هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه نیروگاه گاز

اختصاصی از هایدی پایان نامه نیروگاه گاز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه نیروگاه گاز ، فرمت ورد 106 صفحه

در ده فصل ، قسمتهایی از عناوین و متن گزارش

مقدمه :      

امروزه با توسعه روزافزون صنعت نیروگاه وتولید برق وبا توجه به این نکته که اکثریت دانشجویان مهندسی و... ویا حتی فارغ التحصیلان دراین رشته ها موفق به بازدیدکاملی از نیروگاه وسیستم کاری و نحوه عملکرد سیستمهای موجود در نیروگاه نشده اند،وبا توجه به سابقه کاری که من در نیروگاه جنوب اصفهان درزمینه نصب تجهیزات مکانیکی وغیره داشته ام ،لازم دانسته ام که برای اشنا کردن دانشجویانی که علاقه به نیروگاه وسیستم عملکردآن دارند،اطلاعات وتصاویری راجمع آوری نموده ودرقالب این پروژه(که معرفی و بررسی بخشهای مختلف نیروگاه گازی است.)ارایه دهم.که من گرد آوری این مطالب را در قالب 10فصل بیان نموده که فصل اول آن رابابیان کدهای شناسایی آغازکرده که درفصلهای بعدی اگرازاین کدها استفاده شده بود ،نا مفهوم نباشد . در فصل دوم تشریحی کلی نیروگاه از نوع پیکر بندی ،جا نمایی ،سوخت و...را بیان کرده و در فصل سوم اطلاعاتی عمومی در مورد قطعات توربین گاز وابعاد ووزن و...را بیان کرده ام ودر فصل چهارم توربین گاز ،نحوه هوادهی ،احتراق و...را تشریح کرده ودرادامه در فصل پنجم سامانه های مختلف از قبیل هوای ورودی آتش نشانی سوخت گاز ،گازوییل و...را بیان نموده که برای خواننده قابل فهم باشد که این هوا چه طور وارد ،چه گونه احتراق صورت گرفته و چه مراحلی بایستی انجام شود تا برق تولیدشودودر فصل ششم نحوه کنترل دمای توربین را شرح می دهیم ودر فصل هفتم مجرای هوای ورودی ،سرعت ، عایق صدا ونحوه تمیز کاری و...را تشریح کرده ودر فصل هشتم سیستم خروجی گازهای حاصل ازاحتراق(مجرای واگرای اگزوز )و...را توضیح داده ودر فصل نهم انواع ابزارهای عمومی وتخصصی را بیان کرده که بیشتر در زمینه تعمیرات ازاین ابزارآلات استفاده می شود ودر فصل دهم منابعی که من توانستم به آنها دسترسی پیدا کنم و بتوانم این مطالب را گرد هم آورم،بیان نموده ام که در پایان هدف و نتیجه ای که من از این پروژه داشتم که سعی خود را می کنم تا به آن هدف نزدیک شوم ؛این است که دانشجویان و...با آشنایی و استفاده از این پروژه بتواند ابهامات خودرا در زمینه ،حداقل آشنایی با نیروگاه گازی و نحوه عملکرد آن بر طرف کند که درهنگام حضور در نیروگاه حتی مرتبه اول دارای پیش زمینه ای بوده باشند که (سر در گمی هایی را که ممکن است با دیدن نیروگاه برایشان بوجود آید را به حداقل برسانند.)   

فصل اول

کد شناساییKKS

استفاده از کدهای شناسایی

فصل دوم

تشریح کلی نیروگاه

پیکر بندی نیروگاه

چیدمان تک محوری توربین، اجازه راه اندازی کمپرسور را بطور مستقیم و مستقل از ژنراتورمی دهد.

احتراق گاز یا سوخت مایع در دو محفظه احتراق متقارن با چندین مشعل که در دو طرف توربین قرار دارند انجام می شود. هر محفظه احتراق دارای 8 مشعل می باشد.

هوا با گذشتن از کانال مکش و عبور از فیلترها و صداخفه کن ها وارد کمپرسور می شود ، در کمپرسور فشار هوا تقریباً تا 11 بار افزایش می یابد.هوای فشرده به سمت مشعل ها( بالای هر محفظه احتراق) هدایت و در اطاق های احتراق سوخته می شود. گازهای داغ سوخته شده و از طریق توربین به توان مکانیکی تبدیل می شود.

جانمایی نیروگاه

جانمایی نیروگاه برای چیدمان تمامی تجهیزات به گونه ای طراحی شده است که می توان آن را به چهار حوزه اصلی تقسیم نمود:

الف) حوزه توربین گاز و ژنراتور                   ب) حوزه کنترل و الکتریک

پ)حوزه سیستمهای کمکی                       ت) حوزه گاز/گازوییل

توزیع انرژی برای تجهیزات کمکی عبارتند از:

  • برق AC 2- برق DC

3- منبع تغذیه حیاتی AC         4- برق اضطراری AC

مشخصات سوخت

حفاظت محیط زیست (آب هوا-صدا)

فصل سوم

اطلاعات عمومی در مورد قطعات توربین گاز

مقدمه

اصول کلی طراحی

توربین گاز از هوا به عنوان سیال استفاده می کند بطوریکه این هوا ابتدا فشرده شده و سپس با سوزاندن سوخت در اطاق احتراق و ایجاد گرما و بالا بردن درجه حرارت هوای ورودی به توربین باعث به حرکت در آوردن آن می شود .این هوای داغ و پرفشار تا رسیدن به فشار آتمسفر در توربین منبسط می شود .

این هوا قبل از ورود به دود کش ( ویا بویلر مرتبط با نیروگاه سیکل ترکیبی ) از مجرای واگرای گزوز عبور می کند .

توان تولیدی از طریق یک شفت میانی در انتهای کمپرسور به ژنراتور منتقل می شود .

مجموعه روتور توربین گاز از یک توربین و کمپرسور تشکیل شده و در محفظه ای پرفشار روی دو تکیه گاه دوران می کند.

پوسته خارجی شامل اجزای زیر است: محفظه یاطاقان کمپرسور و پوسته ها و پوسته اگزوز که با پیچ ومهره به یکدیگر متصل شده اند.

پوسته اولیه کمپرسور به کانال ورودی هوا و آخرین پوسته به مجرای اگزوز متصل است .در این فاصله پوسته های میانی پره های ثابت کمپرسور و توربین را نگهداری می کنند . مجرای خروجی اگزوز نیز به این پوسته ها اجازه انبساط طولی می دهند .

پوسته یاطاقان کمپرسور در بر دارنده یاطاقانهای ژورنال و تراست است که این یاطاقان تراست از حرکت طولی روتور نسبت پوسته ها جلوگیری می کند .

در انتهای محور نیز یاطاقان ژورنال توربین قرار دارد که پوسته یاطاقان توربین درون محفظه اگزوز از آن محافظت می کند .

دو پایه در ابتدای کمپرسور و دوپایه در دو طرف توربین و یک نگهدارنده در زیر پوسته توربین وزن مجموعه را به فونداسیون منتقل می کند .پایه های زیر کمپرسور ؛ نقطه ثابت ماشین هستند و پایه های دو طرف توربین به شکلی طراحی شده اند که علاوه بر تحمل وزن توربین حرکت های طولی در اثر تغییرات درجه حرارت را تحمل کرده و بسیار انعطاف پذیر هستند . نگهدارنده زیر توربین نیز حرکت طولی توربین را هدایت می کند .

 

توربین گاز V94.2

ابعاد و وزن قطعات اصلی توربین گاز

فصل چهارم توربین گاز V94.2

مقدمه ای بر توربین گاز

توربین گاز هوا را به عنوان سیال عامل کار، بکار برده و توسط یک کمپرسور 16 ردیفه آن را متراکم می نماید. سوخت در دو محفظه احتراق به هوای داغ افزوده و سپس محترق می گردد. هر یک از محفظه ها شامل 8 مشعل[1]، به منظور اضافه کردن حرارت به هوای ورودی توربین می باشد.

گاز داغ در طی 4 ردیف توربین منبسط شده و با فشار اتمسفر به محیط تخلیه می گردد.

گاز خروجی، توربین را از طریق دیفیوزر خروجی ترک نموده و به STACK می رسد.

توان خروجی مفید به کمپرسور و نهایتاً به ژنراتور، منتقل می گردد.

طراحی عمومی توربین گاز

توربین گاز V94.2 یک توربوماشین تک محوره بوده و یک پوسته منفرد دارد. مناسب برای اتصال به ژنراتور یا سایر کاربردهای مکانیکی می باشد.

کاربرد و استقرار این توربین گاز در سیکلهای ساده (گاز به اتمسفر) و یا سیکلهای ترکیبی (گاز به ژنراتور بازیابی بخار[2]) به منظور افزایش تولید برق بوسیله یک توربین بخار و ژنراتور مربوطه می باشد.

سوختهای ممکن شامل سوخت مایع سبک، سوخت مایع سنگین، نفت گاز با توان گرمایی مختلف و نیزگاز طبیعی یا گاز کوره هستند.

توربین و کمپرسور برروی یک محور (همان روتور) مستقر شده و شامل یک پوسته واحد می باشد و مجموعه برروی دو یاتاقان در بیرون از منطقه دارای فشار، قراردارد.

توربین

روتور

اساس ساختمان روتور

پره های ثابت توربین (TURBINE STATOR BLADES )

پره های متحرک توربین (TURBINE ROTOR BLADE)

پوسته مرکزی (CENTRAL CASING)

پوسته داخلی (INNER CASING)

محور

گلندهای محورتوربین

ورودی کمپرسور (COMPRESSOR INLET)

محفظه های احتراق (COMBUSTION CHAMBERS)

پوشش فشار (PRESSURE JACKET)

قطعات داخلی محفظه احتراق

مجموعه مشعل برای سوخت گاز و مایع

تنظیم اختلاط هوا

نمایش و نصب (INSTALLATION)

کمپرسور

پره های ثابت کمپرسور

پره های ثابت کمپرسوروظیفه تغییرجهت دادن مسیر هوای عبوری رابه عهده دارند.شکل واگرای مجموعه یک ردیف پره ثابت باعث کاهش سرعت عبور هواودرنتیجه افزایش فشار هوا نیز می شود.

 

اصول کلی

پره های متحرک کمپرسور

دیفیوزر خروجی کمپرسور (COMPRESSOR OUTLET DIFFUSER)

گلندهای محورکمپرسور (COMPRESSOR SHAFT GLANDS)

پوسته خروجی اگزوز

دیفیوزر گاز خروجی

هوای خنک کاری و آب بندی

فصل پنجم

سامانه های توربین گاز V94.2

سیستم هوای ورودی Air Intake

هدف از بکارگیری سیستم

سیستم هوای ورودی به منظور فیلتر کردن هوای ورودی به اتاق احتراق V94.2 طراحی شده است. هوای ورودی از طریق سیستم موسوم به Air Intake وارد کمپرسور شده وسپس در اتاق احتراق مورد استفاده قرارمی گیرد. همچنین از بین بردن صدای حاصل از کمپرسور در محیط اطراف از وظایف اصلی سیستم AirIntake است.

همچنین برخی از وظایف دیگرکه توسط سیستم های فرعی انجام می شوند عبارتند از:

- سیستم ضد یخ زدگی یا Anti-icing جهت جلوگیری از تشکیل یخ در هوای ورودی به کمپرسور

- سیستم jet pulse جهت تمیز کردن فیلترها

- دمپر جهت جدا سازی ناحیه کمپرسور

- ناحیه مخصوص تعمیر و نگهداری بهمراه جرثقیل برای فیلتر

تشریح

سیستم آتش نشانی

نکات ایمنی

سیستم سوخت گاز

سیستم سوخت گاز

وظایف

سیستم سوخت گازوئیل سیستم سوخت گازوئیل

تشریح

تعویض از سوخت گاز به سوخت مایع در حین کار توربین

مشعل های سوخت مایع

اصول عملکرد

سیستم جرقه زنی ونظارت گر شعله

سیستم گاز جرقه زنی

جرقه زن (IGNITER)

تشریح : وظیفه جرقه زن مشتعل ساختن مشعلهای سوخت گاز یا مایع است.

اصول عملکرد و ساختمان
سیستم روغن بالابرنده (شافت) ژنراتور

سیستم خنک کن توربین

فصل ششم

کنترل دمای توربین گاز

فلسفه کنترل دمای GT

فصل هفتم

مجرای ورودی هوا

ورودی هوای توربو کمپرسور

شرح سامانه:

فصل هشتم

مجرای واگرای اگزوز

شرح سامانه :

دراین قسمت سعی شده توضیحاتی در مورد سامانه های زیر گروه این بخش به همراه جنس واطلاعات فنی هر یک ارایه گردد

قطعات اصلی و وظیفه انها :

1. انتقال دهنده ( ترانزیش پیس )                

2. اتصال قابل انعطاف سمت توربین

3. محفظه دایورتر                                    

4. اتصال قابل انعطاف سمت دود کش

5. دود کش به همراه صدا خفه کن            

6. پایه دودکش - پله ها و پاگرد های آن

دودکش :

جعبه دایورتر

فصل نهم

ابزار و ابزار مخصوص تعمیرات

لیست معرفی شده شامل مجموع لوازم خیلی مهم و لوازم مخصوص تجهیزات و تجهیزات مخصوصی که مورد نیاز تعمیرات می باشدو لوازمی که مخصوص تعمیرات توربین گاز  با دو سوخت می باشد

ابزار استاندارد

فصل دهم

فهرست منابع

 

1-محمد الوکیل                       نیروگاههای حرارتی

2-هوشمند نعمت ا...                 تولیدبرق درنیروگاه

3-انتشارات دانشگاه علم و صنعت             تجربیات نیروگاههای

                                             پیشرفته

4-تجربیات و دستنوشته های نیروگاه جنوب اصفهان

5-تجربیات و دستنوشته های نیروگاه طوس مشهد

6-مدارک شرکت آنسالدو (ANSALDO)


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه نیروگاه گاز
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد