صلی ترین عامل در بازاریابی موفق درک مشتریان است. بازاریاب های ماهر از جزییات مشتریان هدف خود آگاهی دارند. آن ها خریداران خود را به دقت مورد بررسی قرار می دهند.درک مشتریان on line نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که گستره جغرافیایی و فرهنگی وسیعی را در بر می گیرد.
مشتریان online میتوانند تفکر و رفتار های کاملا متفاوتی نسبت به انجام خرید online داشته باشند.پس بازاریاب های الکترونیکی باید مشتریان online خود را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهند.
مشتریان online در حال تغییر و تحول هستند. اگر برند ها نتوانند به وعده های خود عمل کنند مشتریان آنها اعتراض می کنند.بازاریاب موفق، به این درخواست ها توجه می کندو تجربه اندوزی میکند.
بررسی ها نشان میدهد طی 10 سال اخیر در زمینه بازار یابی کوتاهی شده است ومشتریان هم از این وضع ناراضی هستند.
تحقیقات نشان میدهد مشتریان فعلی ناشکیبا تر شده واز صبر کمتری در برابر ارائه خدمات نامطلوب برخوردارند.به طوری که 80 درصد آنها می گویند پس از یک خرید نامطلوب دیگر به آن سازمان مراجعه نخواهند کرد.
برای دانلود کل پاپورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:
دانلود پاورپوینت مشتریان الکترونیکی - 55 اسلاید