هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود درس پژوهی ریاضی چهارم خواص مستطیل

اختصاصی از هایدی دانلود درس پژوهی ریاضی چهارم خواص مستطیل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود درس پژوهی ریاضی چهارم خواص مستطیل


 دانلود درس پژوهی ریاضی چهارم خواص مستطیل

 دانلود درس پژوهی ریاضی چهارم خواص مستطیل کامل و آماده با فرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 27

در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

 هدف کلی :

آموزش خواص مستطیل هدف جزئی : 1-    آشنایی با خواص مستطیل 2-    آسنایی با کاربرد خواص مستطیل 3-    درک ارتباط بین خواص متوازی الاضلاع  و مستطیل هدف رفتاری : 1-    خواص مستطیل را در کلاس درس بیان می کنند . (کلامی) 2-    با استفاده از وسایلی مانند خط کش و قیچی خواص مستطیل را ثابت کنند . (مهارتی) 3-    مسئله های خواص مستطیل را می توانند حل کنند . (ذهنی ) 4-    با علاقه مندی و شرکت فعال اشکال هندسی را رسم کنند .(نگرشی) 5-    چهار نمونه از خواص مستطیل را بدون استفاده از کتاب نام ببرند . ارزشیابی ورودی : فعالیت ورودی را با چندین سوال از درس قبل (خواص مستطیل) آغاز می کنیم . 1-    به وسیله لبه های خط کش مستطیل رسم می کنند . 2-    مستطیل را تعریف کنند . 3-    در شکل های زیر ضلع های موازی را با یک رنگ مشخص کنند .                                                                                      وسایل مورد نیاز : کتاب و دفتر ریاضی ، تخته ، گچ (ماژیک) ، تخته پاک کن ، مداد و خودکار و مدل کلاس به صورت U و گروهی . مدل کلاس : به صورت U و گروهی ارائه درس : قبل از شروع درس معلم از بچه ها می پرسد : 1-    آیا در اطراف خود شکل مستطیل را دیده اید . بچه ها جواب می دهند : بله . شیشه ، تابلو کلاس ، اشکال چوبی که به صورت مستطیل هستند ، درب ورودی کلاس . 2-    سوال معلم : مستطیل چند تا ضلع دارد ؟ پاسخ 4 تا ضلع دارد . دوباره معلم می پرسد : 3-    ضلع های آن نسبت به هم چگونه اند ؟ پاسخ : ضلع های رو به رو با هم موازی هستند . 4-    معلم : آیا ضلع های آن با هم موازی هستند ؟ بچه ها با خط کش اندازه می گیرند و پاسخ می دهند : بله . ضلع های رو به رو با هم موازی هستند . 5-    مستطیل چند قطر دارد ؟ 2 تا 6-    قطر های آن را رسم کنید . برای ارائه درس دانش آموزان باید مراحل زیر را انجام دهند : 1-    بچه مستطیل در دفتر خود بکشید . 2-    بچه ها با خط کش ضلع های مستطیل را اندازه بگیرید و با هم مقایسه کنید . چه نتیجه ای می گیرید ؟   3-       بچه ها دو تا از قطر های مستطیل را تا نصفه قیچی کنید و روی قسمت دیگر قرار دهید چه نتیجه ای می گیرید بیان کنید .            قیچی پاسخ 2: دانش آموزان پاسخ دادند : وقتی که ضلع ها را با خط کش اندازه گرفتیم متوجه شدیم که ضلع های رو به رو با هم مساوی هستند . پاسخ 3: گروه دیگر پاسخ دادند : در مستطیل زاویه های رو به رو با هم موازی هستند .  م                                                      د   هـ                                                    س وقتی که زاویه (م) را با قیچی بریدیم و روی زاویه (س) قرار دادیم و متوجه شدیم که این دو زاویه با هم قائمه اند . نتیجه : گروه دیگری پاسخ دادند : متوجه شدیم که در مستطیل هر یک از زاویه ها با هم قائمه اند . ارزشیابی تکوینی : در حین تدریس معلم به کار عملی بچه ها نظارت می کند و سوالاتی از آنها می پرسد . در صورت اشتباه دوباره خواص مستطیل باز آموزی و یادآوری می شود . مانند : 1-خواص مستطیل را نام ببرید . 2-متوازی الاضلاع و مستطیل چه شباهت هایی با هم دارند ؟    ارزشیابی پایانی : سوالاتی در ارتباط با درس جدید (خواص مستطیل) با توجه به اهداف رفتاری از گروه ها می پرسیم . گروه اول : با استفاده از خط کش و قیچی خواص مستطیل را  ثابت کنند . گروه سوم : مستطیلی رسم کنند که اندازه هر قطر آن 4 سانتی متر باشد . گروه دوم : مستطیل و متوازی الاضلاع چه تفاوت هایی دارند ؟ ارائه تکلیف : الف :  تمرین صفحه 110 را داخل دفترچه ریاضی نوشته و حل کنند . ب : مسئله های صفحه 140 کتاب را در داخل دفتر نوشته و حل کنند . تکالیف خلاقانه : گروه چهارم : برای جلسه آینده پازلی درست کنند که بیانگر خاصیت های مستطیل باشد . گروه دوم : برای جلسه آینده با سیم مفتولی زاویه و قطر های مستطیل را نشان دهند .

آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه  
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو  )
زمان بندی نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :


دانلود با لینک مستقیم


دانلود درس پژوهی ریاضی چهارم خواص مستطیل
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد