هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد مدیریت سازمانی

اختصاصی از هایدی مقاله در مورد مدیریت سازمانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد مدیریت سازمانی


مقاله در مورد مدیریت سازمانی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه:62

 

  

 فهرست مطالب

 

 

مقدمه

برنامه ریزی

برنامه ریزی جامع( استراتژیک)

 

مدخلی بر مفهوم مدیریت

خصوصیات برنامه ریزی استراتژیک

اهمیت و ضرورت برنامه ریزی جامع در سازمان

فرایند برنامه ریزی جامع

برنامه ریزی عملیاتی در سازمان

تکنیکهای برنامه ریزی

برنامه ریزی نیروی انسانی

 

برنامه ریزی احتیاجات نیروی انسانی

 

روش تجزیه و تحلیل هدفها و فعالیتها

 

 روش نرخ روند

 

سازماندهی

 

سازماندهی پویا

 

الگوهای جدید ساخت سازمانی

 

محدودیتهای ساختارهای سنتی سازمانی

 

کنترل و نظارت در سازمان

 

تعاریف:

 

اساس این تعریف:

 

طراحی سیستم کنترل

 

هدایت و انگیزش

 

هدایت و رهبری سازمانی

 

رابطة قدرت و نفوذ رهبری

 

انگیزش کارکنان

 

 ارتباطات سازمانی

 

تصمیم گیری

 

شاید یکی از مهمترین فعالیتها در زندگی اجتماعی بشر امروز را بتوان مدیریت دانست. در عصر حاضر به مدد این فعالیت است که مأموریتها و اهداف سازمانها تحقق می یابند. از منابع و امکانات موجود بهره برداری می شود و توانایی و استعداد انسانها از قوه به فعل در می آید. مدیران در انجام وظایف خود فرایندی را دنبال می کنند که شامل اجزایی چون برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت و کنترل، انگیزش، ارتباطات، هدایت و تصمیم گیری است. مجموعة این فعالیتهاست که مدیریت را شکل می دهد و هماهنگی و نیل به هدفها را میسر می سازد.

 

صاحبنظران مدیریت را هنر انجام امور به وسیلة دیگران توصیف کرده و بر نقش دیگران و قبول هدف از سوی آنان تأکید ورزیده است. گروهی مدیریت را علم و هنر هماهنگی کوششها و مساعی اعضای سازمان و استفاده از منابع برای نیل به اهداف معین توصیف کرده اند. گروهی دیگر مدیریت را در قالب وظایفی چون برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی و… بیان نموده اند. یکی از علمای مدیریت و اقتصاد مدیریت را تصمیم گیری دانسته و این وظیفه را بهترین و اصیلترین نقش مدیر قلمداد نموده است. عالم دیگری بر نقشهای مدیر از دیدگاه تازه تری نگریسته و برای مدیر وظایف و نقشهایی چون رهبری سازمان، منبع اطلاعاتی، و عامل تصمیم گیری و رابط با سایر سازمانها بر شمرده است. اندیشمندان دیگر نیز نقش های هشتگانه ای را برای مدیر بر شمرده اند که در فصل یکم به آنها اشاره خواهد شد.


 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد مدیریت سازمانی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد