فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:93
فهرست مطالب:
فصل اول: تاریخچه
1- تاریخچه فن آوری اطلاعات
2- فن آوری نوین اطلاعات وارتباطات
3- ویژگی فن آوری اطلاعات
4- جامعه اطلاعاتی در آموزش وپرورش
5- بزرگراههای اطلاعاتی
فصل دوم: مفاهیم نوین فن آوری اطلاعات در آموزش وپرورش
1- تعریف فن آوری اطلاعات
2-چرا سیستم های اطلاعاتی؟
3- سیستم اطلاعاتی چیست؟
4- فن آوری اطلاعات چیست؟
5- روند فن آوری اطلاعات چیست؟
فصل سوم: جایگاه فن آوری اطلاعات در آموزش و پرورش
1- ورود رایانه به مدارس
2- جامعه اطلاعاتی ملی
3-انتخابات و فن آوری اطلاعات
4-سابقه رسانه ها وانتخابات
فصل چهارم: ابزارهای فن آوری اطلاعات
1- فقرای اطلاعاتی در مقابل ثروتمندان
2- معیار های جوامع اطلاعاتی
3- آیا همه باید متخصص فن آوری باشیم؟
4- پیوند رایانه ها وارتباطات
5- وظایف نظام راه دور
فصل پنجم: مزایا ی فن آوری اطلاعات در آموزش وپرورش
1- چالشها ومشکلات فن اوری
2- حقوق فن آوری اطلاعات
3- حقوق نرم افزار
4- روش های پیش بینی فن آوری اطلاعات
5- گام های نو آوری
6- معیار های ملموس برای سنجش ارزش فن آوری اطلاعات
7- فن آوری اطلاعات . هدف یا وسیله
نتیجه گیری:
فصل اول: تاریخچه
1- تاریخچه فن آوری اطلاعات
2- فن آوری نوین اطلاعات وارتباطات
3- ویزگی فن آوری اطلاعات
4- جامعه اطلاعاتی در آموزش وپرورش
5- بزرگراههای اطلاعاتی
تاریخچه ارسال اطلاعات
امروزه ، اشخاص بسیاری برای آگاهی از پیش بینی وضع هوا ، روزنامه و یا تلویزیون را به کناری گذاشته اند و در عوض با استفاده از دستیر دیجیتالی خود و یا به کارگیری سیستم وضعیت جهانی ماشین خود را به اینترنت متصل کرده و تازه ترین اخبار مربوط به آب و هوا را به دست می آورند .
به دست آوردن اطلاعات به شیوه فوق دیگر جای شگفتی نمی باشد و برای بسیاری کاملا عادی به نظر می آید . اگر در تونل زمان به سالهای گذشته در تاریخ زندگی انسان رجعت نماییم از داستان جالب و هیجان انگیز ارتباطات و اطلاعات آگاه خواهیم شد .
• 3500 سال قبل از میلاد مسیح : زمان رم باستان ، نامه را روی لوحی گلی و به صورت تصویر می نوشتند و نامه بر چنین نامه ای را به مقصدی در 10 مایلی و در زمانی حدود یک هفته می رساند .
• 900 سال قبل از میلاد مسیح : چینی ها یک سیستم ارسال و مراسلات را بنا نهادند ولی این سیستم فقط برای دستگاه حکومتی کار می کرد .
• 500 سال قبل از میلاد مسیح : یونانی ها از شیپور ، طبل ، آتش ، دود و آینه جهت برقراری ارتباط استفاده می نمودند ، اما تمام این موارد برای مقاصد نظامی به کار گرفته می شدند .
• 100 سال قبل از میلاد مسیح : رم - رمی ها یک سیستم پستی برای نامه ها یی که روی پاپیروس ( نوعی کاغذ ) ، پوست حیوانات و یا استخوان آن نوشته می شدند ، ایجاد کردند . نامه شما از رم تا انگلستان دو سه ماهی در راه بود تا به مقصد برسد .
• 1400 سال بعد از میلاد مسیح : استفاده از دست نوشته ها و یا کتابهایی که با دست نگارش یافته بودند در میان اشراف رایج بود . تعداد اشخاصی که به چنین امکاناتی دسترسی داشتند بسیار محدود بودند و اکثریت قریب به اتفاق مردم از چنین امتیازی برخوردار نبودند .
• سال 1661 : کلنی ها امریکا یک سیستم پستی را به وجود آوردند ، اما شما براینکه نامه ای از بوستن به نیویورک بفرستید ، باید تا سال 1673 صبر می کردید .
• 1785 : کالسکه رانان شروع به توزیع نامه ها کردند . تا سال 1800 ، زمان ارسال یک نامه از ایلت جورجیا به ایلت فیلادلفیا فقط 20 روز طول می کشید .
• 1837 : ساموئل مورس موفق گردید که سیستم تلگراف را اختراع کند .
• 1865 : امواج الکترومغناطیس قادر بودند پیغامها را به فواصل کوتاه ، حدود 14 مایل ، بدون به کارگیری سیم ارسال کنند .
• 1876 : تلفن اختراع شد .
4
• 1900 : بسیاری قدرت خرید دوربین را پیدا کردند .
• اوایل 1900 : رادیو وسیله کاملارایج بین مردم گردید . فقط در امریکا 2/5 میلیون رادیو وجود داشت .
• 1921 : وسترین یونیون توانست تصاویر را از طریق سیم ارسال کند .
• 1928 : اولین تلویزیون ها راه خود را در امریکا به خانه ها گشودند
رفته .
از آن زمان به بعد گامهای بسیاری در فناوری و چگونگی ارسال اطلاعات برداشته شده است . با انجام چند کلیک توسط ماوس می توانید روی وب بروید و به طور مجازی در هر جای دنیا که مایل باشید قرار بگیرید . واقعا ، بشر راه طولانی برای رسیدن به این مرحله از فناوری ارسال اطلاعات طی نموده است .
فناوریهای نوین ارتباطات و اطلاعات
ICT از تعامل سه بخش متمایز کامپیوتر ، اطلاعات و ارتباطات مخابراتی بوجود آمده است . بخش کامپیوتر بعنوان سخت افزار و تامین کنند تجهیزات و ادوات لازم جهت ایجاد ICT در نظر گرفته می شود . داده ها و اطلاعات بعنوان خمیرمایه و مواد اولیه در درون شبکه به جریان در می آیند . ارتباطات مخابراتی که بخش سوم این مجموعه را تشکیل می دهد وظیفه برقراری ارتباط بین دو بخش دیگر را برعهده دارد . آنچه در نهایت از تلفیق این سه بخش بدست می آید اطلاع رسانی ICT نامیده می شود که نمود اصلی آن را می توان در بزرگراهای اطلاعاتی به ویژه اینترنت یافت .
گزارش کار آموزی فن آوری و اطلاعات ، شرکت عصر نوین