هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه ارزیابی تاثیر عوامل اقتصادی و اجتماعی بر میزان تمایل افراد برای تقاضای بیمه عمر در ایران

اختصاصی از هایدی پایان نامه ارزیابی تاثیر عوامل اقتصادی و اجتماعی بر میزان تمایل افراد برای تقاضای بیمه عمر در ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه ارزیابی تاثیر عوامل اقتصادی و اجتماعی بر میزان تمایل افراد برای تقاضای بیمه عمر در ایران


پایان نامه ارزیابی تاثیر عوامل اقتصادی و اجتماعی بر میزان تمایل افراد برای تقاضای  بیمه عمر در ایران

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:95

فهرست مطالب:
عنوان                                            صفحه
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1) مقدمه    2
1-2) بیان مسئله    3
1-3) اهمیت و ضرورت تحقیق    4
1-4) اهداف تحقیق    5
1-4-1) اهداف اصلی تحقیق    5
1-4-2) اهداف فرعی تحقیق    5
1-5) چارچوب نظری     5
1-6) پرسش های تحقیق     6
1-6-1) پرسش های اصلی تحقیق     6
1-6-2) پرسش های فرعی تحقیق     7
1-7) فرضیه های تحقیق     7
1-7-1) فرضیه های اصلی تحقیق     7
1-7-2) فرضیه های فرعی تحقیق     7
1-8) تعاریف نظری و عملیاتی متغیر های تحقیق     8
1-8-1) سطح درآمد و بیمه عمر    8
1-8-2) مقایسه بیمه عمر و دیگر روش های سرمایه گذاری     8
1-8-3 ) ترویج  و شناساندن بیمه عمر در کنار حمایت های دولت     9
1-9) قلمرو تحقیق     11
1-9-1) قلمرو موضوعی    11
1-9-2) قلمرو مکانی    11
1-9-3) قلمرو زمانی    11
فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق
بخش اول : مبانی نظری
2) مقدمه    13
2-1-1) تعریف بیمه    15
2-1-2) ریشه لغوی بیمه     19
2-1-3) انواع بیمه     20
2-1-4) مفهوم بیمه عمر    20
2-1-5)  تاریخچه بیمه عمر    21
2-1-6) تاریخچه ای از صنعت بیمه در ایران و جهان     23
2-1-7) تاریخچه بیمه های بازرگانی در ایران     26
2-1-8) نگاهی به تاریخچه بیمه عمر در ایران    27
2-1-9) عوامل موثر بر بیمه عمر     27
2-1-10) موانع پیش روی توسعه بیمه های عمر در ایران      28
2-1-10-1) عوامل اقتصادی :    28
2-1-10-2) عوامل ساختاری      28
2-1-10-3)  عوامل اجتماعی      29
2-1-10-4) عوامل فرهنگی       29
2-1-11) جایگاه بیمه عمر در اقتصاد کشور      29
2-1-12) تحلیل تاثیر تورم و تقاضای بیمه عمر      30
2-1-12-1) راهکارهای متداول خنثی سازی اثر تورم در بیمه نامه های عمر:    30
2-1-13)  تحلیل تاثیر بار تکفل و تقاضای بیمه عمر      33
2-1-14)  تحلیل تاثیر سطح درآمد و بیمه عمر      34
2-1-15) تحلیلی بر تاثیر دیگر روش های سرمایه گذاری و تقاضای بیمه عمر     36
2-1-16) فعالیت های ترویجی بیمه عمر    38
بخش دوم : پیشینه تحقیق
2-2-1) تحقیقات داخلی     41
2-2-2) تحقیقات خارجی    44
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1) مقدمه    48
3-2) فرآیند اجرای تحقیق    48
3-3) روش تحقیق    49
3-4) جامعه ی آماری    49
3-5) حجم نمونه و برآورد آن    50
3-6) روش گرد آوری اطلاعات    50
3-7) ابزار اندازه گیری    51
3-7-1) پرسشنامه جهت اندازه گیری عوامل اقتصادی و اجتماعی (متغیر مستقل)    51
3-7-2) پرسشنامه جهت اندازه گیری تمایل برای تقاضای بیمه عمر (متغیر وابسته)    51
3-8 تعیین روایی پرسشنامه    52
3-9) اعتبار و پایایی (اعتبار پذیری) پرسشنامه    52
3-7 ) روش های تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات     53
فصل چهارم:  تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات
4-1) مقدمه    56
4-2) توصیف متغیرهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان:    56
4-3) توصیف متغیرهای تحقیق      59
4-4) آزمون فرضیات تحقیق:    66
4-4-1) فرضیه های اصلی     66
4-4-2) فرضیه های فرعی     67
فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادها
5-1 ) مقدمه    71
5-2) نتایج آمار توصیفی    71
5-3) نتایج حاصل از آزمون فرضیات پژوهش    72
5-4) پیشنهادات مبتنی بر نتیجه آزمون فرضیات پژوهش     74
5-5 ) پیشنهادات برای محققین آتی     75
5-6) محدودیتهای تحقیق    75
منابع  و ماخذ     77
ضمائم     81

 
فهرست جداول
عنوان                                            صفحه
 جدول 2-1) نماگرهای جمعیت کشور در سال های 85-1365     33
جدول 2-2) نماگرهای جوانی و سالمندی جمعیت کشور در سالهای 85- 1365    33
 جدول 2-3) برآورد جمعیت کشور در سالهای 88- 1384     34
جدول 3-1) توزیع  سوالات پرسشنامه    52
جدول3-2) آلفای کرونباخ متغیر های تحقیق    53
جدول4-1) توصیف جنسیت پاسخ دهندگان    56
جدول4-2) توصیف سن پاسخ دهندگان    57
جدول4-3) توصیف تحصیلات پاسخ دهندگان    58
 جدول4-4) توصیف متغیر درآمد پایین    59
جدول4-5) توصیف متغیر قابل رقابت نبودن بیمه های عمر سنتی با سایر فعالیت های سرمایه گذاری    60
 جدول4-6) توصیف متغیر عوامل اقتصادی    61
 جدول4-7) توصیف متغیر عدم فرهنگ سازی در جامعه از طریق رسانه های جمعی و با حمایت        دولت     62
جدول4-8) توصیف متغیر ناآشنایی مردم با بیمه های عمر و مترادف دانستن آنها با بیمه تامین اجتماعی و      درمان     63
 جدول4-9) توصیف متغیر عوامل اجتماعی     64
 جدول4-10) توصیف متغیر میزان تمایل برای تقاضای بیمه عمر     65
 جدول4-11) آزمون رگرسیون بین عوامل اجتماعی و میزان تمایل برای تقاضای بیمه عمر     66
 جدول4-12) آزمون رگرسیون بین عوامل اقتصادی و میزان تمایل برای تقاضای بیمه عمر     66
 جدول4-13) آزمون رگرسیون بین سطح پایین درآمد و میزان تمایل برای تقاضای بیمه عمر    67
 جدول4-14) آزمون رگرسیون بین قابل رقابت نبودن بیمه های عمر سنتی با سایر فعالیت های سرمایه گذاری و میزان تمایل برای تقاضای بیمه عمر     67
 جدول4-15) آزمون رگرسیون بین عدم فرهنگ سازی در جامعه و میزان تمایل برای تقاضای بیمه         عمر     68
 جدول4-16) آزمون رگرسیون بین ناآشنایی مردم با بیمه های عمر و میزان تمایل برای تقاضای بیمه      عمر     69
 
فهرست نمودارها
عنوان                                            صفحه
 نمودار4-1) نمودار دایره ای جنسیت پاسخ دهندگان     56
 نمودار4-2) نمودار میله ای سن پاسخ دهندگان     57
نمودار4-3) نمودار میله ای تحصیلات پاسخ دهندگان    58
نمودار4-4) هیستوگرام  متغیر درآمد پایین    59
نمودار4-5) هیستوگرام  متغیر قابل رقابت نبودن بیمه های عمر سنتی با سایر فعالیت های سرمایه      گذاری     60
 نمودار4-6) هیستوگرام  متغیر عوامل اقتصادی     61
  نمودار4-7) هیستوگرام  متغیر عدم فرهنگ سازی در جامعه از طریق رسانه های جمعی و با حمایت  دولت     62
 نمودار4-8) هیستوگرام  متغیر ناآشنایی مردم با بیمه های عمر و مترادف دانستن آنها با بیمه تامین   اجتماعی و درمان     63
 نمودار4-9) هیستوگرام  متغیر عوامل اجتماعی     64
 نمودار4-10) هیستوگرام  متغیر میزان تمایل برای تقاضای بیمه عمر     65

 
فهرست اشکال
عنوان                                            صفحه
 شکل 1 –1 ) مدل تحلیلی تحقیق – تاثیر عوامل اقتصادی و اجتماعی بر تقاضای بیمه عمر     6


چکیده
بیمه ی عمر به عنوان ابزاری برای سرمایه گذاری و همچنین، به منظور غلبه بر مشکلات ناشی از مرگ سرپرست خانواده و پیری و کهولت است. در بسیاری از کشورها با بیمه های عمر، منبع مالی عظیمی درکل جامعه از حق بیمه های گرفته شده به دست می آید که میتوان برای توسعه ی خود صنعت بیمه و یا دیگر بخش ها و خدمات رسانی بیشتر استفاده کرد . با وجود پیشرفت همه جانبه ی این بیمه در کشورهای توسعه یافته و حتی بسیاری از کشورهای در حال توسعه، محصولات بیمه ی عمر که نیاز مبرم زندگی امروز است، در سبد مصرفی خانواده های ایرانی جایگاه مطمئنی به دست نیاورده است.
پژوهش حاضر، عوامل مؤثر بر گسترش بیمه ی عمر را بررسی میکند و مطالعه ای میدانی است که جامعه ی آماری آن شهرستان رشت است. در این راستا، با توجه به جدول مورگان و نمونه گیری داده های پرسشنامه طراحی شده توسط نویسنده جمع آوری و از نرم افزار SPSS برای آزمون فرضیه ها و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده گردید . یافته های پژوهش نشان می دهد که فرضیه ها تایید شد به این معنی که عوامل اجتماعی و اقتصادی بر تقاضای بیمه عمر تاثیر گذار می باشد نیز تایید گردید.
واژه های کلیدی : عوامل اجتماعی، عوامل اقتصادی ، بیمه عمر


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه ارزیابی تاثیر عوامل اقتصادی و اجتماعی بر میزان تمایل افراد برای تقاضای بیمه عمر در ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد