
شلینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:80
مقدمه 3
فصل اول: 5
هدر 5
هدر (مانیفلد) 6
فشار برگشتی 7
تأثیرات طراحی هدر ـ اگزوز بر قدرت موتور 8
طراحی هدرز 11
ایدههایی برای طراحی هدر 14
قطر لولۀ اولیه 18
اهداف یک سیستم کامل هدر و اگزوز 22
پنج فاکتور طراحی هدر که روی مکانی که اوج گشتاور روی میدهد تأثیر میگذارد. 23
1 ـ قطر (یا سطح مقطع لوله هدر) 24
2) طول 27
3 ـ ادغام قطر، طول، زاویه و طرح نقشه کلکتور 28
انوع کلکتور 31
طول کلکتور 32
پهنای کلکتور 32
زاویههای شیب (taper) 33
کاتالیست کانورتور 34
5 ـ طرح کلی هدر: 1 ـ4 در برابر 1 ـ 2 ـ 4: 37
نتیجهگیری از طراحی هدر 38
خلاصه 39
فصل دوم: 41
اگزوز 41
طراحی اگزوز 42
طراحی اصلی 42
cat back 43
بطور کلی سه طرح اگزوز وجود دارد: 44
مشخصههای مهم اگزوز که میبایست در نظر داشت: 45
1ـ قطر عامل اصلی است: 45
2-طول لولۀ ابتدایی 47
3 ـ مواد عایق در منبع اگزوز (muffler): 48
4 ـ عامل زنگ زدگی: 48
5 ـ ضخامت نسبی (گیج) مغزی: 49
6 ـ وسایل و تجهیزات لوله اگزوز 50
پوشش اگزوز (wrap) 52
3 کار وجود دارد که میتوان با انجام آنها جذب حرارت را در سیستم اگزوز کاهش داد: 53
پوشش پودری 53
پوشش نواری اگزوز 54
صدا و جریان در اگزوز 56
طراحی اگزوز 58
گاز خروجی اگزوز 59
پالسهای اگزوز 60
چند واقعیت از اگزوز برای آگاهی 62
نکته: نیاز به کمی پس فشار بیشتر در قدرت های میانی 64
خودروهای سواری تنفس طبیعی 67
اگزوز غیرتوربو 68
عملکرد حرفه ای مسابقهای 68
هدرها (مانیفلدهای ضد برگشتی 69
سیستمهای اگزوز توربو 70
هدرهای اگزوز توربو 71
شیر ایمنی فشار بالا (waste gate) 73
خلاصه 75
منابع و سایت های اطلاع رسانی 85
چکیده
در این مقاله به بررسی انواع هدر و اگزوز می پردازیم. هدرها و اگزوز ها اجزای مهمی در تنفس موتور می باشند. آن ها قدرت موتور را اضافه نمی کنند ولی کمک شایانی به بهره گیری از بالاترین قدرت خروجی موتور انجام میدهند.
این مقاله از جمع آوری و مطالعه معروف ترین مقاله های جهانکه نوشته شده توسط شرکت های تحقیقاتی امریکایی و ژاپنی در این باره گرد آوری شده است.امیدوارم مطلوب حضور خواننده باشد.
در سیکل اتو ، بعد از احتراق، گازها باید از محفظه احتراق خارج شوند و وارد هدرز می شوند، سپس به وسیله هدرز به چند راهه ای می رسند و آن جا تبدیل به یک راهه می شود. سپس وارد کاتالیزور شده و بعد از آن وارد انباره اگزوز و بعد از آن به سمت خارج اتومبیل هدایت می شوند.
پایانامه بررسی و تحلیل منیفولد و سیستم اگزوز اتومبیل