پایان نامه کارشناسی ارشد رشته بیمه با عنوان تاثیر بکارگیری هوش تجاری بر افزایش فروش بیمه نامه ها در نمایندگی های بیمه ایران در استان خراسان رضوی به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
با توجه به اینکه مباحث سازمانى و سلایق در حال تغییر مشتریان نیز اجتناب ناپذیر خواهد بود، از این رو، با توجه به فلسفه ارزش وجودى صنعت بیمه در جامعه و بازارهاى مالى، اقتصادى و تولیدى در کشور، استفاده از فناورى اطلاعات در جهت افزایش هوش بازار و شناخت زمینه هاى جدید نفوذ بیمه، داراى ارزشى دوچندان خواهد بودپژوهش حاضر با هدف تاثیر بکارگیری هوش تجاری بر افزایش فروش بیمه نامه ها در نمایندگی های بیمه ایران در استان خراسان رضوی انجام گرفته است. جامعه آماری 345 نفر کارشناسان و نمایندگان بیمه های ایران می باشد. با استفاده از جدول مورگان و شیوه نمونه گیری تصادفی ساده 182 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای پاسخ به فرضیه ها، از پرسشنامه های استاندارد 49 سوالی پرسشنامه هوش تجاری آلبراخت استفاده گردید. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 9446/0 بدست آمد. اطلاعات حاصل از پرسشنامه ها با استفاده از آزمون های آماری tی یک نمونه ای و همچنین معادلات ساختاری تحلیل تائیدی انجام و نتایج زیر بدست آمد.
نتایج نشان داد که، استفاده کارآ و اثربخش از هوش تجارى جهت استقرار و بازاریابى بیمه موثر است. و ابعاد سرنوشت مشترک و اتحاد و توافق و چشم انداز استراتژیک از اهمیت بیشتر و میل به تغییر و فشار عملکردی از اهمیت کمتری برخوردار است. ابعاد بینش راهبردی، میل به تغییر، روحیه، بکار گیری دانش و فشار عملکرد جهت استقرار و بازاریابى در بیمه ایران موثر نیست ولی ابعاد سرنوشت مشترک، هم سویی و تجانس جهت استقرار و بازاریابى در بیمه ایران موثر هستند.
پایان نامه تاثیر بکارگیری هوش تجاری بر افزایش فروش بیمه نامه ها در نمایندگی های بیمه ایران در استان خراسان رضوی