فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:143
فهرست مطالب:
توضیح
ارزشیابی کارکنان
نحوه اجرا
ارزشیابی غیررسمی
ارزشیابی فردی
نظرات برخی از کارگران در مورد ارزشیابی فردی به شرح ذیل میباشد
آموزش
مدت زمان تاثیر پذیری بعد از آخرین آموزش
اهداف ارزشیابی
میلکویچ وبودرو
کراتیس
ساعتچی
علوی
میرسپاسی
تری لیپ ومایکل گرینو
تورینگون وهال
هاکت
شرکت بیمه تراولرز
تیسون وفل
برایان فیدلر
میرسپاسی
انتقاد نسبت به اهداف ارزشیابی
نتیجه گیری از اهداف ارزشیابی
منابع و ماخذ
مصاحبه ارزشیابی از نوع گفت وارائه نتایج
مهارتهای لازم برای انجام مصاحبه گفت و ارائه نتایج
معایب و محاسن ارزشیابی گفت وشنود
مصاحبه ارزشیابی از نوع«حل مشکل»
نظارت و کنترل سازمانی (ارزشیابی) از دیدگاه اسلام
اهمیت ارزشیابی نظارت و کنترل از نظر اسلام
مراجع و دستگاههای نظارت کننده در حکومت اسلامی
مراحل نظارت و کنترل
اقدامات اصلاحی
فلسفه ارزشیابی در مدیریت
فواید ارزشیابی
محدودیتهای ارزشیابی
آشنایی با دستورالعمل ها و نحوه ارزشیابی کارکنان
مقدمه
خلاصه طرح و چرخه مستمر ارزشیابی
گفتگو یا مصاحبه آغاز دوره
گفتگو یا مصاحبه دوره
کاربرد نتایج ارزشیابی
تشخیص از طریق ارزشیابی
تشخیص از طریق بروز لیاقتهای ویژه
استفاده از نتایج ارزشیابی در ارتقاء گروه
استفاده از نتایج ارزشیابی در افزایش فوق العاده شغل
نحوه رسیدگی به شکایات ارزشیابی
دستورالعمل تکمیل فرمهای ارزشیابی
فرم ارزشیابی مدیران
منابع
توضیح
آموزش و ارتقاء سطح علمی وکار وکارمند، مخصوصا به صورت تخصصی و کاربردی از اصول بنیادین کار آمد شدن متصدیان مشاغل به ویژه مشاغل حساس میباشد. با عنایت به این اعتقاد وباور است که اداره ارزشیابی بازرسی و رسیدگی به شکایات فرصت را مغتنم شمرده و به هر شکل ممکن برای دستیابی و تحقق امر فوق مساعی خود را بکار می گیرد تا همکاران گرامی و کارشناسان محترم ارزشیابی بازرسی و رسیدگی به شکایات حوزه ستادی دفتر مرکزی واجرایی استانها را به انحاء گوناگون ودر چارچوب آموزشهای ضمن خدمت و .. با انگیزه تشویق وترغیب به مطالعه دعوت نماید. تا از این طریق مدیران محترم را سوق به بهره وری کامل نیروی انسانی شاغل داده و کارشناسان عزیز را بیش از پیش آشنا به انجام صحیح ودقیق اصول ومقررات مربوط به شغل بنماید. باشد تا از رهگذر شناخت کامل اصول کار و تفسیر دقیق از وظایف محوله درراستای انجام بهینه فعالیت های پیش بینی شده سازمانی گامهای مهم و موثر برداشته شود. در جهت تحقق همین هدف وغنابخشیدن به مستندات ارزشیابی کارکنان مقالاتی جمع آوری وبصورت مجموعه حاضرتنظیم شده است. این مجموعه اگر چه دارای اشکالات و نواقصی هست اما گامهای اولیه در این زمینه میباشد. که انشاءالله با مساعدت وهمفکری شما اساتید گرامی درارائه مقالات ومطالبی از این دست در موضوع ارزشیابی بازرسی ورسیدگی به شکایات این حرکت استمرار خواهد یافت.
چهار مقاله در خصوص ارزشیابی کارکنان