هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی

اختصاصی از هایدی پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی


پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی

 

 

 

 

 

 

تعداد صفحات : 232

فرمت فایل : word (قابل ویرایش)

فهرست مطالب :

عنوان                                                              صفحه                

چکیده............................. 2-1

مقدمه .................................  3  

فصل اول:کلیات                                                                                       

 1-1. پیشینه تحقیق...................................... 9-4

2-1.برآورد کلی..................... 19-9

3-1.برآورد مواد اولیه-الیاف............   19

1-3-1. روکش صندلی های اولیه................ 24-19

2-3-1. روکش صندلی های مدرن..................  30-24

3-3-1. روکش صندلی های مدرن-چشم انداز تهیه کنندگان پارچه...........32-31

4-3-1. اتصال لایه های روکش صندلی به همدیگر............................... 37-32

5-3-1. منسوجات بکار رفته در سایر قسمتهای خودرو............................. 39-38   

فصل دوم:طراحی داخلی

1-2 . حمایت طرح-نیازهای سخت افزاری ونرم افزاری................................. 46-40

2-2. حمایت طرح بوسیله کامپیوتر(CAD).......................... 51-46

3-2. بوجود آورنده استاندارد ISSUE ........... 53-51

4-2.ا نتخاب تکنولوژی قابل دسترس پیشنهادی.......... 54 -53

1-4-2. ساختارهای تخت با فت......................55-54

2-4-2. ساختارهای بافته شده توسط پرزدانه...........  56-55

3-4-2. تریکوی حلقوی تاری................. 57-56

4-4-2. حلقوی تاری راشل.............................. 58-57

5-4-2. حلقوی پودی -  تخت بافت.................... 59-58

6-4-2. حلقوی پودی- گردباف...................... 61-59

7-4-2. چاپ........................ 62-61

5-2. درک تفکرات............. 65-62 

فصل سوم: بررسی ساختارهای پارچه و روشهای تولید

1-3.ساختارهای پارچه و روشهای تولید..............................66

1-1-3. معرفی الیاف و انواع نخها.......................... 68-66

2-1-3. الیاف......................... 70-68

3-1-3. نخ نیمه آرایش یافته................................ 71-70

4-1-3. تاریخچه حرارت.................................72-71

5-1-3. انواع نخ......................73

6-1-3. ریسندگی الیاف کوتاه................................  77-73

7-1-3. نخهای فیلامنتی ممتد..............................  79-77

1-7-1-3. تکسچره شده توسط تاب مجازی.............  83-79

2-7-1-3. تکسچره شده توسط هوا.............................. 87-83

8-1-3. نخهای ویژه..................   87

1-8-1-3. نخهای CHENILLE ................ 88-87

2-8-1-3. نخهای FLOCK................................... 90-88

9-1-3. ضخامت یا نمره نخ.................................... 92-90

2-3. ساختارهای پارچه-بافته شده............................... 95-92

1-2-3. ساختارهای بافته شده.................................  97-95

1-1-2-3. تخت بافت ها.........................................  101-97

2-1-2-3. چله پیچی...................................... 103 -101

2-2-3. بافندگی تاری-پودی -پارچه های تخت.............................   107-103

1-2-2-3. بافندگی تاری-پودی دابی..................... 109-107

2-2-2-3. بافندگی تاری-پودی ژاکارد...................  112-109

3-2-3. ماشین بافندگی................................. 119 -112

1-3-2-3. ساختارهای پارچه...................  121-119

2-3-2-3. سرعتهای تولید..............................  122-121

3-3-2-3. طراحی وتوسعه پارچه......................  124-122

4-2-3. بافندگی تاری-پودی -پارچه های پرزدانه دار................................ 135-124

1-4-2-3.طرح وتوسعه................................. 137-135

5-2-3. خصوصیات پارچه بافته شده...................... 141-137

3-3. ساختارهای پارچه-حلقوی تاری................... 147-141

1-3-3. تشکیل حلقه وطراحی........................... 150-147

1-1-3-3. ماشین تریکو چهار شانه،رنج وسیع کاربرد وسرعت بالا.........................51-150

2-1-3-3. قابلیت انعطاف بسیار بالا جهت مصارف صنعتی................................151

3-1-3-3. تولید زیاد وکیفیت عالی....................................151

4-1-3-3.نگهداری و سهولت کاربرد............................152

2-3-3. ساختارهای راشل.................. 156-152   

3-3-3. گیج های ماشین،سرعتهاوتوسعه پارچه................................. 160-156  4-3-3.

تکمیل.............. 163-160

5-3-3. خصوصیات پارچه............. 166-163

1-5-3-3. نخهای دوزندگی مورد استفاده................ 169-166

2-5-3-3. تعریف راحتی برای یک صندلی........................169

4-3. ساختارهای پارچه-حلقوی پودی..................... 180-170

1-4-3. گیج وقطر ماشین........... 182-180

2-4-3. طراحی،توسعه نخ وپارچه.............. 186-182

3-4-3. تکمیل.......................... 188-186

4-4-3.سرعت های تولید................... 189-188

5-3. ساختارهای پارچه-ماشین حلقوی تخت بافت......................... 191-189

فصل چهارم:آزمونهای کیفی

1-4. آزمایش وتضمین کیفیت...........192

1-1-4. تضمین کیفیت.................  193-192

2-1-4. آزمون تولید...................  195-193

3-1-4. استانداردهای آزمون.................  196-195

4-1-4. تنوع در روشهای آزمون.............................  202-196

5-1-4. آزمونهای کیفیت فرآیند.............................  204-202

6-1-4. آزمونهای کیفی موجب رضایت مشتری هستند......................... 205-204

2-4. جزئیات روش آزمون.....................................204

1-2-4. ثبات رنگ وثبات سایشی........................ 205204

2-2-4. ثبات نوری ومقاومت در برابر تخریب UV.......................... 208-205

3-2-4. مقاومت سایشی وفاکتورهای گزارش شده............................. 214-208

1-3-2-4. پرزدهی............ 216-214

2-3-2-4. قلاب کش شدن نخ از پارچه................... 218-216

4 -2-4. آزمونهای PEEL BOND............  219-218

5-2-4. وجود مه در سطح پارچه.......... 221-219

6-2-4. قابلیت اشتعال...... 223-221

 فصل پنجم

 1-5 نمونه پارچه های مربوط به شرکت کارل مایر وپشمبافی طوس....................230-224

 فصل ششم

  نتیجه گیری.................231

 پیوست ها

 منابع ومآخذ

 منابع فارسی..............  232

منابع غیر فارسی.................233

چکیده:

استفاده از محصولات نساجی در بخش تولیدخودروجایگاه عظیمی رادراین صنعت بدست آورده است.خواص فنی ویژه ای که در صنعت خودروسازی موردنیاز می باشد عبارتند از:خواص اصطکاکی،استحکام،شعله پذیری،ثبات در برابراشعه UV ،پرزدهی،استحکام دوخت با توجه به آزمایشات مختلف انجام شده بر روی الیاف گوناگون.پلی استر بیشترین سهم را درصنعت خودروسازی به خود اختصاص داده است ولی پلیمرهای زیر نیز بدلایل مشخص در خودرو کاربرد دارند:نایلون بدلیل استحکام وبرگشت پذیری ،اکریلیک بدلیل ثبات نوری،پلی پروپیلن بدلیل استحکام با توجه به وزن کم.در سال 1997 در حدود 94 درصد از سهم الیاف مورد مصرف درخودرو را به پلی استر اختصاص دادند.استفاده ازالیاف طبیعی در خودرو به پشم محدود می شودوباتوجه به کمبودهای ویژه ای که نسبت به الیاف مصنوعی دارد ولی با توجه به ویژگی استفاده از راحتی کالای تولید شده الیاف مصنوعی عموما بصورت مخلوط با پشم بکار برده می شوند.الیاف مصنوعی مورداستفاده درخودرو بصورت فیلامنت می باشند که بعدازعملیات تکسچرایزینگ ویا تبدیل آن به الیاف کوتاه ومخلوط آنها مورداستفاده قرار می گیرند.اکثر الیاف مورداستفاده در خودرو دارای خواص ترموپلاستیک هستند که باعث سهولت کار در بخش تکسچرایزینگ شده ونیاز تولیدکننده را دراستفاده ازموادشیمیایی کاهش می دهد. برای تولید پارچه خوب،نخ خوبی باید بکار رودازجمله:روش تاری-پودی،حلقوی تاری،حلقوی پودی وپارچه های ترکیبی وهمچنین منسوجات بی بافت که بنابرخواص فیزیکی وخواص شیمیایی وساختار پارچه های فوق،نوع ومحل کاربرد آنها در خودرو نیز متفاوت است.قبل از آنکه محصول تحویل مشتری شود می بایست عملیات اصلاح کننده ای که قبل از ساخت تولیداتی که منجر به نارضایتی مشتری می شوند انجام داد که این  به معنی انجام عملیات پیشگیرانه ای است بازرسی وبازبینی محصول قبل از تولید و ساخت می باشد که نیاز به اصلاح بعد از تولید محصول را مرتفع می سازد. یک سری آزمونها که بیشتر در رابطه با روکش صندلی خودرو بکار می روند عبارتند از:ثبات رنگ،ثبات سایشی،مقاومت در برابر تخریب UV،مقاومت سایشی که خود شامل آزمونهای : پرزدهی ، قلاب کش شدن نخ از پارچه می باشد ،PEEL BOND   وجود مه در سطح پارچه (SNAGGING) ، خواص آنتی استاتیک ، قابلیت اشتعال ، ثبات ابعادی،چرک زدایی،تخلخل ونفوذ پذیری هواو... که انجام یک چنین آزمون هایی قبل از پروسه تولید ضروری بنظر می رسد.

مقدمه:                                                                                                    

پارچه های روکش صندلی خودرو یکی از پرمصرف ترین پارچه های صنعتی بکاررفته در تمامی خودرو می باشند.                                               

در غالب کشورهای پیشرفته که صنعت خودروسازی بعنوان یکی از صنایع اصلی آن کشورها به شمار می رود توجه زیادی نیز به بررسی تولید این نوع پارچه ها وخواص وویژگیهای آنها انجام می گیرد. با توجه به اینکه پارچه های روکش صندلی خودرو به روشهای مختلف قابل تولید می باشند؛می بایست مباحثی چون مواداولیه موردمصرف جهت تولید این نوع پارچه ها وروشهای بکار رفته در تولید وفرآیندهای تکمیل انها مورد بررسی جدی تری قرار بگیرند.

 

 


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد