاطع T568B تمامی این چهار جفت عبور 10BASE - Ŧ ، 100BASE - TX ، 100BASE - T4 یا 1000BASE - متقاطع Ŧ (نشان داده شده به عنوان T568B)


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد پرش به