فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:41
فـهـرسـت مطالب:
فصل اول
1 تاریخچه سازمان .................................................................................................................................................... 2
2 نوع محصولات تولیدی ........................................................................................................................................ 2
3 شرح مختصری از فرایند تولید یا خدمات ........................................................................................................ 3
فصل دوم
1 وضعیت رشته کار آموزی در واحد صنعتی......................................................................................................... 4
2 بررسی شرح وظایف رشته کار آموزی در واحد صنعتی ................................................................................. 4
3 برنامه های در دست اجرا .................................................................................................................................... 4 فصل سوم
1 آموخته ها و پیشنهادات ....................................................................................................................................... 5
1.1 بستن یک شبکه محلی ................................................................................................................................ 5
2.1 کار با اینتر نت ................................................................................................................................................ 6
1.2.1 تاریخچه پست الکترونیک .................................................................................................................. 6
2.2.1 امکانات لازم برای ارسال پیام .............................................................................................................. 7
3.2.1 مبانی پست الکترونیکی ........................................................................................................................ 8
4.2.1 چرخه زندگی یک پیغام پستی............................................................................................................. 9
5.2.1 اجزای یک پیغام ................................................................................................................................... 11
6.2.1 قراردادهای ارتباطی ............................................................................................................................. 12
7.2.1 پیغامهای خطای پست الکترونیکی..................................................................................................... 12
8.2.1 چند پیشنهاد برای محرمانه نگهداشتن آدرس Mail...................................................................13
9.2.1 مزایا و معایب ....................................................................................................................................... 14
3.1 آشنایی با سخت افزارهای کامپیوتر............................................................................................................. 15
1.3.1 Main Board ................................................................................................................................ 15
2.3.1 Hard Disk .................................................................................................................................. 17
3.3.1 V.G.A (کارت گرافیکی) ............................................................................................................ 17
4.3.1 CD Drive ..................................................................................................................................... 18
ضمیمه 1: دیسک سخت ........................................................................................................................................19
ضمیمه 2: انواع حافظه ..........................................................................................................................................29
فصل اول:
آشنایی کلی با مکان کار آموزی
تاریخچه سازمانی:
سازمان یا شرکت محل کار آموزی دارای دو پخــــش اصلی می باشد. که یک بخش مربوط به فعالیت های خدماتی از جمله نرم افزار و سخت افزارومشاوره و بخش دیگرمربوط به فعالیت های آموزشی مانند تدریس می باشد.
این شرکت ازسال 1375 تشکیل شده و به ثبت رسیده. مدیران شرکت ذکر شده تقریبا" همگی از دانشجویان فارغ التحصیل رشته کامپیوتر می باشند.که بعد از فراغت از تحصیل و گرفتن مدرک این شرکت را تاسیس کردندو در حال حاضر به موفقیت خوبی دست پیدا کرده اندوکارهــای بزرگی در دست اجرادارند.
نوع محصولات خدماتی یا تولیدی:
همانگونه که در بخش قبل ذکر کردیم این شرکت هم در بخش خدمات وهم در بخش آموزش فعالیت می کند.که هرکدام از این بخش ها را بطور مختصر توضیح می دهیم.
بخش خدمات:
دراین بخش کار هایی که انجام می شود شامل مشاوره در باره خریدکامپیوتر و سخت افزارهاو وسایل جانبی می باشد. همچنین اسمبل (سرهم کردن سخت افزارهاو نصب نرم افزارها) کامپیوتر و تهیه سخت افزارهای مــــورد نیاز مشتری ها و یادریافت سفارشات مشتری برای ایجاد و نوشتن برنامه های کاربردی مانند بانک های اطلاعــات و ... و همچنین عیب یابی و نگهداری کامپیوتر هایی که دارای مشکل می باشند و یا همیشه درست کار کردن آنها لازم است. از جمله کارهایی که تازگی شروع به کار کرده طراحی و راه اندازی وب سایت می باشد. افراد این تیم در همین مدت کمی که شروع به کار کرده پیشرفت خوبی کرده اند.
بخش آموزش:
این بخش که شامل دو آموزشگاه مجزامی باشد.که یکی به تدریس دروس کامپیوتر می پردازد که شامل درسهای تخصــصی و درسهایی که برای گذراندن مدارک فنی حرفه ای لازم است و مهارتهای آزاد که برای افراد مختلف به صورت کلاسهای خصوصی و کلاسهای عمومی ارئه می شوند.و در آموزشگاه دیگر به صورت قرار دادی به آموزش پرسنل شرکت ها و ادارات در زمینه اینترنت می پردازد. به این صورت که با بستن قرار داد با شرکت ها و دیگر اداره ها به آموزش کار با اینترنت تا سطح خواسته شده توسط شرکت می پردازد.
شرح مختصری از فرایند تولیدی یا خدماتی:
بخش خدمات:
این بخش به سه قسمت تقسیم می شود:
1)مسئول فروش
2)مسئول خدمات
3)مامور خرید
مسئول فروش:
کار این مسئول این است که سفارش کار را از مشــــتری گرفته که این سفارش ممکن است سفارش قطعــــات یا نرم افزار- سیستم- بستن شبکه- تعمیر و نگهـــداری که تمام این سفارشات را از مشتری گرفته و بعد بنا به نوع آنها را به بخش های مختلف می فرستد.
مسئول خدمات:
این مسئول شامل چند تیم انجام کار می باشد که هر تیـــم کارهای خاصی را انجام می دهند.
بعنوان مثال:
تیم برنامه نویسی مسئول نوشتن و تهیه نرم افــزارهای سفارشی مشتریان می باشد.و یا مهندسین شبکه مسئول بستن شبکه های سفارش داده شده توسط مشتریان می باشنــد یا رفع عیب شبکه های مشتریان را انجام می دهند.
مامور خرید:
که معمولا یا مدیر شرکت است یا بطور مستقیم از مدیر شرکت دستور می گیرد. تمام اجناس مورد نیـــاز که در انبار موجود نیست را به شرکت های نمایندگی سفارش می دهد.
گزارش کارآموزی کامپیوتر : شرکت اروند رایانه آبادان