هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

روش ها و معیارهای ارزیابی مهارت شغلی در مدیران آموزشگاه ها و بررسی جنبه های مدیریتی آنها - 185 صفحه فایل ورد و قابل ویرایش

اختصاصی از هایدی روش ها و معیارهای ارزیابی مهارت شغلی در مدیران آموزشگاه ها و بررسی جنبه های مدیریتی آنها - 185 صفحه فایل ورد و قابل ویرایش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

روش ها و معیارهای ارزیابی مهارت شغلی در مدیران آموزشگاه ها و بررسی جنبه های مدیریتی آنها - 185 صفحه فایل ورد و قابل ویرایش


روش ها و معیارهای ارزیابی مهارت شغلی در مدیران آموزشگاه ها و بررسی جنبه های مدیریتی آنها - 185 صفحه فایل ورد و قابل ویرایش

 

 

 

 

 

 

 

نگرش سیستمی در مدیریت آموزشی 

بدون شک در حرکت به سمت جهانی شدن، کیفیت یک عامل تاثیرگذار است. در روند توسعه صنعت و بازرگانی، یکپارچگی اقتصاد جهانی و رشد و اشباع بازار، کیفیت نقش اصلی را ایفا کرده و یکی از مهمترین عامل های رقابت سازمان و موفقیت در بازارهای ملی، منطقه ای و جهانی به شمار می آید.

فرایند جهانی شدن، بازارها و لزوم داشتن توان رقابت باعث ایجاد الگوهای جدید مدیریت کیفیت شده است. مدیریت کیفیت فراگیر یک فلسفه، نظریه و روش شناسی نو در مدیریت کیفیت و نظامهای نشأت گرفته از آن است.

در حقیقت، تحقق و به کارگیریTQM یکی از ثمرات و دستاوردهای ناشی از گسترش و بین المللی سازی مدیریت کیفیت طی سالهای گذشته به حساب می آید. مقولهTQM به رغم عمومیت داشتن در کلیه زمینه ها، تاکنون فقط در کارخانه ها و برخی از مشاغل خدماتی رواج دارد. هرچند، اطلاعات زیادی در مورد اجـــرایTQM در بعضی از زمینه ها از قبیل آموزش، تحقیقات، مشاوره و... در دسترس نیست، لیکن باتوجه به جامعیت مفاهیم و اهداف نهایی TQM در لزوم دستیابی به کیفیت برتر می توان با بهره گیری از الگوهای کیفی به کار گرفته شده در سایر زمینه ها و تلفیق آن با شاخص های تاثیرگذار در بهبود فرایند آموزش به نتایج قابل قبولی در این زمینه دست یافت.

مدیریت کیفیت فراگیر روشی برای اداره یک سازمان است که اساس آن بر کیفیت و مشارکت همه اعضای سازمان استوار است و هدف آن نیل به موفقیت درازمدت از طریق جلب رضایت مشتری و تامین منافع همه افراد ذی نفع است.

نظامهای آموزشی به عنوان بارزترین نمود سرمایه گذاری نیروی انسانی در زمینه شکوفایی در جامعه نقش اصلی را برعهده دارد. امروز، این نظامها سهم قابل توجهی از بودجه هر کشور را به خود اختصاص داده و باتوجه به اهمیت و نقش آن در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه ضروری است در جهت بهبود کیفیت نظامهای آموزشی اقدامات اساسی صورت بگیرد و از هدررفتن سرمایه های انسانی و مادی جلوگیری شود. مدیریت در این نظامها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابه گفته فیلیپ کومبز اگر قرار است تحولی در آموزش صورت گیرد بایستی از مدیریت آن شروع شود.

آموزش در یک ساختار نظام مدار می تواند نقش کلیدی در انتقال دانش داشته باشد. آموزش زمانی می تواند براساس نیاز ملی و در جهت گسترش فرهنگ و دانش مدیریت نوین استوار باشد که نظام مدیریتی با رویکرد مشتری محور و کیفیت گرا ایجاد شده باشد. ساختار و نظام مدیریت آموزشی از این لحاظ مورد توجه نظام مدیریت کیفیت واقع می گردد. موسسات آموزشی به عنوان پلی میان تولیدکنندگان دانش و دانش پژوهان جهت پاسخگویی به تغییرات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود نیازمند تحول جدی هستند.

مدیریت کیفیت فراگیر روشی است که می تواند این تحول را در آموزش ایجاد کند. همان طور که سالیس نیز معتقد است، مدیریت کیفیت فراگیر« فلسفه ای از بهبود مستمر است که قادر است مجموعه ای از ابزارهای عملی و فنون برای برآوردن نیازها، خواستها و انتظارات فعلی و آینده هر موسسه آموزشی را فراهم سازد. باتوجه به اینکه سازمانها و واحدهای آموزشی، عوامل اصلی و تعیین کننده آماده سازی و تامین نیروی انسانی دیگر نهادهای تولیدی و خدماتی در جامعه هستند، ضرورت مطالعه و پیاده کردن اصول »مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش بیش از پیش احسـاس می شود.

بنابراین، باید به دنبال یک استاندارد ملی برای »مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش .

بررسی نقش مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش و نیز تاثیرگذاری آموزش برارتقای کیفیت کار، عملکرد و محصول در سازمانها از اهداف مهم این گزارش ویژه می باشد که در ادامه براهداف مذکور تاکید شده است.

مقدمه‌ما در عصر نانوتکنولوژی‌(Nano thecnology) زندگی‌ می‌کنیم‌ که‌ وجود ذره‌ای‌ غبار هستی‌ آن‌ را مختل‌ خواهد کرد. امروزه‌ منابع‌ اصلی‌ ایجاد ارزشهای‌ اقتصادی‌ واجتماعی‌ در یک‌ جامعه‌ دانش‌ محور عبارتند از: دانش، دانایی، خلاقیت، نوآوری‌ ومدیریت‌ وکیفیت. در سالهایی‌ نه‌ چندان‌ دور، آموزش‌ عالی‌ یک‌ وسیله‌ قطعی‌ برای‌ رفاه‌ اجتماعی‌ شناخته‌ می‌شد. اما در حال‌ حاضر رشد کمی‌ دانشگاهها بدون‌ توجه‌ به‌ کیفیت، دانشگاهها را با مشکلاتی‌ همچون‌ افت‌ تحصیلی، وابستگی‌ علمی، فرار مغزها، عدم‌ کارآفرینی‌ و ضعف‌ تولید دانش‌ مواجه‌ کرده‌ است. بسیاری‌ از اندیشمندان‌ بر این‌ عقیده‌اند که‌ باید دانشگاهها نیز همانند سایر کسب‌ و کارها، مورد طراحی‌ مجدد قرارگیرند در غیر این‌ صورت‌ تحت‌ تاءثیر فشارهای‌ رقابت‌ جهانی‌ محکوم‌ به‌ انقراض‌ خواهند بود. مدیریت‌ کیفیت‌ فراگیر یک‌ ابزار فوق‌العاده‌ برای‌ تغییر و برنامه‌ریزی‌ برای‌ کنترل‌ تحولات‌ بیرونی‌ است. مدیریت‌ کیفیت‌ فراگیر فرآیندی‌ است‌ متمرکز بر روی‌ مشتریها، کیفیت‌ محور، مبتنی‌ بر حقایق‌ (سنجش‌ داده‌ها و روشهای‌ آماری) و متکی‌ بر تیم‌ها که‌ برای‌ دستیابی‌ به‌ اهداف‌ استراتژیک‌ سازمان‌ از طریق‌ ارتقای‌ مستمر فرآیندها، توسط‌ مدیریت‌ ارشاد سازمان‌ رهبری‌ می‌شودTQM .

 

فصل اول: تشخیص مفاهیم5

- مدیریت، مدیریت آموزشی،‌اصول و کاربردهای آن

- انواع سبکهای مدیریتی

- آموزش و انواع آن

- سیستم، انواع کاربردهای آن (نگرش سیستمی در مدیریت)

- سازمان و انواع کاربردهای آن(نظریه سازمان مدیریت)

فصل دوم: برنامه­ریزی آموزشی و نظارت بر اجرای آن برنامه­ها

- برنامه آموزشی و نظارت بر اجرای آن برنامه­ها

- فرایند برنامه­ریزی آموزشی

- اصول تحلیل محتوی دوره آموزشی

- ویژگی اساسی آموزش پودمانی

فصل سوم: ارزشیابی از دوره­های آموزشی

- مفهوم ارزشیابی آموزشی و روشهای آن

اصول ارزشیابی جامع و فراگیر

- اصول ارزشیابی از اثربخشی آموزشی

فصل چهارم: نحوه تهیه گزارش­های مورد نیاز یک آموزشگاه

- پایه های اساسی و مقررات مکاتبات اداری

- اصول تهیه گزارش­های مورد نیاز آموزشگاه

فصل پنجم: برقراری روابط انسانی و اصول ارتباطات

- اصول برقراری روابط انسانی

- مفهوم ارتباط و عوامل تشکیل­دهنده آن

- عوامل موثر ارتباطی

- اصول روانشناسی عمومی

- اصول جامعه شناسی عمومی

فصل ششم: نظارت بر امور مالی آموزشگاه

- هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصلی آن

- ثبت معاملات در حساب­ها (شناخت دفاتر مالی و قانونی و دفاتر کمکی حسابداری)

- اصول عمومی حسابداری

- انواع گزارش های حسابداری (تراز آزمایشی، ترازنامه، صورت سود و زیان و صورت حساب)

- روشهای درج اطلاعات حسابداری

فصل هفتم: تهیه محتوای مربوط به خلاقیت و نوآوریهای مدیر

- خلاقیت، نوآوری فنون آنها

- ارتباط خلاقیت و برنامه­ریزی

- شیوه­های تفکر اخلاق

- موانع خلاقیت و نوآوری در سازمان

فصل هشتم: نحوه پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و بهداشت محیط کار:

- حوادث شغلی و علل بروز آنها و بهداشت محیط کار

- وسایل ایمنی و بهداشت کار و کاربرد انها

- اصول پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و حفاظتی و بهداشت کار

- عوارض جانبی و اصول انجام کمک­های اولیه آتش سوزی و اصول انجام آتش نشانی


دانلود با لینک مستقیم


روش ها و معیارهای ارزیابی مهارت شغلی در مدیران آموزشگاه ها و بررسی جنبه های مدیریتی آنها - 185 صفحه فایل ورد و قابل ویرایش
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد