هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله جمعیت و تنظیم خانواده

اختصاصی از هایدی دانلود مقاله جمعیت و تنظیم خانواده دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

 

 

جمعیت و تنظیم خانواده
کلیه امتیازاتی که در قوانین بر اساس تعداد فرزندان یا عائله پیش بینی و وضع شده اند در مورد فرزندان چهارم و بعد که پس از یک سال از تصویب این قانون متولد می شوند قابل محاسبه و اعمال نخواهد بود و فرزندانی که تا تاریخ مزبور متولد می شوند کماکان از امتیازات مقرر شده برخوردار می باشند.
●ماده ۱ :
کلیه امتیازاتی که در قوانین بر اساس تعداد فرزندان یا عائله پیش بینی و وضع شده اند در مورد فرزندان چهارم و بعد که پس از یک سال از تصویب این قانون متولد می شوند قابل محاسبه و اعمال نخواهد بود و فرزندانی که تا تاریخ مزبور متولد می شوند کماکان از امتیازات مقرر شده برخوردار می باشند.
▪تبصره ۱ : نحوه استفاده از امتیازات پیش بینی شده در قانون کار مصوب ۲۹/۸/۱۳۶۹ مجمع تشخیص مصلحت نظام و قانون تامین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴ به شرح زیر خواهد بود:
الف- مرخصی بارداری و زایمان کارگران زن)موضوع ماده ۷۶ قانون کار مصوب ۲۹/۸/۱۳۶۹ مجمع تشخیص مصلح نظام ( برای فرزندان چهارم و بعد که پس از یک سال از تصویب این قانون متولد می شوند، از مرخصی استحقاقی موجود و آتی کارگر کسر خواهد شد.
ب- هزینه نگهداری فرزندان کارگران زن در مراکز نگهداری (موضوع ماده ۷۸ قانون کار مصوب ۲۹/۸/۱۳۶۹ مجمع تشخیص مصلحت نظام )برای فرزندان چهارم و بعد که پس از یک سال از تصویب این قانون متولد می شوند ، به عهده کارگر خواهد بود(.
ج- حق بیمه فرزندان )موضوع ماده ۵۸ قانون تامین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴( برای فرزندان چهارم و بعد که پس از یک سال از تصویب این قانون متولد می شوند، به صورت جداگانه تعیین و مطابق تعرفه تامین اجتماعی از بیمه شده دریافت می گردد.
تبصره ۲ : این قانون در مورد سازمانها و موسساتی شمول حکم بر آنها مستلزم ذکر نام است نیز جاری می باشد.
●ماده ۲ :
وزارتخانه های آموزش و پرورش ، فرهنگ و آموزش عالی ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف به اجرای برنامه های ذیل می باشند.
الف- وزارت آموزش و پرورش موظف خواهد بود که مطالب آموزشی مربوط به جمعیت و تامین سلامتی مادران و کودکان را در متون درسی خود به نحوی موثر بگنجاند.
ب- وزارت فرهنگ و آموزش عالی و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی موظف به ایجاد یک واحد درسی به نام جمعیت و تنظیم خانواده در کلیه رشته های آموزشی می باشند.
ج- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است زمینه های جلب مشارکت فعال و موثر روزنامه نگاران ، فیلم سازان و سایر هنرمندانی را که به نحوی با آن وزارتخانه ارتباط دارند به منظور ارتقا سطح آگاهیهای عمومی از برنامه های جمعیت و تنظیم خانواده فراهم نماید.
●ماده ۳ :
سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظف است جهت ارتقا سطح آگاهیهای عمومی در تامین سلامت کودکان و مادران و جمعیت برنامه های آموزشی رادیویی و تلویزیونی به طور مستقیم و غیر مستقیم تهیه و پخش نماید.
●ماده ۴ : هزینه های ناشی از مواد ۲ و ۳ از محل کاهش هزینه های دولت که با اجرا ماده ۱ این قانون حاصل می شود تامین خواهد شد.

 

برنامه جمعیت:
جمعیت به مجموعه ای از انسانها که در یک مکان معین بطور مستمر و به شکل خانواده زندگی می کنند و در طول زمان بر حسب ویژگیهایی نظیر سن،جنس،فعالیت و وضع ازدواج ترکیب ویژه ای یافته اند اطلاق می شود.هدف این برنامه شناسایی مسایل بهداشتی جمعیتی و پیداکردن
راههای مقابله باآن با هدف تامین رفاه و سلامت افراد جامه میباشد. همچنین جمع آوری اطلاعات جمعیتی ،تجزیه و تحلیل و قرار دادن آنها در اختیار مدیران جهت تصمیم گیری از دیگر اهداف این برنامه است.
فعالیتها:
انجام تحقیقات کاربردی:
oبدست آوردن اطلاعات قابل اعتماد از وضعیت جمعیتی و بکارگیری آن در سیاستگزاریهای توسعه
oشناسایی فاکتورهای تاثیرگذار بر جمعیت
تشکیل کمیته مقابله با بحران جمعیت:
oحساس کردن و جلب مشارکت سایر بخشهای توسعه در مقابله با بحران جمعیت
oآشنایی سازمانهای مرتبط با سیاستها ی تنظیم خانواده و جمعیت و پرهیز از موازی کاری
آموزش:
oآموزش مفاهیم جمعیتی به دانش آموزان مدارس
oآموزش مفاهیم جمعیت و تنظیم خانواده به دانشجویان
ب- برنامه تنظیم خانواده:
اجرای این برنامه با هدف تامین سلامت مادران و کودکان از یک سو و از سوی دیگرایجاد هماهنگی بین رشد و ابزار و عوامل فرهنگی،اقتصادی
و اجتماعی میباشدکه نهایتا منجر به عدالت اجتماعی می شود.این برنامه شامل ارایه همگانی خدمات با کیفیت و کم هزینه و قابل قبول به متقاضیان
خدمت است تا گیرندگان خدمت بتوانند فاصله بین تولد فرزندان خود را با شرایط زندگی تطبیق داده و آگاهانه در باره تعداد فرزندان خود تصمیم گیرند
تا از وقوع حاملگیهای ناخواسته و پرخطر،سقط غیر ایمن،بیماری ،معلولیت و مرگ پیشگیری شود.

 

فعالیتها ی آموزشی:
-تهیه و توزیع بروشور،پمفلت در سطح عموم
-تهیه محتوای آموزشی برای گروههای هدف
-ارایه آخرین دستورالعملهای تنظیم خانواده به مدرسین
دانشگاهها،دانشکدههای آموزش عالی در استان
-راه اندازی و تجهیز سیستم رایانه ای تلفن 149 جهت دستیابی عموم به اطلاعات به روز بهداشتی و تنظیم خانواده

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله   6 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله جمعیت و تنظیم خانواده
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد