![گزارش نهایی کارورزی 2 - دانشجویان علوم تربیتی و مشاوره و راهنمایی](../prod-images/446257.jpg)
گزارش نهایی کارورزی 2 - دانشجویان علوم تربیتی و مشاوره و راهنمایی/
در زیر به مختصری چکیده، تعداد صفحات، فرمت فایل و فهرست مطالب آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است:
خلاصه و چکیده تحقیق:
سوابق تعلیم وتربیت آدمی نشان میدهد که به علت ناچیز بودن مجموعه میراث اجتماعی و ساده بودن ارتباطات انسانی آموزش و پرورش به وسیله خانواده ها و بیشتر به صورت غیر عمدی انجام گردیده است.با گسترده شدن دامنه دانش ها و مهارتهای بشری و توسعه فرهنگ و تمدن های مختلف افزایش جمعیت تراکم نفوس در شهرها و روستاها رفته رفته نوعی دخالت آگاهانه در جریان انتقال فرهنگ و تمدن به کودک ونوجوانان ضروری شمرده شده و ضمن توجه به تربیت غیر عمدی پدید آمد و سالمندان با توجه به مقاصد معین به پرورش خردسالان پرداختند و برای انجام دادن وظایف تعلیم و تربیت به صورت رسمی و عمدی طبق ظوابطی به تدریج سازمان های متعددی را ایجاد کردند.
تعلیم وتعلم سرآمد تمام فعالیتهای انسانی است تا جایی که زندگی کردن بدون تعلیم دانش و مهارتها در جهان کنونی غیر ممکن است.
اگر خوب بنگریم علت عقب افتادگی کشورهای فقیر و محروم نقص در کیفیت آموزش در سطح عالی می باشد.و از طرفی دلیل پیشرفت کشورهای صنعتی آموزش دانش و مهارتهای نوین به هبترین کیفیت در سطح آموزش عالی می باشد پس باید در جهان امروز بکوشیم تا آموزشی با کیفیت عالی در تمام سطوح بوسیله بهترین استید و معلمان دلسوز داشته باشیم تا بتوانیم به برترین علوم روز دست یابیم.
تعداد صفحات: 46
فرمت فایل: word
فهرست مطالب:
فصل اول :
- مقدمه
- تاریخچه آموزش ابتدایی در ایران
- تاریخچه آموزش و پرورش در جهان
- محیط و فضای اجتماعی کلاس درس
- اصول لازمه برای اداره کلاس درس
- آداب و وظایف معلم در جلسه ی درس
- آداب و وظایف معلم و شاگرد در جلسه ی درس
- سبکهای رفتار وظیفه مدار
- ویژگیهای شخصیتی معلم وظیفه مدار موثر
- ویژگیهای شخصیتی معلم وظیفه مدار غیر موثر
- ویژگیهای شخصیتی معلمان فرد مدار موثر
- ویژگیهای شخصیتی معلمان فرد مدار غیر موثر
- سبکهای رفتاری رابطه مداری و وظیفه مداری قوی
- ویژگیهای شخصیتی معلمان وظیفه مدار فرد مدار قوی مثبت
- ویژگیهای شخصیتی معلمان وظیفه مدار فرد مدار قوی منفی
- بهره گیری از روشهای سیستمی در حل مسائل آموزشی و رفتارهای نابهنجار کلاس
- تاکید بر نتایج کار معلم
- شیوه های سیستمی نگرش در پیشرفت آموزش
- ارزشیابی اثر بخش رفتار کلاسی معلم
فصل دوم :
- مهارت تنبیه و تشویق
- مهارت توضیح
- مهارت برقراری انظباط در کلاس
- مهارت پرسش
- مهارت جمع بندی یا اختتام
- مهارت ارزشیابی نهایی
- تکلیف خارج از درس
- طرح درس
فصل سوم :
- حضور در پایه دوم ابتدایی درس فارسی
- حضور در پایه دوم ابتدایی درس علوم تجربی
- حضور در پایه دوم ابتدایی درس علوم قرآن
- حضور در پایه دوم ابتدایی درس ریاضی
منابع
گزارش نهایی کارورزی 2 - دانشجویان علوم تربیتی و مشاوره و راهنمایی