هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه زندگی روزمره در مراکز خرید

اختصاصی از هایدی پایان نامه زندگی روزمره در مراکز خرید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه زندگی روزمره در مراکز خرید


پایان نامه زندگی روزمره در مراکز خرید

این پایان نامه در دانشگاه تهران و در مقطع دکترا و به روش کیفی انجام گرفته است.دارای 300 صفحه .WORD

      مراکز خرید همانند سایر فضاهای مدرن بخش جدائی ناپذیری از زندگی شهری‏‏اند. چنین مراکزی در ایران نماد مدرنیته محسوب می‏شوند. خیابان‏ها، کافی‏شاپ‏ها، گیم‏نت‏ها، رستوران‏ها، فروشگاه‏های بزرگ، شهربازی‏ها و پارک‏ها  مراکزی‏اند که در آن مصرف نقشی اساسی ایفا می‏کند. اما مصرف در چنین فضاهائی صرفا به کالاها و ابزارها محدود نمی‏شود. فضاها نیز در این مکانها  تولید و مصرف می‏شوند.  چنین مصرفی همراه است با تولید معانی اجتماعی که تجربه در زندگی روزمره را با خلاقیت امر مدرن رویاروی می‏سازد. فضاها و مراکز مدرن بخشی مهم از قلمرو زندگی‏روزمره محسوب می‏شوند. برای ساخت دستگاه نظری مناسب از سه عنصر زندگی روزمره، مصرف و پر‏سه‏زنی به شرحی که می‏آید استفاده می‏کنم و در نهایت به ترکیب و صورتبندی جدیدی از این عناصر دست می‏یابم.

زندگی روزمره  مهمترین عنصر نظری در رسالة حاضر محسوب می‏شود.  هر تبیین جامعه‏شناسانه اگر به زندگی روزمره ارجاعی نداشته باشد، تبیینی ناکارآمد خواهد بود. تصور می‏کنم، بسیاری از بنیانگذاران و موثرین در علوم انسانی مسئله اصلی‏شان زندگی روزمره جامعة مدرن بوده است. متفکرانی چون فروید، مارکس، وبر، زیمل و دیگران نه تنها معضلة اصلی خود در نظریات را درون زندگی روزمره جستجو کردند بلکه مواد تحلیل خود را  نیز از زندگی روزمره اخذ کردند . تلاش این متفکران و دغدغة آنها نقد زندگی روزمره و امید به رهایی بخشی آن بوده‏است. با وجود این، دریچه‏های مختلفی برای ورود به بحث زندگی روزمره وجود دارد.  از آنجا که این رساله در چارچوب سنت مطالعات فرهنگی تدوین یافته‏، رویکرد ما در بررسی زندگی روزمره برخاسته از نظریه‏هائی است که در این سنت مطرح شده‏است. این رویکرد بر وجود عنصر قدرت و مقاومت به طور همزمان در زندگی روزمره تاکید می‏کند. همان طور که دوسرتو(1998) گفته‏است، زندگی روزمره هیچ‏گاه تماما از علائق قدرت اشباع نمی‏شود بلکه همیشه خلل و فرجهائی برای مقاومت وجود دارد. این تلقی رایج در مطالعات فرهنگی را باور دارم که زندگی روزمره عرصة تفاوتها، ناهمگنی‏ها و خلاقیتهاست. نشان‏دادن  این ناهمگنیها و خلاقیتها در زندگی روزمرة مراکز خرید از جمله اهداف اساسی رسالة حاضر است.


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه زندگی روزمره در مراکز خرید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد