چکیده
فولاد از جمله صنایع زیربنایی است که همواره نقش برجستهای در رشد و توسعه کشورها ایفا کرده است. دوام، انعطاف کم الگوی مصرف، تشابه و ثبات کالا و خدمات پس از فروش در این بخش باعث شده است که براحتی نتوان نیاز واقعی مصرفکنندگان را در آینده پیشبینی نمود و حساسیت انتخاب مصرفکننده در بازار با رفتاری متفاوت ظاهر میشود. روش تحقیق از نوع میدانی و متدلوژی مورد و تعداد خوشهها 5 میباشد جامعه آماری شامل D-Mean، استفاده جهت آنالیز و مدلسازی و خوشه بند مصرفکنندگان نهایی از انبوهسازان و تعاونیها و شرکتهای بزرگ و کو چک و برای بخشبندی بازار از و کلیمنتا استفاده شده است. رفتار مصرفکنندگان در مقابل فاکتورهای مهم تصمیمگیری در SPSS نرمافزارهایخوشه یک با 38 درصد سهم، تأثیر قیمت و دسترسی محصول با جذابیت بالا و فاکتورهای مرغوبیت و دسترسی و زمان تحویل محصول با جذابیت متوسط و در خوشه بعدی با 25 درصد سهم، فاکتورهای قیمتی و کیفیتی با جذابیت بالا و دسترسی و زمان تحویل متوسط ارزیابی شدهاند. بنابراین استراتژیهای بازاریابی در درجه اول کاهش قیمت و در مراحل بعدی بر توزیع، محصول، ارتقا متمرکز می گردد.
کلمات کلیدی: مقاطع فولادی ساختمانی، بخش بندی بازار، مشتریان نهایی.
ارائه الگوی ارزیابی رفتار مصرف کنندگان نهایی مقاطع فولادی ذوب آهن اصفهان - 1393