هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

آموزش رزومه نویسی+3نمونه رزومه فارسی+ یک عدد نمونه نامه درخواست شغل با فرمت word قابل ویرایش

اختصاصی از هایدی آموزش رزومه نویسی+3نمونه رزومه فارسی+ یک عدد نمونه نامه درخواست شغل با فرمت word قابل ویرایش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

آموزش رزومه نویسی+3نمونه رزومه فارسی+ یک عدد نمونه نامه درخواست شغل با فرمت word قابل ویرایش


آموزش رزومه نویسی+3نمونه رزومه فارسی+ یک عدد نمونه نامه درخواست شغل با فرمت word قابل ویرایش

آموزش رزومه نویسی Resume Writing :

در این مطلب یک کتاب پی دی اف (pdf) با موضوع آموزش رزومه نویسی یا همان شیوه نگارش رزومه کاری ،چند عدد فایل نمونه رزومه فارسی و یک عدد نمونه نامه درخواست شغل با فرمت ورد word  قابل ویرایش را جهت دانلود شما آماده نموده ایم.

امیدوارم گامی باشد به سوی اشتغال شما عزیزان.

مقدمه: رزومه چیست و بر چند نوع است؟

شما هنگام انجام کارهای حقوقی یا مثلا ثبت نام در مراکز مختلف آموزشی و اداری، برای شناسایی

خود نیاز به شناسنامه یا کارت ملی دارید. یا برای سفر خارجی و انجام کارهای اداری در خارج از

مرزهای کشورتان باید برای شناسایی خود پاسپورت همراه داشته باشید. رزومه یا CV مدرک

شناسایی شما در بازار کار است. تفاوت عمده این مدرک شناسایی با دیگر مدارکی که گفتیم در

این است که شما این سند را خودتان تنظیم می کنید و هر زمان که نیاز داشته باشید می توانید آنرا

تغییر بدهید.

رزومه در اصل یک کلمه فرانسوی است ( résumé ) که در فارسی هم به همین نام یا سی وی

(مخفف Curriculum Vitae ) شناخته می شود. البته فرهنگستان زبان و ادب فارسی کلمات

» شرح حال « را به عنوان معادل فارسی آن پیشنهاد داده و برخی از اصطلاح » کارنامک « یا » چکیده «

هم استفاده می کنند ولی همچنان استفاده از رزومه رایج تر است. در رزومه خلاصه ای از مشخصات

فردی، سوابق کاری، تحصیلات و مهارت ها و توانایی فرد نوشته می شود و معمولا برای استخدام

کاربرد دارد. به جز موارد استخدامی گاهی دانشگاه یا موسسه آموزشی که مایل هستید در آن ادامه

تحصیل بدهید نیز ممکن است از شما درخواست رزومه بکند که شما با توجه به اهمیت سوابق

تحصیلی و علمی خود رزومه ای به اصطلاح علمی (آکادمیک) تنظیم می کنید.

البته گاهی اوقات شرکت ها یا موسسه های آموزشی فرم های پذیرش یا استخدام خاص خودشان را

دارند و در کنار آن ممکن است رزومه شما را هم به همراه یک نامه درخواست که در درس های

آینده بیشتر راجع به آن صحبت می کنیم، بخواهند.

اشاره کردیم که یک رزومه نسبت به هدفی که از تنظیم آن دارید می تواند بر دو نوع حرفه ای یا

علمی باشد اما از نظر قالبی که ارائه می شود می تواند تنوع بیشتری داشته باشد. یک رزومه معمولا

در یک یا دو صفحه A4 نوشته می شود (اگر قرار بود از آن پرینت بگیرید بهتر است روی یک

کاغذ به صورت پشت و رو این کار را بکنید). اما در عصر ما و با وجود پیشرفت تکنولوژی ،

جویندگان کار می توانند مناسب با زمینه کاری خود رزومه های مالتی مدیا داشته باشند و از

امکانات صوتی و تصویری برای ایجاد رزومه های صوتی یا ویدویی استفاده کنند. البته در این دوره ما

فقط به رزومه متنی خواهیم پرداخت.

نحوه ی نگارش رزومه کاری

روش نگارش یک رزومه کامل

به خاطر داشته باشید که شما تنها کسی نیستید که برای یک آگهی کار، رزومه می فرستید. هر قدر

هم که شما انسان با تجربه و کار درستی باشید، کارفرمای شما وقت آن را ندارد که دوازده صفحه

رزومه شما را بخواند. پس داستان تعریف نکنید و در مختصرترین و مفیدترین شکل ممکن چکیده

ای از مشخصات، سوابق و توانایی های خود را ارائه نمایید. مخصوصا بخش هایی که در آگهی روی

آنها تاکید شده است. پس اگر به طور مثال ده سال سابقه کار در بیست شرکت مختلف را دارید، به

یاد داشته باشید که لزومی ندارد همه آنها را با جزئیات ذکر کنید. اگر شما به اندازه موی سرتان هم

تجربه کاری دارید باید بتوانید برای یک شغل مشخص که امروز برایش درخواست می فرستید، تنها

و تنها دو صفحه رزومه بنویسید.

توجه کنید که توضیحاتی که در درس های آینده خواهید دید تنها راهنمای شما برای تهیه یک

رزومه صحیح و موفق است اما از آن جایی که هر فرد مشخصات ویژه خود را دارد، قالب یک رزومه

را نمی توان خیلی محدود کرد و صددرصد در یک ساختار ثابت آن را تعریف کرد. خلاقیت و دقت

شما در تنظیم رزومه خود، به کارفرما ثابت می کند که شخص مورد نظرش را پیدا کرده است. به

این چشم نگاه کنید که دارید برای خودتان تبلیغ می کنید و البته از یاد نبرید که در صورت قبول

شدن در مرحله بعدی که مصاحبه است، باید ثابت کنید که تمام نکاتی که در تبلیغ از خود گفته

اید حقیقت دارند.

ده روش برای اینکه رزومه شما مورد توجه قرار گیرد چیست؟

 

نوشتن یک رزومه نیاز به دقت دارد و فرایندی است که باید برای آن زمان کافی گذاشت.

ابتدا خوب راجع به آن فکر کنید. سپس تاریخچه کاری و آموزشی خود را بنویسید و چندین بار آن را بازخوانی کرده و نکات لازم را تصحیح کنید تا روزمه شما به شکل کامل و مورد قبولی پیش زمینه ها و توانایی شما را نشان دهد، در آخر رزومه تان را بازخوانی نهایی کنید. نوشتن یک رزومه ممکن است ساعتها وقت شما را بگیرد ولی توجه داشته باشید مدیران و کارفرمایان کمتر از یک دقیقه برای خواندن آن زمان می گذارند.

اگر رزومه تان حاوی هر نوع غلط فاحشی باشد، استخدام کنندگان دقت خود را برای اصلاح ان هدر نخواهند داد.

برای مطمئن شدن از این مطلب که رزومه شما نهایت توجه مدیران را به خود جلب کند،‌ از این ۱۰ اشتباه رایج اجتنباب کنید:

۱- عدم استفاده از نامه پوششی (همراه)

نامه پوششی نامه‌ای است که همراه با رزومه ارسال می‌شود و در فرایند پذیرش شما از طرف کارفرمایان مساله بسیار مهم است، خیلی از آن ها به طور ناخودآگاه رزومه هایی را که فاقد نامه پوششی باشند رد می کنند بوسیله نامه پوششی و با تاثیری که برای خواندن رزومه تان روی استخدام کنندگان می گذرید، باعث جلب توجه آنها و گاهی چشم پوشی از خطاهای کوچک در رزومه تان می شوید.

۲- استفاده از اشکال

جلب توجه کننده استفاده از فونت های غیرمعمول یا مثل کاغذ با رنگ صورتی در زومه باعث جلب توجه ناخوشایندی می شود. رزومه خود را با استفاده از کاغذهایی سفید یا کرم رنگ، نوشته هایی مشکی و در صورتیکه تایپ می‌کنید یک فونت معمول و رایج تخصصی و حرفه ای جلوه نماید. یا از خط خوشش جهت نوشتن آن استفاده کنید.

۳- زیاد ننویسید!

مشاغلی را که در دوران دبیرستان و یا غیر آن داشته‌اید و احتمالا به حرفه (تخصص) فعلی شما ربطی ندارد نبایددر اطلاعات رزومه‌تان آورده شود از نوشتن آن پرهیز کنید. رزومه شما نباید بیشتر از دو صفحه باشد، همچنین باید حاوی تارخچه کاری اخیر شما که در برگیرنده مسایل مربوطه و مهمتر است باشد.

۴- تمرکز و تکیه بر دوره اشتغال به جای نوع مشارکت

به جای اینکه مهندسی از دوره‌های متعدد زمانی شغل‌های گوناگون را وارد رزومه‌تان کنید، توضیح دهید که در هر مدت کاری چطور با شرکت‌های قبلی همکاری می‌کردید و در نهایت چه تاثیری بر روند کاری آن‌ها گذاشتید. به عنوان مثال هر کسی می‌تواند مدتی را که در شرکتی مشغول به کار بوده است را در رزومه خود بنویسد ولی ذکر پیشرفت در کار شرکت نسبت به سال گذشته که شما باعث آن شدید قابل توجه خواهد بود، کارفرمایان این نکات را حتما در نظر می‌گیرند.

۵- توجه زیاد به خواسته‌ها و علایق شخصی

استخدام‌کنندگان تلاش دارند، افراد را بر اساس توانایی‌ها و مهارت‌هایی که دارا هستند برای سازمانشان انتخاب کنند، بنابراین هر چیزی در رزومه شما باید تجربیات کاریتان را به خوبی نشان دهد. تاکید و توجه به خواسته‌ها و علایق شخصی ناخوشایند خواهد بود و شانس انتخاب شما را در کارفرمایان کمتر خواهد کرد. توجه داشته باشید همیشه موضوعات کاربردی و تخصصی دارای تاثیر بیشتری نسبت به مسایل شخصی طرح شده از جانب شما است.

۶- عدم توجه و رعایت نکردن بعضی اصول

باید دقت کنید که توجه لازم، پوشش‌دهی مطالب و داشتن جلد کاغذ در رزومه برای هر کارفرما و همچنین شغلی که برای آن درخواست می‌دهید ضروری است با رعایت کردن بعضی اصول، ابزار لازم را برای نشانی دادن این نکته که کاملا مناسب یک وضعیت شغلی خاص هستید فراهم می‌کنید. در تمام درخواست‌ها و رزومه‌های خود نسبت به مسایل توجه کافی و یکسان داشته باشید.

۷- نوشتن تاریخ و موضوعات حدسی و احتمالی

با بررسی و محاسبه تاریخ گذشته کاری خود زمان و موضوع شغلی خود را به دقت بنویسید. عدم توجه به این مساله کارفرمایان را دچار مشکل خواهد کرد، احتمالا جای پرسش باقی خواهد گذاشت و نهایتا باعث خواهد شد که آن‌ها به درخواست شما رسیدگی نکنند. سعی کنید با محاسبه دقیق، هر نوع شبهه و فاصله‌ای را در رزومه‌تان از میان بردارید.

۸- آوردن دلایل ترک کردن شغل قبلی

هیچگاه، مطالب منفی در رزومه خود ننویسید. ممکن است از کار قبلی خود به دلایلی انصراف داده باشید یا شما را از شغل و سمتتان بر کنار کرده باشند. نوشتن این مطالب و یا دلیل ترک کردن حرفه قبلی نکاتی منفی هستند و فقط در صورتی که از شما خواسته شود و یا سوالی در این مورد از شما پرسیده شود باید آن‌ها را ذکر کنید.

۹- اطلاعات و موضوعات فردی

مسایلی که شما در آن اطلاعات عمومی دارید یا موضوعات و رفتارهای مربوط به شخص شما ممکن است برای خودتان خوب و جالب باشد، ولی اگر به حرفه شما مربوط نباشند نباید در رزومه نوشته شود. همچنین از قراردادن اطلاعات فردی مثل قد، وزن و مذهب یا هر چیز دیگری که در رزومه جایی برای ذکر آن در نظر گرفته نشده خودداری کنید ممکن است این مسایل بر علیه شما بکار روند و مشکلاتی را برایتان در انتخاب ایجاد کنند.

۱۰- بی‌توجهی به نکات دستوری و املایی

نکات دستوری و املایی را در رزومه رعایت کنید و سعی کنید از خطا در این موارد بپرهیزید، هر چند ممکن است کارفرمایان به همه مسایل دقت نکنند. همیشه رزومه‌تان را چندین بار بخوانید و از دوستانتان بخواهید در مورد آن نظر بدهند و اشتباهاتی (خطاهایی) که در آن می‌بینند را به شما گوشزد کنند.

 

کتاب پی دی اف (pdf) با موضوع آموزش رزومه نویسی و نمونه فایل های رزومه کاری فارسی word 

و یک عدد نمونه نامه درخواست شغل با فرمت ورد word  قابل ویرایش را میتوانید از فروشگاه شاپ فایل دانلود نمایید



دانلود با لینک مستقیم


آموزش رزومه نویسی+3نمونه رزومه فارسی+ یک عدد نمونه نامه درخواست شغل با فرمت word قابل ویرایش
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد