هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

روش تحقیق بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT )

اختصاصی از هایدی روش تحقیق بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

روش تحقیق بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT )


روش تحقیق بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT )

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:47

فهرست مطالب:
عناوین                                        صفحات
چکیده    3
● نوع پژوهش    4
● بیان مسئله    4
● اهمیت و تعریف مسئله    6
● تعریف عملیاتی اجزای مسئله    8
▪ فناوری اطلاعات و ارتباطات ( ICT ):    8
▪ علاقمندی:    8
▪ مدیریت :    8
▪ معلمان:    8
▪ هنرستان:    8
● پرسش های اساسی    9
● اهداف پژوهش    9
● فرضیه پژوهش    12
▪ متغیرهای اساسی    12
● روش‌ها و فنون    13
▪ روش پژوهش ( و توجیه روائی آن )    13
● جامعه آماری    13
● شیوه‌ها و ابزارهای گردآوری اطلاعات    14
▪ شیوه‌های گردآوری اطلاعات    14
▪ ابزارهای گردآوری اطلاعات:    14
▪ شیوه تجزیه و تحلیل یافته ها    15
● پیشینه پژوهش    15
▪ پیشینه های پژوهش در خارج ایران ( پیشینه در خارج )    16
● تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش    19
▪ استفاده از رایانه و مدیریت فایل ها :    22
▪ نگارش ، پردازش و آماده سازی متون با WORD :    23
▪ کار با کاربرگ۱ و صفحه گسترده۲ :    23
▪ کار با پایگاه داده ها۳ :    24
▪ ترکیب نمایشی و ترسیمی :    25
▪ رایانه و انتقال اطلاعات :    26
● تجزیه و تحلیل پرسشهای اساسی    36
● بحث و نتیجه گیری    39
● پیشنهادات    44
● پیشنهادهایی برای تحقیقات آینده    45
فهرست منابع و مآخذ    47

 

چکیده
پژوهش حاضر با عنوان « بررسی میزان علاقمندی مدیریت هنرستان دخترانه صنایع پویا در تشویق معلمان در بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT )»انجام شده است. جامعه آماری پژوهش مدیریت هنرستان غیر انتفاعی دخترانه فنی حرفه ای و کاردانش صنایع پویا ( مدیر به همراه دو تن از معاونین مدرسه ) می باشند.
روش پژوهش سندی ( کتابخانه ای)و پیمایشی می باشد که در روش پیمایشی از مصاحبه ساختار یافته استفاده شده است . اهم نتایج بدست آمده، به شرح زیر است :
▪ مدیریت هنرستان تا حدودی ( در سطحی متوسط) با مفهوم فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT ) آشنا می باشد.
▪ مدیریت هنرستان علاقمند به تشویق معلمان در بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT ) می باشد.
▪ ارتباط میان افراد ( مدیران ، معلمان ، اولیاء ، دانش آموزان ) با یکدیگر از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات ( ICT ) محدود ( در سطحی پایین ) می باشد.
▪ میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات ( ICT ) تا حدودی ( در سطحی متوسط ) در نگرش معلمان و نیز تدوین برنامه های آموزشی تأثیرگذار بوده، ولی در ارزیابی دانش آموزان موثر نبوده است.
 

● نوع پژوهش
پژوهش حاضر از نوع کاربردی می باشد، چرا که شکل گیری مسئله تحقیق در آن ناشی از ضرورت دستیابی به راه حلی مشخص برای مسئله ای خاص می باشد، گرچه جامعه آماری بسیار محدود است اما می توان از دست آورد پژوهش به نتایجی دست یافت.
● بیان مسئله
با استناد به تاریخ می توان دریافت که نوع بشر تاکنون دو موج عظیم تحول را پشت سر گذاشته که هریک به مقیاس وسیعی باعث تغییر در زندگی بشر شده است. اولین موج انقلاب کشاورزی است که هزاران سال به طول انجامید، موج دوم انقلاب صنعتی بود که سیصد سال طول کشید و چند سالی است که تاریخ شاهد تولد موج سوم یا انقلاب ارتباطی – اطلاعاتی می باشد. نماد نخستین تمدن، داس و بیل و زیرساخت آن زمین بود؛ نماد دومین تمدن، خط مونتاژ و زیر ساخت آن کارخانه؛ و نماد سومین تمدن، کامپیوتر و زیر ساخت آن اینترنت (شبکه های ارتباطاتی) است. در گذشته عوامل تولید، شامل زمین، نیروی کار، مواد خام و سرمایه بود، اما امروزه عوامل تولید شامل داده ها ، اطلاعات ، وسایل ارتباطی و دانش است . پیش بینی می شود که تا دو دهه دیگر بشر موفق به درک موج چهارم که در آن همه امور امروز تغییر خواهد کرد، خواهد شد . موج چهارم دنیای مجازی است که حد توسعه یافته ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات (Information and Communication Technology: ICT) امروز در فضای سه بعدی است که آثار محدودی از آن تاکنون به نمایش درآمده است .
در عصر حاضر اطلاعات به عنوان کالایی با ارزش ، استراتژیک و عامل توسعه، نقش بسیار مهمی در میان ابزارهای قدرت کسب کرده است و به مرور خود را به عنوان بزرگترین عامل قدرتمندی کشورها و سازمان ها مطرح کرده است. روزانه مقادیر عظیمی از اطلاعات در جهان تولید می شود و یا از شکلی به شکل دیگر در می آید.
آموزش سنتی توان جذب و هضم این مجموعه از اطلاعات را هم از نظر نیروی انسانی و هم از نظر تجهیزات و برنامه ریزی ندارد، در حالیکه آموزش و پرورش باید از این فرصت به دست آمده بیشترین بهره را ببرد؛ زیرا وظیفه و رسالت آموزش و پرورش، انتقال و آموختن استفاده مناسب از اطلاعات به دانش آموزان است. در هر صورت فناوری اطلاعات و ارتباطات ( ICT ) با سرعت بسیار زیادی رو به گسترش است و تقریباً تمام شئون زندگی انسان ها را تحت سیطره خود درآورده است.آموزش ، تجارت ، بانکداری و در نهایت دولت الکترونیکی همه تحت تأثیر این فناوری ظهور کرده‌اند و به مرور جای موارد مشابه خود را که در گذشته به صورت سنتی انجام می‌شد، می گیرند.


دانلود با لینک مستقیم


روش تحقیق بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT )
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد