این پرسشنامه بر مبنای یک روش تجربی و به منظور کمک به سازمانها برای تعیین موقعیت خود در مدل تعالی سازمانی، طراحی شده است و با ارزیابی وجوه مختلف سازمانی، تعالی سازمان را برحسب توانمندیهای و دستاوردهای سازمانی به نمایش میگذارد.
در پرسشنامه حاضر، تعالی در بعدی وسیع در نظر گرفته شده و صرفاً به وجوه سیستمهای مدیریت کیفیت (مانند ISO 9000) محدود نمیشود. نکته دیگری که در این پرشسنامه در نظر گرفته میشود زمینههایی مانند اثربخشی روشهای اجرایی، دستیابی به بهبود مستمر در محصولات و خدمات و همچنین نحوه استفاده و توسعه کارکنان سازمان در راستای حصول اهداف و نتایج متعالی است
پرسشنامه تعالی سازمانی EFQM