هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

طرح کسب و کار طراحی و پیاده سازی سیستم فروشگاه کامپیوتر

اختصاصی از هایدی طرح کسب و کار طراحی و پیاده سازی سیستم فروشگاه کامپیوتر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

طرح کسب و کار طراحی و پیاده سازی سیستم فروشگاه کامپیوتر


طرح کسب و کار طراحی و پیاده سازی سیستم فروشگاه کامپیوتر

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:50

فهرست مطالب:

1-مقدمه    3
2- مدل کسب و کار (business model)    4
  2-1-مقدمه¬ای بر مدلسازی کسب و کار    4
  2-2- واژه¬نامه کسب و کار    5
    2-2-1-مشتری    5
    2-2-2-منشی    5
    2-2-3-مدیر    5
    2-2-4-کارمند    5
    2-2-5-صندوق دار    5
    2-2-6-کامپیوتر    5
  2-3-نمودار مورد کاربرد کسب و کار فروشگاه کامپیوتر    6
    2-3-1-مورد کاربرد سفارش    7
    2-3-1-1-نمودار فعالیت مورد کاربرد سفارش    7
    2-3-1-2-نموادار تحلیل شی مورد کاربرد سفارش        8
    2-3-2-مورد کاربرد پرداخت نقدی هزینه        9
    2-3-2-1- نمودار فعالیت مورد کاربرد پرداخت نقدی هزینه    9
    2-3-2-2- نموادار تحلیل شی مورد کاربرد پرداخت نقدی هزینه    10
    2-3-3-مورد کاربرد پرداخت قسطی هزینه    11
    2-3-3-1- نمودار فعالیت مورد کاربرد پرداخت قسطی هزینه    11
    2-3-3-2- نموادار تحلیل شی مورد کاربرد پرداخت قسطی هزینه    12
    2-3-4-مورد کاربرد پرداخت قسط    13
    2-3-4-1- نمودار فعالیت مورد کاربرد پرداخت قسط    13
    2-3-4-2- نموادار تحلیل شی مورد کاربرد پرداخت قسط    14
    2-3-5-مورد کاربرد تسویه حساب    15
    2-3-5-1- نمودار فعالیت مورد کاربرد تسویه حساب    15
    2-3-5-2- نموادار تحلیل شی مورد کاربرد تسویه حساب    16
3- مشخصات نرم افزار    17
  3-1- نمودار مورد کاربرد سیستم فروشگاه کامپیوتر    17
   3-1-1- مورد کاربرد ورود به سیستم    18
   3-1-1-1-نمودار تحلیل شی مورد کاربرد ورود به سیستم    18
   3-1-1-2-  فرم های رابط کاربری و شرح کاربری مورد کاربرد ورود به سیستم    19
   3-1-1-3-  مدل داده ای مورد کاربرد ورود به سیستم    20
   3-1-2- مورد کاربرد ثبت سفارش    21
   3-1-2-1- نمودار تحلیل شی مورد کاریرد ثبت سفارش    21
   3-1-2-2- فرم های رابط کاربری و شرح کاربری مورد کاربرد ثبت سفارش    22
   3-1-2-3- مدل داده ای مورد کاربرد ثبت سفارش    25
   3-1-3- مورد کاربرد گرفتن گزارش فروش    26
   3-1-3-1-  نمودار تحلیل شی مورد کاریرد گرفتن گزارش فروش     26
   3-1-3-2-  فرم های رابط کاربری و شرح کاربری مورد کاربرد گرفتن گزارش فروش     27
   3-1-3-3-  مدل داده ای مورد کاربرد گرفتن گزارش فروش    27
   3-1-4-  مورد کاربرد ورود اطلاعات قطعات جدید    28
   3-1-4-1-  نمودار تحلیل شی مورد کاریرد ورود اطلاعات قطعات جدید    28
   3-1-4-2-  فرم های رابط کاربری و شرح کاربری مورد کاربرد ورود اطلاعات قطعات جدید    29
   3-1-4-3- مدل داده ای مورد کاربرد ورود اطلاعات قطعات جدید     31
   3-1-5-  مورد کاربرد فروش قطعات و لوازم جانبی     32
   3-1-5-1-  نمودار تحلیل شی مورد کاربرد فروش قطعات و لوازم جانبی     32
   3-1-5-2-  فرم های رابط کاربری و شرح کاربری مورد کاربرد فروش قطعات و لوازم جانبی     33
   3-1-5-3-  مدل داده ای مورد کاربرد فروش قطعات و لوازم جانبی    35    
   3-1-6-  مورد کاربرد ورود اطلاعات پرداخت های مشتری     36
   3-1-6-1-  نمودار تحلیل شی مورد کاربرد ورود اطلاعات پرداخت های مشتری    36
   3-1-6-2-  فرم های رابط کاربری و شرح کاربری مورد کاربرد ورود اطلاعات پرداخت های مشتری    37
   3-1-6-3-  مدل داده ای مورد کاربرد ورود اطلاعات پرداخت های مشتری    39
   3-1-7-  مورد کاربرد گرفتن گزارش مالی     40
   3-1-7-1-  نمودار تحلیل شی مورد کاربرد گرفتن گزارش مالی    40
   3-1-7-2-  فرم های رابط کاربری و شرح کاربری مورد کاربرد گرفتن گزارش مالی    41
   3-1-7-3-  مدل داده ای مورد کاربرد گرفتن گزارش مالی    43
   3-1-8-  مورد کاربرد تعریف کاربران و تعیین سطوح دسترسی     44
   3-1-8-1-  نمودار تحلیل شی مورد کاربرد تعریف کاربران و تعیین سطوح دسترسی    44
   3-1-8-2-  فرم های رابط کاربری و شرح کاربری مورد کاربرد تعریف کاربران و تعیین سطوح دسترسی    45
   3-1-8-3-  مدل داده ای مورد کاربرد تعریف کاربران و تعیین سطوح دسترسی    47
4- مدل داده ای سیستم فروشگاه کامپیوتر    50
  4-1- نمودار Class Table فروشگاه کامپیوتر    50
 

 

1- مقدمه
فروشگاه¬های کامپیوتر، به مشتریان خود خدماتی از قبیل فروش وارتقای سیستم¬های کامپیوتری ارائه می¬کنند. در چنین فروشگاه¬هایی مشتری با مراجعه به فروشگاه مشخصات سیستم مورد نظر خود را اعلام می¬کند و فروشگاه موظف می¬شود ظرف یک مدت مشخص سفارش مشتری را آماده کند. همچنین در چنین فروشگاه¬هایی خدمات فروش قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر انجام می شود. در سیستم سنتی تمامی مراحل ثبت سفارش و خرید و فروش ها و صدور فاکتور به صورت دستی و بر روی کاغذ انجام می¬شد. به دلایل مشکلاتی که در سیستم سنتی وجود داشت ما بر آن شدیم که سیستمی طراحی کنیم که در آن کلیه مراحل ثبت سفارش مشتری¬ها، صدور کلیه فاکتورها و لیست ها به صورت مکانیزه و توسط یک سیستم کامپیوتری انجام شود.  
 

2- مدل کسب و کار (business model)

2-1-مقدمه¬ای بر مدلسازی کسب و کار
مدلسازی کسب وکار یکی از Discipline های Rational Unified Process است که به طور عمده در فاز آغازین یا تشریح به آن توجه می¬شود. مهم¬ترین اهداف مدلسازی کسب و کار عبارت است از:
1.    درک ساختار و پویایی سازمانی که باید سیستم های نرم افزاری در آنجا مستقر شود.
2.    درک مسائل و مشکلات جاری سازمان و شناسایی پتانسیل¬ها و نقاط بهبود
3.    اطمینان از این که مشتریان کاربران نهایی و تولیدکنندگان نرم افزار درک مشترکی از سازمان هدف دارند.
4.    اسنتاج و استخراج نیازمندی¬های سیستم یا سیستم¬هایی که باید سازمان هدف را در دستیابی به اهدافش پشتیلانی نماید.
به عبارت دیگر با انجام مدلسازی کسب و کار می¬توان به سوالات زیر پاسخ داد:
1.    سازمان مورد نظر چه وظایفی دارد و چه کارهایی انجام می¬دهد.
2.    وظایف و کارهای سازمان به خاطر چه کسانی انجام می¬شود.
3.    این وظایف و کارها چگونه و به چه روشی انجام می¬شود.
4.    چه کسانی در سازمان این وظایف و کارها را انجام می¬دهند.
5.    برای انجام یک کار و یا انجام وظایف یک سازمان چه اسناد، مدارک و اطلاعاتی بین مخاطبین سازمان و کارمندان سازمان مباله می¬شود.

مدلسازی کسب و کار شامل دو مرحله است:
1.    تهیه شرح کسب و کار
در این قسمت وظایف و چگونگی انجام وظایف در  سازمان شرح داده می¬شود.
2.    تهیه واژه نامه کسب و کار
    در این قسمت واژه¬های تخصصی کسب و کار مشخص و برای آنها یک تعریف قابل درک ارائه می¬شود.
شرح کسب و کار سیستم فروشگاه کامپیوتر پارسا
فروشگاه کامپیوتر پارسا برای مشتریان خود ارائه خدماتی از قبیل فروش و ارتقای سیستم های کامپیوتری را فراهم کرده است. هر مشتری با مراجعه به فروشگاه درخواست خود را که شامل درخواست خرید یا ارتقا است اعلام می¬نماید. در این صورت به مشتری فرمی تحویل داده می¬شود که در آن مشخصات سیستم مورد نظر او پرسیده می شود. پس از ثبت درخواست و پرداخت هزینه آن، مشتری ظرف مدت حدکثر یک هفته سیستم خود را تحویل می¬گیرد. این فروشگاه سیستم¬های تحویلی را تا مدت یک سال ضمانت می¬کند و در مدت ضمانت کلیه قطعات در صورت خرابی به صورت رایگان تعویض می¬شوند. در این فروشگاه خدمات فروش قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر نیز انجام می¬شود.
این فروشگاه همچنین امکان پرداخت قسطی هزینه را برای مشتریان خود فراهم کرده است. در این صورت مشتری هنگام سفارش پیش پرداختی، پرداخت می¬کند و برای مابقی آن یک قطعه چک به مبلغ، مابقی هزینه به فروشگاه تحویل می¬دهد.
 
2-2- واژه¬نامه کسب و کار سیستم فروشگاه کامپیوتر
   2-2-1-مشتری :شخصی است حقیقی و یا حقوقی که متقاضی استفاده از خدمات فروشگاه می¬باشد.
   2-2-2-منشی: شخصی است که تقاضاهای مشتری را ثبت می¬کند.

   2-2-3-مدیر: شخصی است که وظیفه صدور مجوزها و نظارت بر امور فروشگاه را بر عهده دارد.

   2-2-4-کارمند: شخصی است که وظیفه آماده سازی سفارش مشتری و تعیین قطعات مورد نیاز را بر عهده دارد.

   2-2-5-صندوق دار: شخصی است که وظیفه انجام امور حسابداری فروشگاه را بر عهده دارد.

   2-2-6-کامپیوتر: سیستمی است که از چندین سخت¬افزار متصل به هم تشکیل شده که به کمک یک نرم¬افزار سیستم عامل مدیریت می¬شود.


دانلود با لینک مستقیم


طرح کسب و کار طراحی و پیاده سازی سیستم فروشگاه کامپیوتر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد