هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه سلامت عمومی والدین و اختلال رفتاری کودکان با پیشرفت تحصیلی آنان است. روش انجام پژوهش، از نوع همبستگی است. جامعه اماری دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر تهران بوده اند. بدین منظور تعداد 300 نفر از دانش آموزان بصورت تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه سلامت عمومی والدین و اختلال رفتاری راتر فرم معلم اجرا گردید و به منظور تحلیل یافته های پژوهش از آزمون همبستگی پیرسون،و رگرسیون استفاده شد. یافته ها نشان می دهد میزان همبستگی بین سلامت عمومی والدین واختلال رفتاری کودکان برابر(بیش فعالی639/0- ، شب ادراری 326/0- و فوبی 103/.-) است. و در سطح معناداری (05/0) معنادار است. همچنین نتایج نشان می دهد میزان همبستگی بین پیشرفت تحصیلی و اختلال رفتاری کودکان برابر(بیش فعالی539/0- ،فوبی 214/.-) است و میزان همبستگی پیشرفت تحصیلی و اختلال شب ادراری برابر (084/0) است. بنابر این با 95 درصد اطمینان می توان نتیجه گرفت بین اختلال ر فتاری با سلامت عمومی والدین و پیشرفت تحصیلی کودکان رابطه منفی معنادار وجود دارد.تحلیل رگرسیون نشان داد که سلامت عمومی والدین و پیشرفت تحصیلی 536/0 واریانس اختلال رفتاری را پیش بینی می کنند. با توجه به (P=0/0385,F=4/336) F محاسبه شده در سطح کمتر از 05/0 معنادار است .
رابطه سلامت عمومی والدین و اختلال رفتاری (بیش فعالی، شب ادراری و فوبی) کودکان با پیشرفت تحصیلی انان