نوع فایل:ورد قابل ویرایش
تعداد صفحه:59
فهرست--------------------------------ص
مقدمه-------------------------------4
هفت اصل کلیدی--------------------------8
اهداف مدارس هوشمند----------------------10
راهبردها و خط مشی ها---------------------13
ارکان مدارس هوشمند----------------------13
اصول حاکم بر مدارس هوشمند-----------------20
وظایف مدیر مدرسه در مدرسه هوشمنمد------------21
تاریخچه ---------------------------43
ویژگی مدارس هوشمند--------------------43
نتیجه گیری--------------------------58
منابع-----------------------------59
مقدمه
امروزه مهم ترین دغدغه نظام آموزشی و پرورشی یک کشور، ایجاد بستری مناسب جهت رشد و تعالی سرمایه های فکری در جامعه اطلاعاتی و دانایی محور می باشد. برای آن که همه گروه های اجتماعی قادر باشند به طور موثر در چنین جامعه ای مشارکت داشته باشند، باید یادگیری پیوسته، خلاقیت، نوآوری و نیز مشارکت فعال و سازنده را بیاموزند.
تحقق این امر مستلزم تعریف مجدد و نوینی از نقش و کارکرد مدرسه ها به عنوان اصلی ترین نهاد آموزشی در جامعه می باشد.مدارس هوشمند رویکرد جدید آموزشی است که با تلفیق فناوری اطلاعات و برنامه های درسی، تغییرات اساسی در فرایند یاددهی و یادگیری را به دنبال خواهد داشت.
در این رویکرد نقش معلم به عنوان راهنما و نه انتقال دهنده دانش، نقش دانش آموز به عنوان عضو فعال، خلاق، نقاد و مشارکت جو، به جای عضوی منفعل و مصرف کننده دانش و نظام ارزشیابی به صورت فرایند محور نه نتیجه محور، تغییرخواهد نمود.
مدارس هوشمند