هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه اثر پیاده سازی سیستم اطلاعات پشتیبان تصمیم گیری در سازمانها

اختصاصی از هایدی پایان نامه اثر پیاده سازی سیستم اطلاعات پشتیبان تصمیم گیری در سازمانها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

PDF

مطالعه موردی سازمان تامین اجتماعی

142 صفحه

همراه با پرسشنامه

چکیده

هدف از این پژوهش تعیین میزان تأثیر پیاده‌سازی سیستم پشتیبان تصمیم‌گیری در سازمان تأمین اجتماعی در سال١٣٩٠ است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان سازمان مذکور (٣١٩ نفر) تشکیل داده‌اند، به جهت اهمیت موضوع ١٦٠ نفر از مدیران، معاونان و کارشناسان سازمان با روش غیر تصادفی به عنوان نمونه آماری تعیین شدند، پژوهش به روش توصیفی از نوع پیمایشی انجام شده است. در مبانی نظری این پژوهش به بحث در مورد سیستم‌های پشتیبان تصمیم‌گیری، فواید و زیرسیستم‌های آن پرداخته شده است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بوده که بعد از برآورد اعتبار و پایایی در بین پاسخگویان توزیع گردید. بعد از تکمیل پرسشنامه‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS و ضرایب آماری متناسب با نوع متغیرها ( آزمون‌های T تک متغیره و فریدمن) محاسبه و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

نتایج آزمون فرضیات بیانگر این است که پیاده‌سازی سیستم پشتیبان تصمیم‌گیری در بهبود نظام تصمیم‌گیری و گردش اطلاعات مورد نیاز تصمیم‌گیران مؤثر است؛ پیاده‌سازی سیستم پشتیبان تصمیم‌گیری اطلاعات لازم جهت اخذ تصمیمات مناسب در زمینه‌های مختلف را در زمان مناسب برای تصمیم‌گیران فراهم می‌آورد؛ پیاده‌سازی سیستم پشتیبان تصمیم‌گیری در پاسخ به تقاضای ناگهانی مدیران و سایر کارکنان برای دستیابی به اطلاعات مفید است و پیاده‌سازی سیستم پشتیبان تصمیم‌گیری در کاهش هزینه‌های سازمان(هزینه‌های پرسنلی، عملیاتی و تحقیق و توسعه و ...) مفید است. همچنین بر اساس نتایج آزمون فریدمن از دیدگاه کارشناسان و مدیران سازمان مورد مطالعه، پیاده‌سازی سیستم پشتیبان تصمیم‌گیری در بهبود نظام تصمیم‌گیری و گردش اطلاعات مورد نیاز تصمیم‌گیران دارای بیشترین تأثیر است.

کلید واژه‌ها: سیستم پشتیبان تصمیم‌گیری (DSS)، سازمان تأمین اجتماعی، نظام تصمیم‌گیری، هزینه‌های سازمان


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه اثر پیاده سازی سیستم اطلاعات پشتیبان تصمیم گیری در سازمانها
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد