هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هنر موسیقی

اختصاصی از هایدی هنر موسیقی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

هنر موسیقی


هنر موسیقی این مطلب از مطالب آزاد موجود در اینترنت جمع آوری شده است و در مورد هنر موسیقی و در 26 صفحه می باشد و در زیر قسمتی از متن آورده شده است :
هنر
استعدادهای فردی، غرایز طبیعی و قوه ی تخیل انسان باعث بروز عواملی می گردد که به آن «هنر» می گویند. از آن جا که تک تک انسان ها چه امروزی، چه نخستین دارای استعداد، غریزه و قوه ی تخیل هستند می توان به هنر، تاریخی برابر با تاریخ انسان داد.
در تمام لحظات، انسان به وسیله ی استعداد ها، غرایز و قوه ی تخیل زندگی خود را به سمت جلو پیش می برد، در نتیجه این سه اصل که هنر را به وجود می آورند؛ پس عامل اصلی پیشرفت بشر، هنر می باشد.
اخلاق و طرز فکر انسان ها در مناطق مختلف با هم فرق دارد، و باید به این نتیجه برسیم که هنر در مناطق و جوامع مختلف با هم متفاوت بوده و هست.
در یک دسته بندی کلی هنر را می توان به انواع زیر طبقه بندی می کنند:
1- آرشیتک (ساختمان سازی، نقشه کشی، ... )
2- مجسمه سازی (سفالگری، شیشه سازی، هنر پلاستیک، ... )
3- هنر های ترسیمی (نقاشی، خطاطی، ... )
4- ادبیات (شعر، داستان، نثر، ... )
5- موزیک ( خوانندگی، نوازندگی، ... )
6- حراکات نمایشی (رقص، باله، ... )
7- سینما و تاتر
«موسیقی»
بگذارید در ابتدا تعریفی ساده از موزیک را بیان نماییم، موزیک یعنی، مجموعه ای از سر و صدا های تنظیم شده ی پیشرفته.
«پیدایش موزیک و آلات آن»
شما توپی را در دست دارید، و آن را با فاصله ی هر دو ثانیه یک بار به زمین می کوبید. دوست شما توپی بزرگتر و سبک تر از شما را با فاصله ی یک ثانیه یک بار به زمین می کوبد و دوست دیگر شما توپ دیگری با مقیاس، زمان و وزن دیگری به زمین می زند. اگر این فواصل به صورت موزون ادامه یابد و تکرار شود شما یک قطعه موزیک را اجرا کردید، به همین سادگی، شاید از نظر خیلی ها این صداها سرسام آور باشد ولی شما در حال اجرای قطعه ای موزیک هستید. معین و منظم.
انسان های اولیه با تولید صداهای مختلف به وسیله حنجره ی خود قطعات دیگر را اجرا می کردند. بعد ها با ضربه زدن به شیی و بعدها با ضربه زدن شیی به شیی دیگر. با فوت کردن در اسکلت جمجه ی حیوانی صداهای عجیب غریب از آن تولید می شد، با سوراخ کردن استخوان های کلفت تر صدا های بیشتری از آن تولید می کردند. انسان ها با کشیدن کمان و وسایلی امثالهم به فکر ساختن سازهای سیمی با الیاف، روده ی حیوانات و بعد ها سیم های فلزی افتادند.
در این جا ثابت می شود که ترتیب پیدایش سازها، کوبه ای، بادی و سیمی می باشد.
«پیدایش کلمه ی موزیک»
Music از کلمه ی یونانی Muse می آید. در اساطیر یونانی« آپولو » نام خدای موسیقی و هنرهای زیباست، و Muse نام نه فرشته ای هست که همراه او در کوه « پارناس » به سر می برند و هر یک در فنی از آواز و نوازندگی مهارت دارند.
«پیدایش نُت»
الفبای موسیقی را که دارای 12 حرف (7 حرف اصلی و 5 حرف فرعی) هست «نُت» می گویند.
«گلیسا» نام راهبیست ایتالیایی، که نخستین بار نت را اختراع کرد، در سال 930 میلادی «نوما» تقسیم بندی اصوات و بعدها «کباد» خطوط نت و خواندن آن را به وجود آورد و در سال 1480 میلادی «سن جان» خطوط را تکمیل کرد. دقیقا در دوره ی رنسانس که برهه ی پر تحرکی در زمینه ی موسیقی اروپا بود.
«ساز ها و دسته بندی آنان»
در سال 1914، دسته بندی سازها توسط «اریش فن هور نبوستل» و «کورت زاکس» انجام گرفت که پایه گذاری آن بر چگونگی تولید اصوات در سازها است. این سیستم به پنج قسمت اصلی تقشیم شده، که هر کدام از آنان قسمت بندی های دیگری دارند.
1- بادی ها
2- کوبه ای ها
3- پوستی ها
4- سیمی ها
5- سازهای مکانیکی و الکترونیکی
1- بادی ها:
بادی ها سازهایی هستند که در آن صدا توسط ارتعاش هوا بوجود می آید. تقسیم بندی آنان نیز به ارتعاش صدا بستگی دارد که شامل نمودار زیر می شوند.
سوراخ دمیدنی:
فلوت های مستقیم
فلوت های مایل
فلوت های بینی
فلون های آوندگونه
فلوت های چند شاخه
پان فلوت
منقاری شکل:
سوط ها
شوگل ها
بلوک فلوت ها
فلاژول

دانلود با لینک مستقیم


هنر موسیقی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد