فهرست مطالب
2- بیان مسئله ( توصیف موقعیت آموزشی) 4
3-جمع آوری اطلاعات ( شواهد1 ) 5
6- اجرای طرح و نظارت بر تغییر پیشنهادی: 6
7- جمع آوری اطلاعات ( شواهد 2): 7
چکیده:
من سعی کردم طی مطالعات ، بررسی ، نظرخواهی های مختلف و گردآوری اطلاعات تلاش خود در را جهت رفع این مشکل قرار دهم در. این از راه اولیای مدرسه ـ همکاران ، دانش آموزان کمک گرفتم . روش های مختلفی را یادداشت کردم به و کتب زیادی مراجعه نمودم با تا توجه به مطالب گردآوری شده و تغییر آنها از میان راه ، ها حل یکی را انتخاب کرده در و کلاس اجرا نمایم بنابراین تلفیقی از روش های ( همیاری ـ ایفای نقش را) انتخاب کر با و دم گروه بندی شاگردان کلاسم و ایجاد محیطی مناسب در فضای باز مدرسه با نوع و آب در هوا گروه و ملبس کردن دانش آموزان به شرایط و آب هوایی آن نواحی در گروه و دادن نقش به هریک از اعضای گروه همراه با بیان خصوصیات آن نواحی از روی پلاکاردها و نقشه نواحی و آب هوایی ایران در که پیوست آمده است این کار انجام و شد نتایج حاصل از آن بسیار رضایت بخش بود این رضایت مندی در گفته و ها رفتار دانش آموزان و اولیای آنها و همکاران هم پایه و کارکنان مدرسه به خوبی نمایان بود.
تشکر:
اریک هوفر می گوید : در جهانی که هر لحظه اش آبستن تغییرات مهمی است موفقیت همواره در دسترس کسانی خواهد بود که تشنه یادگیری هستند نو. شدن و خلاقیت زمینه موفقیت شغلی می باشد و باید در هر شغلی باشیم باید باور کنیم که باید بهترین آنها باشیم. در این مقاله از کلیه همکاران و دانش آموزان و اولیای آنها و مدیریت و کارکنان مدرسه که بهترین مشوق و راهنمای در من اجرای طرح مذکور بودند صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم و همچنین از استاد ارجمند و بزرگوار جناب آقای حسینی در تهیه و تنظیم مطالب و جمع بندی آن که بهترین راهنمایم بودند نهایت قدردانی و سپاس را دارم.
مقدمه: یک معلم موفق و پژوهشگر باید نقاش باشد تا چهره ی زیبای دانش آموز در را ذهن دلش نقاشی کند ـ باید خطاط باشد به تا زندگی خط خورده بعضی از دانش آموزان شکل بدهد ـ باید شاعر باشد تا زندگی شاگردان خود به را بهترین نحو بسراید ـ خیاط باشد تا درزهای روح و دل پاک و کوچک کودکان را ترمیم کند ـ باید نسیم باشد از تا اشتباهات کودکانه شاگردان خود با مهربانی و ملایمت بگذرد ـ باید شبنم باشد و قطرات مهر را بر گل روی کودکان بپاشد ـ باید باران باشد تا پاکی به را شاگردان خود بیاموزد و باید. . . امسال هفتمین سالی است که در من کلاس چهارم ابتدایی با مدرک تحصیلی لیسانس و بیست و یکسال سابقه خدمت آموزشی مشغول به تدریس هستم و این پایه با را علاقه فراوان تدریس می کنم و هرساله در تدریس درس جغرافیا از کتاب تعلیمات اجتماعی ، فصل نواحی و آب هوایی ایران متوجه می شوم که دانش آم وزان در یادگیری این فصل دچار اشتباه می شوند
اقدام پژوهی>حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیای کلاس چهارم ابتدایی در بخش نواحی و آب هوایی ایران