مقایسه متغیرهای شناختی ـ انگیزشی دانشآموزان ورزشکار و غیرورزشکار دوره دوم متوسطه شهرستان تبریز (93-1392)
به صورت ورد ودر96صفحه
چکیده پایان نامه:
هدف کلی پژوهش حاضر مقایسه متغیرهای شناختی ـ انگیزشی دانشآموزان ورزشکار و غیرورزشکار دوره متوسطه میباشد، که شامل متغیرهایی از قبیل اهداف پیشرفت، باورهای هوشی، ارزش تکلیف و تلاش مورد ارزیابی قرار گرفت. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشآموزان دوره متوسطه نواحی پنجگانه آموزش و پرورش شهرستان تبریز در سال تحصیلی 1393 – 1392 که تعداد آنها (70276 = N ) نفر میباشد. نمونه آماری بر اساس فرمول کوکران و بر حسب جنس، و گروه (ورزشکار190نفر و غیر ورزشکار190نفر) که از طریق نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبتی انتخاب شدهاند (380= n) نفر میباشد، ابزارسنجش این پژوهش3 پرسشنامه استاندارد الف- اهداف پیشرفت، میدلتن و میگلی (1997) ب- باورهای هوشی و تلاش از پرسشنامه استاندارد دوپی رات و مارین (2005ج- ارزش تکلیف از پرسشنامه استاندارد پنتریچ و همکاران (1991) استفاده گردید. و ضریب پایایی کلی پرسشنامه 8/0=α میباشد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از بسته نرمافزار SPSS نسخه 15، و بهرهگیری از آمار توصیفی، مثل درصد فراوانی، میانگین، جدول توزیع فراوانی، نمودار و آمار استنباطی T مقایسه میانگینهای دو گروه مستقل استفاده شد. و نتایج حاصل نشان داد که: دانشآموزان ورزشکار و غیرورزشکار در اهداف پیشرفت، باورهای هوشی، ارزش تکلیف و تلاش با یکدیگر تفاوت معنیداری دارند و اهداف پیشرفت،باورهای هوشی،ارزش تکلیف وتلاش دانشآموزان ورزشکار بیشتر از دانشآموزان غیرورزشکار است. دانشآموزان ورزشکار دختر و پسر در اهداف پیشرفت، باورهای هوشی، ارزش تکلیف و تلاش با یکدیگر تفاوت معنیداری ندارند.
مقایسه متغیرهای شناختی ـ انگیزشی دانشآموزان ورزشکار و غیرورزشکار دوره دوم متوسطه شهرستان تبریز (93-1392)