هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق هنجاریابی آزمون افسردگی کودکان ماریاکواس برای کلیه دانش آموزان

اختصاصی از هایدی تحقیق هنجاریابی آزمون افسردگی کودکان ماریاکواس برای کلیه دانش آموزان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق هنجاریابی آزمون افسردگی کودکان ماریاکواس برای کلیه دانش آموزان


تحقیق هنجاریابی آزمون افسردگی کودکان ماریاکواس برای کلیه دانش آموزان

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

 

تعداد صفحه:156

فهرست مطالب ››

 

 

 

عنوان                                         صفحه

 

فصل اول : طرح تحقیق

 

مقدمه :.. 2

 

بیان مسئله :.. 4

 

اهمیت پژوهش :.. 10

 

اهداف تحقیق :.. 13

 

اهداف کلی :.. 13

 

تعاریف نظری واژه‌ها و مفاهیم :.. 14

 

تعاریف عملیاتی واژه‌ها و مفاهیم :.. 18

 

سؤالات تحقیق :.. 19

 

فرضیه‌های تحقیق :.. 19

 

فصل دوم : پیشینه پژوهش

 

مقدمه :.. 22

 

سلامتی و تعریف آن :.. 23

 

عوامل تأثیرگذار بر سلامت:.. 24

 

انواع سلامتی :.. 25

 

سلامت روانی و تعریف آن :.. 27

 

عوامل موثر بر سلامت روانی :.. 28

 

اختلالات روانی و تعریف آن :.. 30

 

تاریخچه بررسی اختلالات روانی :.. 32

 

طبقه بندی اختلالات روانی :.. 36

 

اختلالات خلقی و تعریف آن :.. 42

 

تاریخچه بررسی اختلالات خلقی :.. 43

 

طبقه بندی اختلالات خلقی :.. 44

 

اختلالات افسردگی :.. 44

 

اختلالات دو قطبی :.. 45

 

اختلال افسردگی و تعریف آن :.. 46

 

نظریه‌های روان شناختی در مورد افسردگی :.. 48

 

نظریه زیست شناختی :.. 48

 

نظریه روان پویایی :.. 50

 

نظریه یادگیری :.. 51

 

نظریه شناختی :.. 52

 

علایم و نشانه‌های اختلال افسردگی :.. 54

 

سبب شناسی اختلال افسردگی :.. 56

 

انواع افسردگی :.. 57

 

اختلال افسردگی و سن :.. 59

 

اختلال افسرگی و جنس :.. 60

 

روشهای تشخیص و ارزیابی افسردگی در کودکان :   61

 

انواع آزمونهای ارزیابی افسردگی :.. 63

 

پرسشنامه افسردگی کودکان CDI :.. 63

 

2 ـ پرسشنامه افسردگی بک :.. 64

 

مقیاس افسردگی اصلی برای مطالعات همه گیر شناسی ( CES _ D ) :   65

 

آزمون و تعریف آن :.. 66

 

سابقه تاریخی آزمونهای روانی :.. 67

 

ویژگیهای آزمونهای روانی :.. 69

 

الف ) ویژگیهای اصلی :.. 70

 

الف ) روش باز آزمایی :.. 71

 

ب ) روش فرمهای همتا یا موازی :.. 71

 

ج ) روش دو نیمه کردن آزمون :.. 72

 

د ـ روش کودر ـ ریچاردسون :.. 73

 

الف ) روایی محتوا :.. 74

 

ب ) روایی صوری یا ظاهری :.. 76

 

ج ) روایی ملاکی :.. 77

 

د ) روایی سازه :.. 79

 

3 ـ حساسیت یا ظرافت تشخیص :.. 81

 

ب ) ویژگیهای فرعی :.. 81

 

مفهوم نرم یا هنجار و تعریف آن :.. 82

 

انواع نرم یا هنجار :.. 83

 

1 ـ هنجارهای سنی:.. 83

 

2 ـ هنجارهای کلاسی:.. 84

 

3 ـ هنجارهای رتبه درصدی :.. 84

 

4 ـ هنجار مربوط به نمرات معیار :.. 85

 

پژوهشهای خارجی :.. 87

 

پژوهشهای داخلی :.. 88

 

فصل سوم : روش تحقیق

 

مقدمه :.. 90

 

روش تحقیق :.. 90

 

جامعه آماری :.. 91

 

نمونه و روش نمونه گیری :.. 91

 

روش اجرای تحقیق :.. 92

 

ابزارهای گرد آوری اطلاعات :.. 93

 

روایی و پایایی آزمون ماریاکواس :.. 95

 

روایی و پایائی آزمون افسردگی بک :.. 95

 

روشهای آماری مورد استفاده در این پژوهش :.. 96

 

سؤالات پژوهش :.. 98

 

فرضیه‌ها پژوهش :.. 98

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات

 

مقدمه :.. 100

 

محاسبه پایایی آزمون :.. 100

 

تحلیل نتایج :.. 101

 

محاسبه روایی آزمون :.. 102

 

فرضیه اول :.. 103

 

فرضیه دوم :.. 103

 

فرضیه سوم :.. 105

 

اداری.. 105

 

فرضیه چهارم :.. 106

 

فرضیه پنجم :.. 107

 

فرضیه ششم :.. 108

 

فرضیه هفتم :.. 109

 

فرضیه هشتم :.. 112

 

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

 

مقدمه :.. 115

 

بحث و نتیجه گیری :.. 115

 

پیشنهادات.. 124

 

پیشنهادات کاربردی :.. 124

 

پیشنهادات پژوهشی :.. 125

 

محدودیت‌ها :.. 126

 

ضمائم

 

فهرست منابع و مأخذ :..

مقدمه :

بدون شک نیروی انسانی از مهم ترین سرمایه‌های جوامع است. سرمایه ای که امکان بهربرداری از منابع انرژی را فراهم می‌سازد و وجود کار آمدش رفاه و امنیت جامعه را تامین می‌کند. اهمیت نیروی انسانی تا جایی است که منابع مادی همواره یک پله پایین تر از آن قرار می‌گیرد این مساله باعث توجه بیش از بیش جوامع بشری به نیروی انسانی گردیده و برنامه ریزی‌های گسترده ای در جهت حفظ و تربیت آن انجام گرفته تا میزان بهره وری از این سرمایه ی ناشناخته را ( البته در برخی کشورها ) افزایش یابد.

حفظ و تربیت نیروی انسانی علاوه بر این که از جهت جسمانی مورد توجه است از نظر روانی بسیار مهم است. چرا که هر گونه دگرگونی روحی، جسم را تحت تأثیر قرار داده و فرد را ناکارآمد می‌کند.

اگر چه ضرب المثل « عقل سالم در بدن سالم است » در بین مردم باب شده اما باید این ضرب المثل بدین گونه اصلاح گردد که : عقل سالم در بدن سالم و بدن سالم در سایه ی روح سالم است. بدیهی است روح و روان ناسالم جسم را پژمرده و تنبل ساخته و قدرت کار و فعالیت را از او می‌گیرد. کوتاه سخن این که تلاش‌های جوامع در جهت سلامت جامعه به خصوص در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که سلامت روحی و روانی افراد از اهمیت بیشتری نسبت به سلامت جسمانی برخوردار است.   وجود این گونه تحلیل و نظریه‌ها درباره ی نیروی انسانی باعث شده که جوامع کوچک و بزرگ از خانواده تا مدرسه و از سطح ملی تا سطح جهانی همه و همه توجه بیشتری به سلامت افراد نمایند و فرد را ابتدا از نظر روانی به خوبی بشناسند آن گاه با تدابیر مؤثر موانع رشد روحی او را مرتفع سازند تا در سایه روح سالم،جسم سالم پرورش یابد و افراد سالم سلامت جامعه را تامین و تضمین کنند. گستره ی بیماری‌های روحی و روانی که مانع رشد طبیعی و شکوفایی استعدادهای افراد می‌گردد، بسیار وسیع است اما در این میان افسردگی یکی از شایع ترین بیماری‌های سده ی اخیر است. درباره ی افسردگی که در تمام دوره‌های رشد ممکن است بروز دهد تحقیقات و مطالعات زیادی صورت گرفته و نتایج نشان می‌دهد که افسردگی در دوران نوجوانی که موم شخصیت فرد شکل مگیرد مهم و قابل تامل است و اگر بدان توجه نگردد باعث بروز ناهنجاری‌های شخصیتی و شکوفا نشدن استعدادها می‌گردد.

156

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق هنجاریابی آزمون افسردگی کودکان ماریاکواس برای کلیه دانش آموزان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد