هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بررسی روابط اجتماعی معلمان و دانش‎آموزان در عصر ارتباطات

اختصاصی از هایدی بررسی روابط اجتماعی معلمان و دانش‎آموزان در عصر ارتباطات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی روابط اجتماعی معلمان و دانش‎آموزان در عصر ارتباطات


بررسی روابط اجتماعی معلمان و دانش‎آموزان در عصر ارتباطات

 

 

 

 

 

چکیده :

جهانی را که در آن زندگی می‎کنیم جهان ارتباطات نام گرفته است. با کمک ماهواره‎ها و اینترنت مرزها و دیوارهای مرئی و نامرئی فرو ریخته و دنیا به دهکده کوچکی تبدیل شده است. در این دهکده کوچک، نظام‎های پیشین نابود شده و یا در حال نابودی است ونظام‎های جدید با سرعتی وصف ناپذیر در حال جایگزینی است. دگرگونی در دانش، دگرگونی در نگرش، دگرگونی در رفتارها و دگرگونی در روابط انسانی و اجتماعی از دستاوردهای این دگرگونی است. آنچه در این مقاله مورد بررسی است کاربرد فناوری‎های جدید اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش و بررسی تأثیر آن در ابعاد گوناگون آموزشی، پژوهشی و اجتماعی است. بدین منظور، در این مقاله ابتدا پیرامون وسایل جدید اطلاعات و ارتباطات و نقش آنها در آموزش و برقراری ارتباطات اجتماعی مطالبی ارائه خواهد شد و سپس به تأثیر این فناوری‎ها در کلاس‎های درس و نقش معلمان در این رابطه می‎پردازد.

هم‎چنین سعی شده است با بررسی کتب، مجلات و مقاله‎های اینترنتی، آخرین نتایج به دست آمده از تأثیر فناوری‎ها در کلاس‎های درس به ویژه تأثیر آنها در تغییر نقش معلمان مطالبی ارائه شود. نقش این فناوری‎ها درچگونگی برقراری ارتباط معلم با دانش‎آموزان، با همتایان و با سایر افراد جامعه از جمله مطالب این مقاله است.

با توجه به نتایج به دست آمده توصیه‎هایی برای استفاده بهتر از فناوری‎ها برای برقراری ارتباطات اجتماعی به معلمان، مسؤولین و دست اندرکاران آموزشی شده است.

فهرست مطالب :

پیشگفتار 
مقدمه 
نقش رسانه‎های گوناگون ارتباطی در آموزش 
نقش ارتباطی اینترنت در آموزش و پرورش 
پست الکترونیکی 
اتاق‎های گفتگو 
نقش معلمان در استفاده از فناوری‎های اطلاعات و ارتباطات 
نقش فناوری‎ اطلاعات و ارتباطات در آموزش 
نقش معلمان دراستفاده از فناوری‎ اطلاعات و ارتباطات 
تجزیه و تحلیل داده‎ها 
۱ـ منافع استفاده از رایانه‎ها در کلاس‎های درس 
۲ـ نقش رایانه‎ها در ارتباطات 
۳ـ منافع استفاده از فناوری ‎اطلاعات و ارتباطات برای معلمان 
نتایج به دست آمده از تحقیق در سال سوم 
نتایج بدست آمده در سال چهارم اجرای تحقیق 
روش تجزیه و تحلیل داده‎ها 
فعالیت‎های مشارکتی دانش‎آموزان در گروه‎های کوچک 
مشغولیت با منابع خارجی 
توجه به مخاطبان خارجی 
بحث و نتیجه‎گیری 
توصیه‎ها و پیشنهادها 
آیا در آینده رایانه جای معلم را می گیرد؟ 
وسیله ی ارتباط جمعی چیست؟ 
دهکده ی جهانی 
جهت گیری در آینده 
توسعه و ضرورت اصلاح 
معلم کارآمد 
داشتن دیدگاه 
تکنولوژی در خدمت معلم 
چالش ها و چشم انداز ها 
هدف از ICT در آموزش و پرورش 
تجارب دیگر کشورها 
جلوگیری از تکرار خطا 
وبلاگ و کاربرد آن در تعلیم و تربیت 
انواع وبلاگ 
دغدغه های فناوری 
تفاهم با رایانه 
رایانه و ورود به تعلیم و تربیت 
نگاهی انتقادی به اینترنت 
نگاه مثبت به اینترنت 
آیا رایانه تعلیم و تربیت را غیر انسانی خواهد کرد؟ 
نتیجه 
پیشنهادات 
مهارت‎های مورد نیاز معلمان درعصر دانایی 
مقدمه 
ضرورت توانا بودن معلم در عصر دانایی 
مهارت اول : آشنایی با فناوری اطلاعات و قدرت به کارگیری آن در جریان آموزش 
مهارت دوم : آشنایی با فنون پژوهش، انجام پژوهش و بهره‎گیری از نتایج آن در عمل 
مهارت سوم : توجه به آموزش و پرورش خلاق و پرورش خلاقیت فراگیران 
مهارت چهارم : آشنایی با مهارتهای کلاس داری و شیوه‎های تدریس نوین 
الف‌ ـ توانایی جذب فراگیران 
ب ـ پرورش مهارت‏های فکری 
ج ـ یادگیری و ارزیابی آن ‍ 
د‌ـ اداره کلاس 
ه‎ـ رفتارهای کلاسی معلمان 
و ـ شیوه‎های تدریس 
نتیجه گیری 
منابع و ماخذ


دانلود با لینک مستقیم


بررسی روابط اجتماعی معلمان و دانش‎آموزان در عصر ارتباطات
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد