استرس های نوجوانی گستره ای از وقایع روزمرهای همچون، انجام ندادن تکالیف مدرسه، نداشتن آمادگی کافی برای امتحان، گم کردن وسایل و اختلاف با دوست همکلاسی تا وقایع عمده ای همچون طلاق والدین، اعتیاد یکی از والدین، بیماری یا مرگ یکی از اعضای خانواده را دارد. به اعتقاد هولمز[1] و راهه[2] (1967) هر حادثه ای که نیاز به سازگاری قابل ملاحظه ای در زندگی فرد داشته باشد ممکن است استرس زا باشد. آنچه که این موضوع را با اهمیت تر جلوه میکند، شیوه کنار آمدن با این استرس زا هاست. برخی افراد به هنگام وقوع مشکل تمام نیرو و اندیشه خود را در جهت حل مشکل بسیج مینمایند وبرخی بر عکس به عوارض و پیامدهای مشکل می پردازند به گونه ای که تنها سعی میکنند از پیامدهای هیجانی آن بکاهند، در حالیکه مشکل همچنان به قوت خود حل نشده باقی است. درهر صورت، استرس بر این دو دسته افراد آثار متفاوتی برجای میگذارد.
2-12- مروری بر پژوهشهای پیشین
الف- آموزش مهارتهای مدیریت براسترس:
فصل سوم
3-2- نمونه پژوهش نمره گذاری آزمون
– R90-SCL 3-4-3- پرسشنامه اسنادی در کودکان ونوجوانان
3-5- روش اجرای پژوهش
3-7- روشهای آماری در تحلیل داده ها فصل چهارم
4-1- داده های توصیفی پژوهش
4-2- آزمون فرضیه های پژوهش فصل پنجم
5-1- خلاصه و نتیجه گیری
5-2- بحث و جمع بندی (بحث دریافته ها)
5-4- پیشنهادات
فهرست منابع فارسی فرم خودکنترلی هیجانی ( منطقی)
ناخشنوی و افسردگی
مقابله با نگرانی واضطراب
مروری بر دوره شیوه های کنار آمدن با استرس
آموزش تنفس و انبساط
فایل حاضر به صورت word و شامل 260 صفحه و قابل ویرایش می باشد.
دانلود پایان نامه بررسی آموزش مهارتهای مدیریت بر استرس و نحوه مقابله با استرس در دانش آموزان نوجوان و ...